עסקי ספורט

קיום המונדיאל בסכנה? זו הדרישה של שחקניות נבחרות הנשים

שחקניות נבחרות כדורגל הנשים למונדיאל הקרוב דורשות תנאים שווים בחלוקת כספי הפרסים. פיפ"א בתגובה ענתה כי: "האצת הצמיחה על המגרש ומחוצה לו היא בעדיפות עליונה"
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
שחקניות מ- 25 נבחרות כדורגל נשים דורשות מפיפ"א תנאים שווים בחלוקת כספי הפרסים במונדיאל הנשים 2023 שיערך בניו זילנד ואוסטרליה באוגוסט הקרוב. על המכתב חתומות שלל מדינות כמו גרמניה ויפן.
השחקניות דורשות לפחות 30% מכספי פרסי גביע העולם לנשים, "כדי שהספורט שלנו ימשיך להתפתח מבחינה מקצועית". פיפ"א הגיבה בתגובה כי: "האצת הצמיחה וההתפתחות של כדורגל הנשים על המגרש ומחוצה לו היא בעדיפות עליונה עבורנו. לשם כך, פיפ"א משקיעה זמן ומשאבים רבים בתחומים הבאים: רפורמה בתחרויות; שיפור הערך המסחרי של המשחק; מודרניזציה של תוכניות פיתוח נשים וכן הגברת המקצועיות של כדורגל הנשים, על המגרש ומחוצה לו".
 
במכתב לפיפ"א השחקניות הוסיפו כי: "אתם, פיפ"א, הצהרתם שכדורגל הנשים הוא הזדמנות הצמיחה הגדולה ביותר בכדורגל כיום, והוא נשאר בראש סדר העדיפויות שלכם. הפופולריות הגואה של הספורט מציעה פוטנציאל עצום שלא נוצל".
לשם השוואה, במונדיאל האחרון בקטאר סכומי המענקים עמדו על כ- 440 מיליון דולר. פיפ"א לא הכריזה על כספי המענקים למונדיאל הנשים הקרוב אך נשיא פיפ"א אינפנטינו טוען כי הוא מתכוון להכפיל את המענק מ-2019, שעמד על 30 מיליון דולר. מונדיאל הנשים 2023 מתרחב ל-32 נבחרות. לכן, מבחינת כמות, הוא שווה ערך למונדיאל הגברים בקטאר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה