טלוויזיה

היסטוריה בכאן: זה ההסכם הקיבוצי שיהנו ממנו עובדי התאגיד

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בין הנהלת תאגיד השידור כאן לועד העובדים, ההסכם יעגן זכויות עובדים בחטיבות החדשות, רדיו, טלוויזיה, דיגיטל, "מכאן", וכמו כן את עובדי המטה, ההנדסה, והשיווק בתאגיד
שירה יום טוב | 
דסק כאן חדשות (צילום שי אפשטיין)

הנהלת כאן, תאגיד השידור הישראלי, ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי התאגיד, חתמו הבוקר על הסכם קיבוצי רחב – לראשונה מאז הקמת תאגיד השידור. ההסכם המורכב בא לאחר שש שנים של מו"מ, שקיימה הנהלת התאגיד מול ארגוני העובדים וועד העובדים בארגון.  

ההסכם הקיבוצי המורחב יעמוד בתוקף עד סוף שנת 2026 והוא יעגן, בין היתר, את זכויות העובדים בתאגיד השידור המונים כ-1000 עובדים ועובדות בחטיבת החדשות, רדיו, טלוויזיה, דיגיטל, "מכאן", מטה, הנדסה ושיווק. ההסכם ירכז את זכויות העובדים והסכמי השכר ומשמרות העבודה, יחזק את היציבות התעסוקתית בארגון, יאפשר לעובדים תקופות שיפור לפני פיטורי אי-התאמה, ייתן עדיפות לעובדי התאגיד במכרזים ועוד.
בשנה האחרונה, לאחר שדו"ח ועדת פרוקצ'יה, בנושא יחסי ההנהלה והעובדים, קבע שיש לקדם הסכם קיבוצי בארגון, ועם מינויו של גולן יוכפז למנכ"ל – הואץ המו"מ באופן משמעותי. עם פרוץ המלחמה, מטבע הדברים, הושהו המגעים בין הצדדים והם חודשו לאחרונה – עד לגיבוש המסמך הסופי ואישורו ע"י מועצת תאגיד השידור הישראלי בשבוע שעבר.
את המשא ומתן מטעם התאגיד ניהלה סמנכ"לית משאבי האנוש בארגון, גיתית רוזן-אליצור ואיתה מנהל יחסי העבודה בתאגיד, אריאל יונה. מטעם נציגות העובדים השתתפו במגעים חברי ועד עובדי התאגיד בראשות יו"ר הוועד, אלירן גבאי, מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, אלי גרשנקרוין ורכזת האיגוד המקצועי, זיו ברקוביץ'. התהליך לווה ואושר ע"י הממונה על השכר באוצר.

בתמונה גולן יוכפז  ואלירן גבאי יור ועד העובדים כאן
את התאגיד יצגו משרד עורכי הדין של טל מאירסון והגר בצלאל, גלעד דוויק ממשרדו של יוסי קוצ'יק, ואת ארגוני העובדים ליוו היועצים הכלכליים שי בירן, מאיה וסרמן והיועץ המשפטי של ארגוני העובדים, עו"ד אמיר בשה ממשרד בשה, זבידה ושות'. מטעם הממונה על השכר באוצר הובילה את התהליך סופי ורנר ואיתה חיים אליאך ועורכי הדין אורלי ישי-גנץ ורוני לוי. שותפים משמעותיים להסכם היו יוני פת,  סגן בכיר לממונה על השכר באוצר, ואפי מלכין, הממונה על השכר באוצר.
גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי: "אני מברך את העובדים וההנהלה על הגעה להסכם, המשקף רוח טובה ורצון כן להתנהלות ציבורית אחראית והגונה. אני משוכנע כי מערכת יחסי עבודה ראויה היא בסיס לכל ארגון, וזאת תוך שמירה על גמישות ועצמאות ניהולית.  אין לי ספק שבשילוב כוחות ימשיך התאגיד לספק תוכן איכותי ופורץ דרך לאזרחי ישראל".
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי: "עובדי ועובדות התאגיד הם לב לבו של הארגון שלנו, וסוד הצלחתו. עם כניסתי לתפקיד, הבטחתי לעשות כל מאמץ, כדי שבתוך כשנה יושלם ההסכם המורכב הזה, ויאפשר לעובדים ולהנהלה לעסוק רק בדבר אחד – עבודת השידור הציבורי. אני שמח שעשינו את זה. 


אני מבקש להודות לאלירן ולאלי – שהיו פרטנרים לא פשוטים למו"מ, אבל הגונים ובעיקר כאלה שהעובדים והתאגיד בראש מעיניהם, לגיתית שניהלה בצורה מרשימה את התהליך, ליו"ר, גיל עומר ולחבריי וחברות המועצה, לחברי הנהלת התאגיד ובראשם לאודליה, לאנשי האוצר, ובעיקר – לעובדות ועובדי התאגיד. המסמך הזה הוא בראש ובראשונה עבורכם". 

גיתית רוזן-אליצור, סמנכ"לית משאבי אנוש: "עובדים יקרים, היום הוכחנו יחד, שכדי לקיים מקום עבודה יצירתי, עדכני, דינמי וחדשני חשוב שלכל אחת ואחד כאן יהיו אופק ותנאי העסקה משופרים. כאן הוא מקום שאין דומה לו במגזר הציבורי – ארגון תקשורת יצירתי, שחי בעולם תחרותי מסחרי ובסביבה ארגונית ציבורית. היצירה של כאן לא הייתה מתאפשרת ללא הכישרון והמסירות של עובדי התאגיד. החתימה על ההסכם מבטאת את הערך הרב שאנו בהנהלה רואים בהון האנושי ואת המחויבות של כולנו לשמור על התאגיד כמקום שטוב לעבוד בו".

חותמים בתמונה גיתית אליצור רוזן, גולן יוכפז ואלירן גבאי

אלירן גבאי, יו"ר ועד עובדי ועובדות תאגיד השידור הישראלי: "אני נרגש לחתום על ההסכם הקיבוצי הרחב הראשון. הסכם שמשקף את מחויבותנו כוועד למען כל עובד ועובדת, ומהווה תעודת ביטוח לשיפור וייצוב היחסים לשנים רבות.
לאורך השנים הובלנו מאבקים רבים בנושא, ואכן הגעתו של גולן האיצה את הדרך ואני מברך על כך. אחדות העובדים בארגון, שהם כוח רב עוצמה, יחד עם שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין חברי הוועד – הביא להסכם איתן והוגן. עיקר התודה לכל חבריי וחברותיי, העובדים והעובדות שנתנו לנו את המנדט לייצגם. אנחנו תמיד כאן בשבילכם ובשבילכן".
אלי גרשנקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות: "ההסכם הקיבוצי בתאגיד הוא פורץ דרך, ונחתם לאחר מו"מ ממושך ורצוף עליות ומורדות. ההסכם מבטיח ביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדים, לצד גמישות הנדרשת לניהול אפקטיבי. תאגיד השידור הישראלי מספק שירות ציבורי מצטיין, ומעניק ערך בתחומי החדשות והתרבות, וסוד הצלחתו טמון בעובדיו המצוינים. ההסכם מחזק את עצמאות השידור הציבורי ומעודד שיתוף פעולה בין ההנהלה לבין העובדים לטובת המשך ההצלחה המשותפת. תודה לכל העוסקים במלאכה, להפוך הסכם זה למציאות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה