ויראלי

לא רק אצלנו: בריטניה בעיצומו של משבר פוליטי חמור

סערה נוספת נחשפת, שני שרים בממשלתו של בוריס ג'ונסון התפטרו במפתיע בעקבות "חוסר אמינותו" של מנהיגם, צעד זה מגיע לאחר שנחשפה שערוריית מין של אחד מהבכרים בממשלה
מערכת ice | 
בוריס גונסון (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
הממלכה רועדת. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בדרך לאבד את ממשלתו ואת התמיכה הציבורית בו. למעשה ג'ונסון נאבק ברגעים אלה על עתידו הפוליטי ועל המשך כהונתו, כרגע זה נראה חסר סיכוי.
 
המשבר הפוליטי הגיע בעקבות התפטרותם המפתיעה של שני שרים בכירים בממשלתו אמש (שלישי). המתפטרים הטריים הם שר האוצר רישי סונאק ושר הבריאות סאג'יד ג'אוויד, לטענתם צעד זה הגיע בעקבות שורה של סקנדלים שהעלו באחרונה ספקות בנוגע לאמינותו של ג'ונסון. ראש הממשלה ג'ונסון מסר כי הוא "מצר על התפטרותם" ומיד החל בסבב מינויים חדש.
 
אחת השערוריות הבולטות מהימים האחרונים הייתה סביב סגן המצליף הראשי של הממשלה כריס פינצ'ר שהודה כי הוא התנהג בצורה בלתי הולמת במהלך מסיבה שהשתתף בה בשנת 2019. על רקע הודאה זו נפוצו שמועות על כך שפינצ'ר הטריד מינית גברים באותה המסיבה. מנגד ג'ונסון טען שאינו מכיר סיפור כזה וכי הוא מצטער על שמינה את פינצ'ר, אמרה שתתברר במהרה ככוזבת.

בוריס ג'ונסון נגד הרוח (צילום: gettyimages)

סימון מקדונלד בכיר לשעבר בממשלה הבריטית, הבהיר כי ג'ונסון עודכן "באופן אישי" בנוגע לחקירה שהתנהלה נגד פינצ'ר לפני כשלוש שנים — טענה שהאיצה את כדור השלג בדאונינג 10.
 
המשבר הזה חשף שוב את חוסר אמינותו של בוריס ג'ונסון לאחר שגם במהלך הקורונה נחשף כי ראש הממשלה אירח בביתו מסיבת קורונה בשעה שהוא עצמו הטיל סגר על האזרחים. בעקבות אירועים אלה המשטרה פתחה בחקירה, בית המשפט הטיל קנסות כבדים על המשתתפים במסיבות והציבור איבד אתת אמונו בראש הממשלה. ג'ונסון הודה כי הוא לקה בשיקול הדעת וכי הוא מתנצל. דבר שלא הועיל לו יותר מידי והסקרים צנחו בהתאם.
כעת נראה שג'ונסון נדחק לקיר שוב, וכשמצבו הפוליטי רעוע גם ככה, יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי להיחלץ גם מהסערה הזו. בעקבות זאת פרשנים פולטים ברשתות התקשורת ברחבי הממלכה הבריטית מעריכים כי כבר עד סוף השבוע ג'ונסון צפוי לסיים את כהונתו רצופת השערוריות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה