עסקי ספורט

אווירת טרור באתונה: סלעים וזיקוקים הושלכו על אוהדי הפועל י"ם

אוהדי הפועל ירושלים הותקפו באלימות קשה במשחק הכדורסל ביוון מול א.א.ק אתונה ובין השאר נורו ליציע שלהם זיקוקים, הושלכו חזיזים ואבנים גדולות. האוהדים היוונים גם שרפו דגלי ישראל והניפו דגלי אש"ף. מספר אוהדים נפצעו. מועדון הפועל ירושלים: "זו היתה מתקפת טרור, תלונה חמורה תוגש"
מערכת ice | 
זיקוקים באולם באתונה (צילום צילום מסך)
שערורייה במשחק הכדורסל של הפועל ירושלים מול א.א.ק אתונה שנערך הערב (שבת) במסגרת רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א ביוון: לעבר אוהדי ירושלים הושלכו אבנים גדולות, נזרקו חזיזים וזיקוקים, ובין השאר נשרפו גם דגלי ישראל.
כ-500 אוהדי הפועל ירושלים הגיעו למשחק והתמקמו ביציע, ומהר מאוד החלה המתקפה עליהם שהפכה את המשחק כולו לאווירת טרור עבורם. מספר אוהדים נפצעו מהאבנים שפגעו בהם ואחרים נכנסו לחרדה. 
 
לאחר ששרפו דגלי ישראל, התפרעו האוהדים היוונים והשליכו במהלך המשחק וגם במחצית אבנים גדולות המזכירות סלעים ליציע הישראלי. חלק מאוהדי אתונה גם הפגינו סממנים פלסטיניים כמו דגלי אש"ף, ואפילו הניפו את תמונתו של הטרוריסט המורשע מרואן ברגותי, היושב בכלא הישראלי ונידון לחמישה מאסרי עולם על רצח חמישה ישראלים.
 
אנשי איגוד הכדורסל האירופי פיב"א ביצעו הערכת מצב במחצית, ושקלו להפסיק את המשחק. בסופו של דבר הרבע השלישי יצא לדרך באיחור, והשופטים הכריזו כי באירוע החריג הבא, אם יתרחש, המשחק יופסק מיידית ויתחדש רק אם כל הקהל ייצא החוצה. לבסוף המשחק הגיע לסיומו והקבוצה היוונית ניצחה 78:94, מה שיוביל לקיום משחק שלישי וקובע בירושלים (במשחק הראשון בארץ ניצחה ירושלים).
 
במועדון הפועל ירושלים זעמו על האירועים השערורייתיים מתחילת המשחק וכבר במהלכו פרסמו הודעה לאוהדי הקבוצה: "הפועל רואה באירועים הקשים באתונה כלא פחות ממתקפת טרור על אוהדים ישראלים, שהגיעו בהמוניהם לתמוך בקבוצתם, כפי שהם עושים במשך שנים. לנוכח האירועים, במחצית המשחק בדקנו את כל דרכי הפעולה. הוצאת אוהדי הפועל היא אופציה שנשללה על הסף בשל העובדה שאוהדים יוונים הקיפו את ההיכל, והיתה סכנה ממשית למתקפה קשה מחוץ לאולם. 
"גם הפסקת המשחק היא אפשרות שנשקלה ברצינות ע"י הנהלת הקבוצה, אך אנשי הביטחון והמשטרה הזהירו כי החלטה זו  עלולה להוביל לכאוס מוחלט ולפוגרום אלים שהיה מסכן חיי אדם. לפיכך הוחלט, למען שמירה על בטחונם של כל אוהדי הפועל, להמשיך את המשחק, לצד הבטחה של צוות השיטור כי אירוע אלים נוסף יוביל להוצאת כל האוהדים, משני הצדדים מהאולם.

הסלעים שהושלכו על אוהדי ירושלים
"הפועל מוקירה ונעמדת לצד כל אוהד ואוהדת שהגיעו לתמוך בקבוצה בתנאים כל כך קשים, ואנו מצרים על החוויה הטראומטית שאוהדינו המסורים נאלצו לעבור. המועדון לא יעבור על האירועים בשתיקה, ותלונה חמורה תוגש לפיב"א".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה