תיירות

לאחר שהמטוס 'התפוצץ' בטיסה: בואינג משביתה את המטוסים שלה

חברת בואינג יצאה בהודעה דרמטית שהיא מקרקעת 170 מטוסים שלה מהדגם המדובר כדי לשלול שאירוע כמו זה של 'אלסקה איירליינס' יקרה שוב
מערכת ice | 
עשן בקבינת הנוסעים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר שמטוס בואינג 737-9 של חברת אלסקה איירליינס נאלץ לבצע נחיתת חירום באורגון אתמול (שישי), וזאת משום ש"חלק מהמטוס התפוצץ בטיסה" והאירוע המפחיד הסתיים בפציעות קלות בלבד, וזאת בזכות מערכת החמצן אשר תפקדה באופן מיידי, חברת בואינג יצאה בהודעה דרמטית שהיא מקרקעת 170 מטוסים שלה מהדגם המדובר כדי לשלול שאירוע כזה יקרה שוב.
גם אלסקה איירליינס בקשר עם רשות התעופה הפדרלית: "זה יכול היה להגמר בצורה הרבה יותר טרגית", המטוסים של החברה מדגם בואינג לא יטוסו בתקופה הקרובה וחקירה מלאה תתבצע כדי לבחון את הנסיבות החריגות למקרה חסר התקדים.
טיסה 1282 של החברה אשר המריאה לכיוון אונטריו, קליפורניה, נאלצה לחזור בחזרה לנמל ממנו יצאה בפורטלנד בשל "בעיית לחץ אוויר" עליה דיווח הצוות. חלק מגוף המטוס (כולל חלון), "קפץ זמן קצר לאחר ההמראה", אמר נוסע לרשת CNN. "זה היה ממש פתאומי. לא שמתי לב בכלל מה קורה, וכבר קפצו מסכות חמצן מלמעלה".
 
בסרטון שפורסם ברחבי הרשתות החברתיות ניתן לראות את החלק במטוס בו חסר חלון, ואת עשרות הנוסעים שבו חשופים לגמרי לאוויר הפתוח בגובה רב מעל פני השטח. אלסקה אייירליינס מסרו כי הם עובדים יחס עם חברת בואינג בשביל להבין מה התרחש בטיסה. חשוב לציין כי המטוס עבר מבחן כשירות בסך הכל ב-25 באוקטובר האחרון.
 
@la.repubblica

Panico in volo per i passeggeri dell’Alaska Airlines: si staccano finestrino e un pezzo di fusoliera

♬ suono originale - la.repubblica

בנוסף, על פי דיווח של ה-CNN, בואינג ביקשו כבר בחודש שעבר מחברות התעופה לבדוק את כלל מטוסי ה-737 שלהם בגרסה אשר זהה לדגם אשר התפרק, בשביל לאתר בורג רופף פוטנציאלי במערכת ההגה לאחר שהתגלו כמה בעיות אפשרויות בחלק מרכזי בשני מטוסים שונים. אמנם מהחברה מסרו כי אין קשר בין שני המקרים, אך אלו מעוררים שאלות רציניות בנוגע לתחום הבטיחות של מטוסי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה