טלוויזיה

אברי גלעד מתפוצץ במילים קשות: "מדינה פח, מהגרועות בעולם"

בטורו השבועי, גלעד כתב: "דרום אפריקה היא מדינה פח, אחת מהגרועות בעולם כרגע - לא רק ביחס שלה אלינו, אלא ליהודים שלה, לאנשים לבנים בכלל ולכל אזרחיה האומללים. אבל לא מזמן, בתום שלטון האפרטהייד המקולל, קרה שם משהו מופלא. קראו לזה "ועדות הפיוס"
מערכת ice | 
אברי גלעד (צילום מסך קשת 12)
אברי גלעד, מגיש קשת 12, התייחס בטורו השבועי בישראל היום למדינה שהפכה עוינת לישראל באופן מיוחד בזמן מלחמת חרבות ברזל, דרום אפריקה. אותה מדינה שבעצמה הפלתה שחורים והנהיגה שלטון אפרטהייד, הפכה "למגנת הפלסטינים" בבית הדין בהאג. בטורו, הוא קורע את המסכה מפניה של המדינה.
גלעד כתב: "דרום אפריקה היא מדינה פח, אחת מהגרועות בעולם כרגע - לא רק ביחס שלה אלינו, אלא ליהודים שלה, לאנשים לבנים בכלל ולכל אזרחיה האומללים. אבל לא מזמן, בתום שלטון האפרטהייד המקולל, קרה שם משהו מופלא. קראו לזה "ועדות הפיוס". העיקרון היה פשוט: אם היית חלק מהשלטון העברייני והמפלה, אם עשית פשעים נגד שחורים או בני אדם בכלל - יכולת לבוא אל הוועדה, להודות בכל מה שעשית, לתת פירוט של כל עוולותיך ולזכות בזיכוי מוחלט במקום. אין עונש, אין סנקציות. תגיד אמת ויסולח לך. גאוני".
 
יש לציין כי עשרות ארגונים נוצרים בדרום אפריקה יצאו נגד החלטת ממשלתם לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג באשמת רצח עם בעזה. בהצהרה שעליה חתמו שורה ארוכה של ארגונים, ביניהם "השגרירות הנוצרית הבינלאומית", "גשרים לשלום" ו"ידידי ישראל בדרום אפריקה", נמתחת ביקורת נחרצת על התביעה, על הגישה החד צדדית של ממשלת דרום אפריקה ועל ההתעלמות מהטבח ב-7 באוקטובר: "מדובר במהלך חסר ערך שפוגע באינטרסים של דרום אפריקה".
בהצהרה כותבים נציגי הארגונים: "קיווינו והתפללנו כי הממשלה תנצל את השפעתה כדי להביא לשלום אמיתי במזרח התיכון. לצערנו, הם בחרו לא לעשות כן, ובמקום זאת בחרו באחד מהצדדים. הממשלה מודעת לכך שהגישה החד-צדדית שאימצה מסכנת את אזרחיה היהודים בגלל הסתה לאנטישמיות וכן שוחקת את חופש הדת של נוצרים במדינה. כנוצרים, אנחנו מתנגדים לאובדן חיי חפים מפשע, ישראל, פלשתינים או כל אדם אחר, אבל אנחנו מתנגדים נחרצות להחלטה, שהיא פגומה מיסודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה