תיירות

שוב ישראלים מעוכבים בשדות תעופה באנגליה: "תופעה מטרידה"

אחרי ששני שורדי הטבח בנובה עוכבו והושפלו על ידי בקרי הגבולות בשדה התעופה במנ'סטר, תקרית לא נעימה קרתה לישראלי שהגיע לשדה תעופה קטן בסמוך לעיר נוטינגהאם האנגלית, זאת לאחר שעוכב ונחקר במשך שעה שלמה רק בגלל שהגיע מישראל. בהמשך, שלח הסטודנט הישראלי מכתב לשגרירת ישראל בברטניה בנושא
מערכת ice | 
שדה תעופה (צילום freepik)
רק לפני כחודש, שני שורדים של הטבח הנורא בנובה הגיעו כדי לשתף במה שעבר עליהם ולהעביר הרצאות בנושא בעיר מנצ'סטר שבאנגליה, אלא ששם הם זכו ליחס משפיל מצד בקרי הגבול הבריטים, ועוכבו על ידם בשדה התעופה, שם הם תשאלו אותם וכאמור השפילו אותם כשדיברו אליהם בצורה מזעזעת.
בקהילה היהודית במנצ'סטר קיבלו את התקרית הזאת בצורה קשה כמובן, ואף הגישו תלונה נגדם. כעת פורסם ב-"וואלה" כי תקרית כזו שוב קרתה, הפעם בשדה התעופה איסט-מידלנדס שממוקם בסמוך לעיר נוטינגהאם, זאת לאחר שסטודנט ישראלי בשם נריה אשואל, עוכב על ידי אנשי האבטחה רק בגלל שהוא הגיע מישראל.
 
מי שהגיעו לחקור אותו הם לא אחרים מאשר חוקרים של היחידה למאבק בטרור. הוא סיפר כי שלושה שוטרים ושני אנשים שלבושים על אזרחי הגיעו אליו אחרי שסיפר שהוא מישראל, לקחו אותו לחדר החקירות וטענו בפניו כי הוא אינו מעוכב והוא רשאי ללכת, אך אם הוא יילך ולא יתוחקר הם יעכבו אותו.
במהלך החקירה הם שאלו אותו מספר שאלות על הצבא הישראלי. הוא סיפר כי לא היה לוחם אלא חייל במודיעין. אחרי זמן מה הם ערכו חיפוש מסיבי מאוד בתיק שלו, ואחרי שעה קלה הוא שוחרר והלך לדרכו.
אשואל לא נותר חייב, ופנה במכתב לשגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי, בו הוא כתב בין היתר כי "אם ישנה הוראה / מדיניות / או אפילו יוזמה מקומית של שוטרי ביקורת הגבולות לעכב ולתשאל כל ישראלי יוצא צבא או ישראלי שביקר לאחרונה בישראל זו תופעה מטרידה שישראל הרשמית צריכה להכיר ולטפל בה בצינורות הרשמיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה