TOP 5

איך כדאי להתחיל את הבוקר? שגרת בוקר ליום פרודקטיבי ומוצלח

בין אם אתם אנשים של בוקר או לא, יצירת שגרת בוקר משפרת את הבריאות ועוזרת לכם להתמודד באופן יעיל עם היום. אז למה לא להתחיל את הבוקר שלך בצורה מרעננת ומעוררת? 
מערכת ice | 
שגרת בוקר (צילום shutterstock)

כשהשעון מראה שהגיע הזמן לקום, העולם מתמלא באור נעים שמפנה לכם את הדרך אל היום החדש. בזמן שאתם עדיין מתעוררים משנת הלילה, ריח הקפה המפתה מתפשט באוויר. עם הקצת זמן אקסטרה שנותר, החלטתם לבצע אימון בוקר מהיר בבית, לפני שתכינו לעצמכם ארוחת בוקר ותתחילו את יום העבודה.
 


שגרת בוקר מוקדמת אידיאלית תסייע לכם לשמור על הבריאות ולהתחיל את היום באופן מאושר ומלא אנרגיה. למעשה, ישנם פעולות שונות שתוכלו לבצע על מנת ליצור את שגרת הבוקר המתאימה לכם, בדילול שימוש ברשתות החברתיות, שתיית מים והאזנה לפודקאסטים, ישנם פעמים בהם פעולות שונות יכולות להעצים את שגרת הבוקר ולהתאימה לצרכים שלכם.

איך עושים זאת? הנה 10 דרכים להפוך את היום לפרודקטיבי יותר ומלא אנרגיה:

1. שינה טובה בלילה

אין בוקר שמתחיל ללא שנת לילה טובה. כאשר ממוצע זמן השינה בישראל עומד על 6 וחצי שעות, הבנת חשיבות מנוחת הלילה היא קריטית לקידום הפרודוקטיביות. עבור רבים מאיתנו, שינה של שמונה שעות שלמות בכל לילה יכולה להיות אתגר ודורשת קצת תכנון.

ישנם כמה טיפים חשובים לשיפור איכות השינה שלכם.
לנוח בסוף היום: נסו להימנע מפעילויות מאתגרות כמו פעילות גופנית כבדה בשעות האחרונות של הערב. במקום זאת, תעשו אמבטיה חמה כדי להרגיע את הגוף והנפש או לקרוא ספר שיעזור לכם להירגע.
יצירת אווירה נעימה: תבחרו זמן בו תכבו את הטלוויזיה ומכשירים האלקטרונים לפני השינה. תחליפו את פעילות הצפייה המעייפת לרגע הפנאי על הספה או במיטה עם כוס תה חם וניטרלי מקפאין.
התאימו את השעון המעורר: הגדירו את השעון המעורר שלכם לשמונה שעות שינה או יותר כדי להבטיח שהשינה תהיה מלאה וטובה.
כל אחת מהטכניקות האלו יכולה לסייע לכם לישון שמונה שעות מלאות בלילה ולהתעורר רעננים למחרת.
2. תמנעו מכפתור ה'נודניק'
לחיצה על כפתור הנודניק עלולה להזיק לשגרת הבוקר שלכם. אף על פי, שתרצו רק חמש דקות נוספות של שינה, לחיצה על הנודניק יכולה לגרום לכם לשהות במיטה עוד חצי שעה. כדי למנוע השהייה וליצור שגרה של התעוררות, ישנם כמה דרכים יעילות:
ספירה עד חמש: כשהתעוררות נראית כמו משימה בלתי אפשרית, תוכלו לנסות לספור עד חמש. לאחר מכן, תכריחו את עצמכם לקום מהמיטה ולהתחיל את היום החדש.
שמירת נעלי בית ליד המיטה: נעלי בית יכולות להקל קצת על היציאה מהמיטה בבקרים קרים. הניחו אותן ליד המיטה כדי שתוכלו להשתמש בהן תמיד.
שימור פונקציה מראש במכונת הקפה: אם המכונה שלכם בעלת פונקציה של שמירת הגדרות מראש, השתמשו בה! הגדירו את המכונה כך שהיא תתחיל להכין את הקפה על פי הזמן שתרצו לקום. תזכורו לשלב זאת בזמן השעון מעורר שלכם, כך שהשנייה שהשעון מתחיל לצלצל, המכונה תתחיל להרתיח את הקפה.
3. תנו לעצמכם מספיק זמן כדי להגיע לעבודה

אם אתם עובדים מהבית או נוסעים למשרד, חשוב להבטיח לעצמכם מספיק זמן להתפנות נפשית ופיזית לעבודה. זה חיוני במיוחד אם אתם לא מחשיבים את עצמכם כאנשים של בוקר.

כדי לעשות זאת, תהיו מחושבים לגבי השעה בה אתם מתעוררים. וזאת, מבלי לפגוע בשמונה שעות השינה הקבועות., הגדירו את השעון המעורר כך שיהיה לכם מספיק זמן להשלים את רוטינת הבוקר ולפתח הרגלים חדשים.
בכל שעה שתבחרו להתעורר, זכרו להקדיש זמן לפעילויות אישית כדי שלא תעמלו יתר על המידה ויגמרו לכם הכוחות עוד בתחילת היום.
4. שתיית כוס מים מלאה
שתיית כוס מים מלאה עם התעוררות הראשונה זהו פתרון פשוט ויעיל שיכול לעזור לשמור על הגוף ולהרגיש יותר מרוכזים ופרודוקטיביים במהלך היום. אין צורך לפספס את הכוס הרגעית של הקפה או התה, פשוט הוסיפו את הצעד המרענן הזה לתוך המסגרת.
5. תהנו מכוס קפה או תה
כוס קפה או תה בתחילת היום תעזו לכם להתחיל את היום בהנאה ושלווה. קחו לעצמכם רגע, תנשמו עמוק ותהנו מהבוקר שזה עתה הגיע.
לא אוהבים לשתות משהו חם בבוקר? תוכלו להחליף את כוס הקפה או התה בכוס מים מרעננת או פשוט לשבת כמה דקות ולתת לעצמכם להתעורר בנחת.
6. הכינו ארוחת בוקר בריאה
הארוחה הכי חשובה ביום, כולם יודעים אך לא כולם מיישמים. כדאי לתדלק את הגוף בחומרים חיוניים שיעזרו לו להתעורר ולכם להרגיש טוב.
אכילה בריאה יכולה להיות קלה יותר ממה שאתם חושבים, קערה פשוטה של שיבולת שועל או שייק אהוב אינם דורשים זמן רב להכנה ומספקים לנו את החומרים שאנחנו צריכים כדי להתחיל את היום.
7. נצלו את הבוקר לטיפוח עצמי
שמרו על עצמיכם נינוחים ורגועים בשעות הראשונות של היום וקחו לכם רגע לעצמכם. השגרה הקבועה יכולה להתבטא בטיפוח הגוף, מקלחת טובה ועד קריאת ספר. כך או כך תבחרו משהו שגורם לכם להרגיש טוב והמשך היום יהיה טוב יותר.
8. אימון בוקר מהיר
הימנעו מעייפות הבוקר בעזרת אימון קצר וקליל, כל אחד ברמתו, החל מחימום קצר של השרירים ועד ריצה קצרה מסביב לשכונה, אם אתם אנשים של יוגה תוכלו לבצע מספר תרגילים לפני שאתם יוצאים לעבודה. גם אם אתם מתאמנים מספר פעמים בשבוע, שגרת בוקר עם אימון מהיר יעזור לכם לעבור יום מהנה ופרודקטיבי יותר.
9. תיעדוף משימות יומי
העבירו בעדינות את המחשבה מזמן אישי למקצועי על ידי הקדשת זמן בבוקר לסקירה יומית של המשימות שיש עליכם לבצע. סדרו אותם לפי סדר רלוונטיות ברשימה קצרה שתזכיר לכם לאורך היום מה תכננתם להשיג.
10. שמרו על חיוביות
שלבו בשגרת הבוקר שלכם כמה אמרות חיוביות לתחילת היום. חשבו מה גורם לכם להרגיש טוב ואמרו זאת בכל רם. עצם אמירת המילים ושמיעתן משפיעה על הגוף שלנו ומציפה אותו בתחושת חמימות וחיוביות לגבי היום הנמצא בפתח.
בוקר פרודקטיבי מתחיל בשגרה בריאה. שמרו על שגרת בוקר קבועה ההופכת בוקר טוב לבוקר מדהים. הפרודקטיביות שלכם מתחילה כשאתם מתעוררים, מה שהופך שגרת בוקר טובה ליום עבודה מוצלח.
לסיכום, איך כדאי להתחיל את הבוקר?
1. שינה טובה בלילה
2. תמנעו מכפתור ה'נודניק'
3. תנו לעצמכם מספיק זמן כדי להגיע לעבודה
4. שתיית כוס מים מלאה
5. תהנו מכוס קפה או תה
6. הכינו ארוחת בוקר בריאה
7. נצלו את הבוקר לטיפוח עצמי
8. אימון בוקר מהיר
9. תיעדוף משימות יומי
10. שמרו על חיוביות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה