עסקי ספורט

הכירו: לוחם ה-MMA הנכה ששבר שיאי גינס - וחולם להגיע לאולימפיאדה

זאיון קלארק, בן 26, נולד עם תסמונת נדירה שהותירה אותו ללא רגליים, ובעקבות כך סבל מבריונות בילדותו שהובילה אותו למחשבות אובדניות. בגיל 16 גילה את עולם הספורט וההיאבקות, ומשם הצליח לשבור שלושה שיאי גינס. "לא צריך רגליים כדי להשאיר טביעת רגל על כדור הארץ"
מערכת ice | 
זאיון קלארק (צילום יוטיוב)
מעורר השראה: זאיון קלארק בן ה-26 נולד עם תסמונת נדירה שהותירה אותו ללא רגליים, וסבל בילדותו מבריונות. למרות המכשולים שהחיים הציבו לו, הוא לא ויתר והפך ללוחם MMA מהגדולים בעולם. בהמשך הוא אף קבע שלושה שיאי גינס, והיווה השראה עבור מיליונים.
"אתה לא צריך רגליים כדי להשאיר את טביעת הרגל שלך על כדור הארץ" – זה המוטו שעל פיו חי קלארק. בריאיון שערך ל-CNN, הסביר מה הניע אותו להמשיך ולפרוץ את הגבולות שלו על אף הקושי הרב והבריונות ממנה סבל כשהיה ילד.
 
"הרבה אנשים נתקעים במציאות הזו בה הם הולכים לעבודה כל יום, בין 5 ל-9. אני מאמין שברגע שאתה מוצא משהו שבאמת משמח אותך, השמיים הם הגבול", אמר בהתרגשות.
סיפור חיו של קלארק הוא לגמרי לא פשוט – כשנולד, הוא  נמסר לאימוץ על ידי אימו הביולוגית. בהמשך הוא עבר בין בתי אומנה בהם סבל מהתעללות נפשית ופיזית. בסופו של דבר, כך הספורטאי טוען, הוא סבל ממחשבות אובדניות.
בגיל 16 הוא מצא משפחה אוהבת שנתנה לו את היסודות להתחיל לבנות את חייו. קלארק הסביר כי דרך הספורט, ובעיקר דרך היאבקות – הוא הצליח להתמודד עם החיים. מבחינתו, היאבקות נתנה לו את ההשראה ללכת לחדר הכושר ולפתח את גופו.
"יש פתגם שאומר שברגע שאתה מתאבק, כל דבר אחר בחיים הופך להיות קל - ואני מאמין בזה בלב שלם", הסביר אלוף ה-MMA. כמו כן, הוא ציין כי אחד החלומות הגדולים שלו כרגע הוא להגיע לאולימפיאדת פריז 2024, ולהוות דוגמה עבור מיליוני נכים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה