עסקי ספורט

הרשימה נחשפה: מי הם בעלי קבוצות הכדורגל העשירים בעולם?

בעלי קבוצות הכדורגל בעולם הם אנשים עשירים ביותר המחזיקים בהון של עשרות מיליארדים ואפילו מאות מיליארדים, מהבעלים של מנצ'סטר סיטי ללייפציג הגרמנית, מי הם עשרת בעלי הקבוצות העשירים בעולם?
מערכת ice | 
כדורגל (צילום pixabay)
כל עולם בעלי קבוצות הכדורגל שינה כיוון בשנים האחרונות ב-180 מעלות כשהכסף הקטארי נכנס לשוק והסכומים נהיו עצומים וענקיים ביחס לשנים הקודמות בכדורגל. אז מי הם עשרת בעליי הקבוצות העשירים בעולם?
 
10. סטן קרונקי, יזם מיליארדר אמריקאי, המוערך ב-7 מיליארד ליש"ט הוא הבעלים של Kroenke Sports Company (KSE), המחזקיה מספר קבוצות מענפי ספורט וליגות שונות. דנבר נאגטס של NBA, קולורדו מאמות' מליגת הלקרוס הלאומית (NLL, לקרוס), קולורדו ראפידס מה-MLS, קולורדו אוולנש מהליגה הלאומית להוקי (NHL) וארסנל מהליגה האנגלית בכדורגל.
9. פיליפ אנשוץ, 8.5 מיליארד דולר. הבעלים של ל.א גלאקסי מהליגה האמריקאית, יזם מיליארדר אמריקאי נוסף ברשימה, מחזיק בחברות רבות בתעשיות רבות כולל מסילות ברזל, ספורט, תיאטראות, זירות ומוזיקה. אנשוץ קנה את חברת הקידוח של אביו, Circle E. Drilling, ב-1961 והרוויח הרבה כסף בוויומינג. 
8. הבעלים של פולהאם, שאהיד חאן , בשווי 9.5 מיליארד ליש"ט, חאן ידוע במראה האקסצנטרי והשפם שלו. הוא גם הבעלים של זיכיון ה-NFL Jacksonville Jaguars וארגון All Elite Wrestling. עם זאת, הוא בנה את עושרו באמצעות Flex-N-Gate Corporation בזמן שלמד באוניברסיטת אילינוי. ב-2013, הוא ביצע עסקה מדווחת בשווי 150 עד 200 מיליון ליש"ט לרכישת פולהאם. 
7. דיטמר הופ, הבעלים של הופנהיים הגרמנית. מיליארדר ויזם גרמני, הוא האדם השמיני בעושרו בגרמניה הודות להון מחברת התוכנה שלו SAP ((מערכות, יישומים, מוצרים). דיטמר למד הנדסת תקשורת בקרלסרוהה לאחר התיכון ואז עבד כמפתח תוכנה ויועץ מערכת ב-IBM הוא עזב את IBM ב-1972 והקים יחד עם ארבעה מעמיתיו את חברת התוכנה SAP.
6. דיוויד טפר, הבעלים של קבוצת קרולינה פנתרס NFL, שהונו מוערך ב-14 מיליארד ליש"ט. נכנס לאחרונה לעולם הכדורגל עם קבוצת ההרחבה שלו ב-MLS, שארלוט FC, שהופיעה לראשונה בשנת 2022. למרות היותו לא מוכר יחסית לאוהדי כדורגל ברחבי העולם, טפר זכה במקום ברשימה שלנו.
5.השייח' מנצור בן זאיד אל נהיאן הוא פוליטיקאי אמירטי ועם שווי נקי מוערך של כ-17 מיליארד ליש"ט. בנוסף למנצ'סטר סיטי באנגליה, הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל של ניו יורק בארצות הברית, מלבורן באוסטרליה, העיר מומבאי בהודו ומונטווידאו סיטי באורוגוואי.
4. ג'ים רטקליף, 18 מיליארד ליש"ט, ראש INEOS ומחזיק ב-25% ממנצ'סטר יונייטד והבעלים של ניס הצרפתית, הפך לאחרונה לדמות ידועה בקרב אוהדי הפרמיירליג. סביר להניח שזה מרגיע את קהילת השדים האדומים לשמוע שגם לרטקליף יש ניסיון קודם בבעלות על קבוצות ספורט - יש לו גם את המועדון השוויצרי לוזאן-ספורט תחת החגורה שלו.
3.דיטריך מטשיץ, מיליארדר אוסטרי, 27 מיליארד ליש"ט. הוא הבעלים של קבוצת הבונדסליגה לייפציג, המועדון האוסטרי רד בול זלצבורג וקבוצת ה-MLS ניו יורק רד בולס. הוא למד שיווק באוניברסיטת וינה לכלכלה ועסקים וסיים את לימודיו בגיל 28. לאחר סיום הלימודים עבד כמנהל שיווק בינלאומי בחברת קוסמטיקה גרמנית.                                                                                                  
2. פרנסואה-אנרי פינו , הבעלים של סטאד רנה בליגה הצרפתית. יש להם גם את התואר המכובד של יו"ר כבוד ב-Kering, קבוצת יוקרה. קבוצה זו היא חברת האם של מותגים יוקרתיים כמו סן לורן ואלכסנדר מקווין.
1. מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של ערב הסעודית, רכש את ניוקאסל יונייטד באוקטובר 2021. הרכישה בוצעה באמצעות קרן העושר הריבונית של המדינה. הוא נמצא במקום הראשון ברשימת 10 בעלי מועדוני הכדורגל העשירים ביותר בעולם, ההון מוערך ב-340 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה