תיירות

סכסוך גם בתוך נאט"ו: טורקיה ויוון מתקרבות לפיצוץ

שר החוץ היווני שלח מכתב למדינות החברות בנאט"ו ובאיחוד האירופי בו הוא מזהיר שאם לא ינקטו ביד קשה מול ארדואן - גורלה של יוון יהיה זהה לאוקראינה. ארדואן: "לילה אחד עוד נפתיע אתכם"
מערכת ice | 
ארדואן (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
שר החוץ היווני מזהיר את בעלות בריתו שאם לא ינקטו בקו נוקשה מול טורקיה, הם מסתכנים בפריצתו של סכסוך נוסף כמו באוקראינה: "אם לא נפעל בזמן,  רק משום שלא הערכנו כיאות את חומרת העניין, אנחנו נראה אסון נוסף הדומה לזה שמתרחש כרגע בחלק אחר של היבשת", כתב שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, במכתב למדינות החברות בנאט"ו ובאיחוד האירופי. זאת, על רקע המתיחות המתגברת בין שתי המדינות והאיומים שהשמיע מוקדם יותר השבוע נשיא טורקיה, רג'יפ ארדואן
 
במהלך ביקור בבוסניה אמר ארדואן: "יש להם בסיסים באיים שמול חופינו. שידעו כי הסבלנות שלנו לאיומים שלהם מוגבלת". אם לא היה די במשפט זה כדי להלהיט את הרוחות הוסיף ארדואן: "אנחנו יכולים להפתיע אתכם לילה אחד". 
"הגישה של טורקיה מערערת את היציבות של נאט"ו ואת אחדותה - דווקא ברגע משבר", כתב שר החוץ היווני. למרות ששתי המדינות חברות בנאט"ו, המתיחות ביניהן מתגברת כבר שנים - והן ניהלו מספר מלחמות וסכסוכים אלימים בהיסטוריה הלא־כל־כך רחוקה. בין שתי המדינות התגלעו מחלוקות בשלל נושאים וביניהם: גבולותיהן הימיים, זכויות הגז בים התיכון והשליטה הטורקית בקפריסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה