ויראלי

ראש המל"ל לשעבר: "משלמים מחיר מיותר על דרמה אמריקאית"

ראש המל"ל לשעבר האלוף (במיל') גיורא איילנד התארח ברדיו 103 והתייחס בפקפוק להתערבות האמריקאית בחקירת מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה 
מערכת ice | 
שירין אבו עאקלה (צילום יוטיוב/ CBS Mornings)
מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן לוחץ על אבו מאזן בנוגע למסירת הכדור ממנו נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה לטובת חקירה בליסטית אובייקטיבית בארה"ב. ברשות הפלסטינית הודיעו כי ישיבו לבקשתו של מזכיר המדינה מחר ונכון לרגעים אלה טרם ברור מה יהיה הצעד של הפלסטינאים.
 
לאור זאת התארח ראש המל"ל לשעבר אלוף (במיל') גיורא איילנד בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103. "אני אגיד בחדות - זה לא ישנה משום שהנזק לכאורה שנוצר הוא נוצר לא על ידי הפלסטינים אלא על ידי האמריקאים שבצורה שיש בה המון ציניות, שלא נאמר צביעות דיברו בסוג של התקוממות איך זה יכול להיות שעיתונאי נהרג" פתח איילנד את השיחה והוסיף "אם נבדוק כמה עיתונאים נהרגו מאש אמריקאית בעיראק ואפגניסטן, נחשף למספר גדול. הנזק כבר נעשה".
 
בהמשך הביע איילנד את חוסר אמונו בראיות שיעבירו הפלסטינאים וטען: "אני לא מומחה בתחום אבל נראה לי דיי מוזר כל העניין של הבדיקה עכשיו, הבדיקה תוכל להוכיח אם זה קליע שנורה מנשק של צה"ל, לא כל כך ברור לי איך אפשר יהיה להוכיח שדווקא הקליע הזה הרג אותה. יכול להיות שיש פה כל מיני בדיקות די אן איי וכו', אני דיי מפקפק ביכולת ואני גם מסכים שזה לא ישנה הרבה".
 
איילנד לא חסך בביקורת גם על הצד הישראלי ואמר: "אני חושב שמההתחלה האמירות הישראליות היו לא במקום. כי כשאנחנו לא בטוחים ממי נורה, צריך להגיד 'במצבים כאלו בתיאור של אותו שדה קרב המאוד אלים שהיה בג'נין עלולים להיפגע ונפגעים חפים מפשע".
לאור אמירותיו, ציין אלדד כי ישנם נשקים צה"ליים בנמצאים בידי הפלסטינים. ראש המל"ל הסכים עם דבריו, ואמר: "תיאורטית אפשר למצוא לא רק אם זה נשק ישראלי או לא אלא למצוא את הנשק המדויק כי לכל נשק ספציפי יש חתימה מיוחדת שבבדיקות בליסטיות מאוד מתקדמות אפשר לדעת מאיזה נשק מסוים זה נורה", וסיכם: "אני מטיל ספק ביכולת להגיע לאמת ואני מניח שאף אחד לא יאמין לנו. האמריקאים יצרו פה דרמה שאנחנו משלמים מחיר מיותר עליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה