ויראלי

"עם ישראל היי": הקשר המפתיע בין יהודים לקנאביס נחשף

תערוכה חדשה מבקשת לבחון את הקשר בין יהדות לקנאביס, מעדויות לקנאביס על מזבחות מקדשים ועד לימינו אנו
מערכת ice | 
קנאביס (צילום freepik)
תערוכה חדשה במרכז YIVO לחקר היהדות, מבקשת לבחון את הקשר ההיסטורי בין יהודים לקנאביס. התערוכה שממותגת תחת הכותרת : "עם ישראל היי", עוסקת בין היתר במחקר שפורסם לאחרונה ומציג עדויות להימצאות קנאביס במזבח שבמקדש בערד הקדומה, בחשיש שבו השתמשו בבית הכנסת היהודי בקהיר וכן גם בימים שקרובים יותר אלינו: בתגליות של מדענים יהודים אודות הסם, ופעילות פוליטית של יהודים בנושא.  
 
  
"ברור שפעילות סביב קנאביס מערבת כל מיני אנשים, אבל מספיק יהודים מילאו תפקידים משמעותיים בתחומים השונים הללו, כך שהקשר ביניהם מחייב בירור. למעשה, יש כיום כל כך הרבה יהודים המעורבים בקנאביס, שאפשר לכלול כאן רק מספר קטן של דמויות בולטות. ממקורות בימי קדם, סיפורם של יהודים וקנאביס ממשיך להתפתח. בתערוכה זו אנו חוקרים כמה משורשיה ואת תרומתם של יהודים למחוזות הרבים של עשב תכליתי זה" נכתב באתר התערוכה שצפויה להיפתח לקהל הרחב ב5 מאי (באותו יום ניתן יהיה לצפות בה בשעה 19:00 גם דרך הזום).
האוצר אדי פורטנוי התייחס לחוויית העבודה על התערוכה בראיון לניו יורק פוסט ואמר: "התחלתי לעשות מחקר ולא רק שמצאתי הרבה יותר חפצים... אלא שגיליתי את כל ההיסטוריה הזו של יהודים וקנאביס שבאמת לא הייתה ידועה לי וכנראה לעוד הרבה אנשים אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה