תיירות

מתכוננים לעונת הרחצה? אלו החופים הנקיים ביותר בארץ

המשרד להגנת הסיבה פרסם את תוצאות נתוני מדד "חוף נקי" לחודש אפריל, וחשף את הערים שחופיהן זכו לציון "נקי מאוד", וגם את החופים שלא כדי להתקרב אליהם
מערכת ice | 
הדמיה של חוף הדולפינריום (צילום עיריית תל אביב)
לקראת הקיץ ופתיחת עונת הרחצה, המשרד להגנת הסיבה פרסם היום (שני) את נתוני מדד "חוף נקי" לחודש אפריל, לפיהם 86.3% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", עלייה של 6% לעומת המדד הקודם.
 
עוד עולה כי הרשויות החופיות הנקיות ביותר (שזכו לציון "נקי מאוד") הן  עכו, חיפה, טירת הכרמל, נתניה, הרצליה, בת ים, תל אביב-יפו, אשדוד. לעומתם: חדרה, חוף השרון, ואשקלון, זכו לציון ממוצע "בינוני" בלבד. בלטו לרעה במיוחד: חוף ניצנים דרום, וחוף אשקלון שזכו לציון מלוכלך. 

 
דירוג החופים המלא - המשרד להגנת הסביבה
במשרד להגנת הסיבה מסבירים כי התקציב לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה העומד על 16 מיליון שקלים לשנת 2022, הוא הגדול ביותר מאז התחלת התוכנית בשנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל.
במסגרת התוכנית, מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית מבצעים מדידה של רמת הניקיון בחופים הפתוחים תוך יידוע שוטף של רשויות החוף לצורך מעקב ופעולות מתקנות לשיפור . זאת לצד העלאת המודעות של הציבור הרחב לתופעת הפסולת הימית ושקיפות ציבורית.
"העלייה המעודדת בניקיון החופים מצביעה על שמירה של הציבור על הים, הימנעות מכלי פלסטיק חד פעמי ואיסוף הפסולת לאחר השהות בחוף. הנתונים חיוביים, אבל תמיד יש לאן לשאוף. אני קורא לכל מי שמגיע לחוף ולים, להימנע מלהגיע עם פלסטיק, לאסוף את הפסולת ולשמור על החופים שלנו נקיים", מסר סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה החופית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה