תיירות

פיצויים בעשרות אלפי שקלים למשפחה ישראלית שחופשתה בוטלה

בני משפחה שתכננו לטוס לנופש בזנזיבר למשך שבוע, תבעו את חברת התעופה שביטלה את הטיסה ברגע האחרון - למרות שהחזירה להם את הכסף. בית המשפט קבע כי נגרם להם עוגמת נפש, ובנוסף יקבלו 17 אלף שקלים
מערכת ice |  6
מלון דן אילת (צילום סיון פרג')
בני משפחה שתכננו לטוס לנופש בזנזיבר למשך שבוע, תבעו את חברת התעופה שביטלה את הטיסה ברגע האחרון. שמעון איפרגן מ"מאקו" פרסם שבית המשפט קבע כי יש לפצות את המשפחה בסכום חסר תקדים של 17 אלף שקלים.
האירוע התרחש לפני כשנה, כאשר בני המשפחה הזמינו את טיסה לזנזיבר עם חברת התעופה "ישראייר" דרך סוכנות נסיעות. כשבועיים לפני שאמורים היו לעלות על הטיסה קיבלו בני המשפחה הודעה כי עקב מגפת הקורונה טיסתם בוטלה, והחזירה להם את כספם.
למרות ההחזר הכספי, בני המשפחה ביקשו פיצויים על עוגמת הנפש שנגרמה להם. ישראייר וחברת הנסיעות התנגדו לדרישת הפיצוי, ובעקבות כך בני המשפחה הגיבו בהגשת תביעה נגד חברת התעופה וסוכנות הנסיעות לבית המשפט לתביעות קטנות. נגרם להם נזק כספי גדול שכן בתי המלון בזנזיבר שעליהם שילמו מראש סירבו להחזיר להם את כספם.
 
בכתב התביעה נטען כי ביטול טיסה מחייב את הנתבעות לפצות וזאת בהתאם לחוק שירותי התעופה בלי שום קשר למגפת הקורונה. ישראייר וחברת הנסיעות הגישו כתב הגנה בו ביקשו לדחות את התביעה על הסף, שכן ביטול הטיסה הוא אירוע שלא היה תלוי בהן ושאינו בשליטתן.
 
 השופט ציין בפסק הדין כי ישראייר ידעה שהיא מוציאה טיסות מספר ימים לאחר מכן, אך בכל זאת לא הציגה חלופות לטיסות אחרות והשאירה את התובעים ללא שום פתרון, עובדה שגרמה להם להישאר בארץ. בפסק הדין קבע השופט כי על ישראייר וחברת הנסיעות לפצות את בני המשפחה בסכום כולל של 17 אלף שקלים.
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הכוח העצום של חברות התעופה
    קל 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע הנוסעים מחוייבים על העסקה/הסכם והחברת הנסיעות משוחררת מעמידה בהסכם
    סגור
  • 5.
    לא חסר תקדים
    הדס 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה חסר תקדים בפיצוי של 17,000 ₪ למשפחה. המרחק בין ישראל לזנזיבר מעל 4,000 ק״מ ולכן לכל הוסע מגיע פיצוי של 3,180 ₪ לפי חוק שירותי תעופה. בהנחה שהיו במשפחה 5 נוסעים, הנה מגיעים כמעט לסכום מבלי להזדקק לסעד משפטי קיצוני!
    סגור
  • 4.
    מה הקשר
    אבי 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא הבנתי מה הקשר בין תוכן הכתבה לתמונה של מלון דן אילת
    סגור
  • 3.
    פסק הדין יבוטל בעירעור (ל"ת)
    אבי 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    עלוב
    אילן 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיצוי עלוב... אם היו מקבלים 170000 ולא 17000 שזה היה הסכום שכנראה שילמו למלון, אוליי חברות התעופה היו יותר מכבדות את הנוסעים שלהם ולא מבטלים תוכניות של משפחות שלמות שכנראה תוכננו הרבה זמן מראש
    סגור
  • 1.
    שופט חכםיצר תקדיםחברות תעופה י.חילו לחשבן לנוסעים (ל"ת)
    מד 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור