ויראלי

בכיר החיזבאללה לשעבר: "טבח בארי הציף בי זיכרונות מהיום שטבחו בנו"

נחשף סיפורו הבלתי ייאמן של קצין החיזבאללה שחצה את הקווים והתגייס למוסד כנקמה על רצח בנו. בריאיון ל-ice הוא אומר את מה שהוא חושב על מתקפת הפתע נגד ישראל ועל הטבח המחריד ביישובי העוטף, שהחזיר אותו לרגע הנורא מכל בו ראה את בנו נשרף לנגד עיניו
דוד זולדן | 
איברהים יאסין (צילום יוטיוב/ yes tv)
אברהם סיני או בשמו הקודם: איברהים יאסין גדל בכפר קטן בבקעת הלבנון ויש לו רקורד צבאי בכיר בשורות החיזבאללה ועד למרתפי העינויים אצל עימאד מורנייה, רב המחבלים שחוסל אחרי שחשד בו בריגול לטובת ישראל. היום אברהם הוא רב חרדי בצפת. בנו של אברהם, הוא לוחם גולני בגדוד 51 שקיבל בשנה שעברה את פרס מצטיין הנשיא.
בריאיון ל-ice שוטח בכיר החיזבאללה לשעבר את משנתו על הגבול הצפוני המתלקח אבל נזהר מאוד בדבריו שמא יבולע לו בתור מי שחצה את גבול האויב ונחשב לשותף סוד גם בגילו המתקדם.
הוא נולד בלבנון וגדל כמוסלמי שיעי בשם איברהים יאסין, בצל העימותים הפכו המיעוט השיעי לפליטים הפלסטינים הסונים, הוא התגייס למיליציה השיעית הקיצונית של חיזבאללה, נחשד בבגידה ועבר עינויים קשים ע"י עימאד מורנייה במהלכם ראה את בנו נשרף אל מול עיניו וכשחזה במראות הקשים ביישובי העוטף ממתקפת הפתע ב-7 באוקטובר הכול חזר אליו כמו סרט נע. 
איברהים לא נשבר, לא אז וגם לא היום. בעבר הוא יצא לחפש נקמה והתגייס להיות סוכן של "המוסד" כנגד חיזבאללה ובכך הציל חיי ישראלים רבים והיום כשישראל ניצבת במערכה רב זירתית הוא מציע בקול רם וברור את האלטרנטיבה שלו.
 
אני מניח שבכל עימות בין ישראל לחיזבאללה זיכרונות העבר צפים ועולים:
"יש לי המון מה להגיד אבל אסור לי לדבר. שהשם יתברך ישמור את כולנו - כל אחד ואחת. אני יכול להגיד לך שזה כואב מאוד המצב שלנו". 
אתה מודאג?
"אף פעם לא דאגתי".
יש לנו סיבה להיות מודאגים כשביידן שולח את הצי האמריקאי מול חופי לבנון ומאיים על איראן?
"אני אף פעם לא דאגתי. אני מסתכל על העולם ועל הבריאה אחרת לגמרי. יש לארה"ב מנהיג אבל חוץ ממנו יש עוד מנהיג שמנהל את העולם והוא אפילו יותר חזק. אז יש מנהיג לעולם והמנהיג הזה נותן אפשרות לבני אדם ולמנהיגים שלנו ולמנהיגי העולם לקבל החלטות וכל אחד מחליט לפי ההסתכלות שלו ולכל קבוצה יש את ההסתכלות שלה. בורא עולם נתן לנו אפשרות שכולנו נחיה כבן אדם אחד, כקבוצה אנושית אחת מגובשת ואנחנו עשינו לעצמנו כל מיני קבוצות ונלחמים זה בזה. מההתחלה התחלנו להשתלט אחד על השני והפכנו למדינות ולאימפריות וככה אנחנו מתנהלים אבל אנחנו הולכים להצטמצם ולשם אנחנו הולכים".
 
ישראל מבקשת לחיות בשלום ולא שואפת להתגרות ולכבוש. האם אין זאת מלחמת אין ברירה? 
"תראה, נגיד מדינת ישראל עם כל ה-22 אלף קילומטר שלה עוד מעט היא כבר לא תהיה שתי מדינות של אומה אחת, המדינה תהיה משפחה וארץ ישראל תהפוך לשכונה אחת גדולה ומאוחדת".
אני מניח שאתה מרמז על מפגן האחדות המרשים שעם ישראל מצטיין בו ברגעים קשים?
"אחדות זה תמיד טוב אבל למה זה טוב? כמו שאתה חלק מהקבוצה שמתאחדת ובונה את עצמה כשהיא מתאחדת ואם בן אדם לא מבין את עצמו הוא לא יכול להבין את הבורא. אם כל עם בעולם יתאחד הוא ינצח וכל קבוצה שמתאחדת מנצחת. עם ישראל מאוחד היום וזו בשורה מאוד טובה".
כמה ישראלים נהרגו השבוע מהתקפות חיזבאללה וצה"ל תוקף נקודתי. האם אתה מאוכזב מתגובת צה"ל?
"זה עניין של חוקים. המנהיג הזה מחליט או לא מחליט. אם הוא מחליט לתקוף אז הוא תוקף ואם לא אז הוא לא תוקף".
  
השאלה מה צריך להיות?
"המנהיג נתניהו ברגע שייתן הוראה לתקוף אז תוקפים". 
אבל הוא לא נותן הוראה לתקוף באופן מאסיבי:
"עכשיו אנחנו מוגבלים כי האויב בחר לתקוף מתי שנוח לו. הבאנו את עצמנו למצב שנהיה מוגבלים בגלל שלא הכרזנו מלחמה בזמן המתאים".
אולי צה"ל מעדיף לסיים עם עזה ואח"כ להתפנות לטפל בגזרת לבנון?
"אל תשאל אותי שאלות כאלה כי אני לא אענה לך על סוגיות ביטחוניות. אני רק יכול לברך שאלוהים ישמור עלינו ויחזיר את כולם הביתה. מה שקרה בשמחת תורה זה דבר כואב והציף בי זיכרונות כי בגיל 8 סבלתי בדיוק את אותה מכה שתושבי הדרום חטפו בשבת. גם אני זוכר את היום שפרצו אלי הביתה ופגעו במשפחה שלי כשהייתי בישוב שלי בגיל 8 וטבחו בנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה