תיירות

אילון מאסק בהלם: האם בואינג עומדת לעקוף אותו במרוץ לחלל?

בצל התקלות הטכניות והדוחות הכספיים השליליים, חברת בואינג עומדת לשגר השבוע את החללית Starliner ועליה שני אסטרונאוטים. במידה והשיגור יצלח, הפרויקט שתקציב הפיתוח שלו חרג במיליארד דולר, יהפוך את בואינג למתחרה רשמית של SpaceX של אילון מאסק
מערכת ice | 
אילון מאסק וספייסX (צילום shutterstock)
חברת התעופה בואינג, אשר רשמה בחודשים האחרונים שורה של אירועי בטיחות במטוסיה מה שהוביל לתוצאות רעות בדוחות הכספיים צפויה לעשות היסטוריה ולשגר לראשונה אסטרונאוטים לחלל, באמצעות החללית Starliner.
החללית צפויה להגיע לבסוף, לתחנת החלל הבינלאומית ובמידה וטיסת הניסוי שתצא לדרך ביום שלישי הקרוב תצליח, בואינג תהפוך למתחרה של חברת SpaceX של אילון מאסק. 
 
המשימה המאוישת הראשונה של החללית CST-100 Starliner של בואינג, יוצאת לדרך לאחר שנים של עיכובים, ניסויים כושלים וחריגות של למעלה ממיליארד דולר בתקציב הפיתוח של הפרויקט.
נאס"א תמכה בשנים האחרונות בדור חדש של חלליות, שנבנות על ידי חברות פרטיות על מנת לשגר אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, וגם עבור שיגורים של בני אדם לירח במסגרת תכנית ארטמיס ובסופו של דבר גם למאדים.

חללית Starliner של בואינג, קרדיט לצילום: נאס"א.
המשנה לראש נאס"א, ג'ים פרי, אמר במשיבת העיתונאים כי: "הטיסה המאוישת של החללית החדשה היא אבן דרך קריטית לחלוטין, חיי חברי הצוות שלנו, סוניטה ויליאמס ובארי וילמור, מונחים על כף המאזניים".
משימתם של השניים, הינה לעגון בתחנת החלל הבינלאומית, לאחר מכן לבדוק שכל מערכות החללית פועלות כמתוכנן ואז לאחר כמה משימות בתחנה, לשוב בחזרה אל לכדור הארץ. כעת, בצל המצב המורכב בו בואינג נמצאת נותר לחכות ולראות האם החברה תצלי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה