תיירות

בוקינג מסתבכת בישראל: מעכשיו כך ייראו המחירים באתר

‏‏‏‏בעקבות הליך משפטי שניהלה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, לראשונה אתר בוקינג מציג מחיר מלא וסופי הכולל מע"מ לצרכנים ישראלים שרוכשים לינה במלון ונופש בישראל. המהלך התאפשר על ידי שיח בין חברת בוקינג והרשות במטרה לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן, וזאת לאחר שהוטל קנס בסך 2.5 מיליון שקל על חברת בוקינג
מערכת ice |  1
חברת בוקינג (צילום shutterstock)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנהלת הליך משפטי מול חברת בוקינג, במהלכו היא הטילה על החברה עיצום כספי בשיעור 2.5 מיליון שקל בגין הפרת החובה להציג את המע"מ במחיר הכולל.  
הרשות אף הוציאה אזהרה בחודש יולי 2020, וביקשה לגלות ערנות בעת הכניסה והשימוש באתר booking.com, ועדכנה את הצרכנים כי המחיר המוצג באשר לשירותים המוצעים בישראל אינו המחיר הסופי והצרכן יצטרך להוסיף, בעת התשלום בפועל, 17% על המחיר המוצג באתר.
 
האתר הידוע הציג באופן שיטתי את מחיריו בשקלים חדשים בלא לכלול את שיעור המע"מ החל על העסקה. זאת, תוך הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן, המחייב הצגת "מחיר כולל" ומונה במפורש את מסי החובה החלים על העסקה כחלק מן המחיר הכולל.
זוהי פרקטיקה הגורמת בפועל להטעיית הצרכן באשר למחיר של השירות. הצרכן גילה את המחיר האמיתי של העסקה רק בשלב קבלת השירות (במקום האירוח). פרקטיקה זו גם הטעתה את הצרכן בשלב השוואת  מחירים בין אתרי הזמנות שונים, בטרם הרכישה. החסרת המע"מ ממחיר השירות המוצע איפשרה לאתר booking.com להציג מחיר נמוך יותר לשירות, בעוד שלא בהכרח כך הדבר בפועל.
על מנת לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן הישראלי, התקיים שיח בין החברה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן על מנת לבחון מה הם הצעדים שיספקו את הרשות וימנעו אכיפה עתידית מולה בנושא המע"מ. הרשות הנחתה את החברה באופן חד משמעי, לציין את המחיר הסופי וכולל מע"מ בשיעור 17% לצרכנים ישראלים ברכישת לינה במלון ונופש בישראל. החל ב-1.7.23 אתר בוקינג מציג מחיר מלא וסופי הכולל מע"מ לצרכנים ישראלים שרוכשים לינה במלון ונופש בישראל. (בעמוד הבא - רצ"ב צילום מסך מאתר בוקינג המראה את השינוי)
עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות, מסר כי: "אנו שמחים כי חברת בוקינג הסדירה את עניין השמטת המע"מ מהרכישה לצרכן ישראלי שרוכש שירותים בישראל, ומעתה הצרכנים הישראלים יוכלו לדעת את המחיר הסופי ללא הפתעות בהמשך אין ספק שמאמצי האכיפה של הרשות נושאים פרי. הרשות שבה ומבהירה כי הוראות חוק הגנת הצרכן חלות גם על חברות בינלאומיות המעניקות שירות לצרכן הישראלי בארץ (כדוגמת בוקינג). הרשות תמשיך לבצע פעולות אכיפה ולפעול לטובת הצרכנים מול כל גורם - בין ישראלי ובין זר - המפר את הוראות החוק.
מבוקינג נמסר: "אנו ב-Booking.com עובדים כל העת על מנת לשפר את חווית השימוש בפלטפורמה שלנו ולהבטיח יותר שקיפות, אפשרויות בחירה וערך למטיילים ולשותפינו ממקומות האירוח. לכן אנו שמחים שהגענו להסכם עם רשות הגנת הצרכן, שהחל מ- 1 ביולי 2023 מע"מ של 17% יהיה כלול במחיר שיוצג כבר משלב תוצאות החיפוש למזמיני חופשה המשתמשים בפלטפורמה בישראל להזמנת חופשה מקומית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מלבד מע"מ, בוקינג מסתירה עוד כמה הוצאות ...
    גדעון 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... המתגלות רק לאחר התשלום. כגון הוצאות ניקיון.
    סגור