ויראלי

האייפון התפוצץ ועלה בלהבות: הסיבה החריגה לאירוע המבהיל

מכשיר סמארטפון מבית חברת אפל גרם לפיצוץ במעבדת תיקונים בעיר הברזילאית איטבאיאנה. הערכה: הטלפון בא במגע עם מים זמן קצר קודם לכן. הטכנאי שטיפל במכשיר הרגיע: "כל דגמי הסלולר חשופים לסוג זה של סיכון". אלא שלא מדובר באירוע הראשון, ובמקרים קודמים אף נגרמו פגיעות
מערכת ice | 
אייפון (צילום shutterstock)
תקרית חריגה אירעה במהלך השבוע שעבר, כאשר מכשיר אייפון התפוצץ במעבדת תיקונים בעיר איטבאיאנה במדינת סרז'יפה שבברזיל. הסמאטרפון האהוב של חברת אפל עומד במרכזו של אסון, כאשר לטענת בעליו של המכשיר, הוא בא במגע עם מים זמן קצר לפני שפקד את החנות במטרה לתקן אותו. בחודש אפריל האחרון, ילדה בת 8 שיחקה בסמארטפון של שיאומי מתחת לשמיכה ומתה כתוצאה מפיצוץ פתאומי.
על פי טכנאים שטיפלו במכשיר, ייתכן שעובדה זו גרמה לפיצוץ. בעליה של החנות שיתף את כלי התקשורת כי האייפון העלה עשן והתלקח באופן פתאומי, בשעה שהוא נמצא בתמימות על הדלפק. עם זאת, על אף הבהלה הגדולה שהתרחשה בעקבות המקרה, למרבה המזל איש לא נפגע מכך. ההערכה היא שהעובדה שהמכשיר הונח על דלפק נפרד, גרמה בסופו של דבר לאירוע להסתיים בנס. 
 
"חשוב לזכור שכל דגמי הסלולר חשופים לסוג זה של סיכון", אמר הטכנאי לכלי התקשורת. "אם המכשיר שלכם נרטב, אל תתעכבו ופנו לשירות תיקונים כדי להימנע מאירועים מסוכנים". כמו במדריך של כל יצרנית סלולר, גם במדריך למשתמש באתר אפל מודגש כי עמידות למים להשפרצות ולאבק נבדקו בתנאי מעבדה מפוקחים והיא עלולה להישחק כתוצאה מבלאי טבעי.

אירוע פיצוץ האייפון כפי שתועד במצלמות אבטחה של מעבדת התיקונים בברזיל (צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בנוסף, מים במהירות גבוהה, כגון בעת מקלחת, סקי מים, גלישת מים, גלישת גלים וכדומה עשויים לגרום לחדירה של נוזלים. ואם תהיתם, מגע עם מי מלח, מים עם סבון ומי בריכה גם כן עשויים לפגוע במכשיר. אירועים דומים של התפוצצות סמארטפונים אינם נדירים, וישנם מקרים שבהם אנשים נפצעו קשה. ב-2019, אייפון XR התפוצץ ועלה באש לאחר שנרטב במקלחת. במקרה זה, האייפון היה בתוך כיסוי מגן ממים, אך זה לא מנע ממנו להתפוצץ. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה