טלוויזיה

התאגיד חסום: למה אי אפשר לצפות בקופה ראשית במרוקו?

אתרי התאגיד חסומים לגלישה ממרוקו, ולמרות הסכמי אברהם שנחתמו כבר לפני שנה - גלישה בבנקים, קופות חולים, ואפילו בערוץ הממלכתי הישראלי - חסומים בפני התייר או האזרח הישראלי ששוקל לעסוק במסחר או להשתקע במרוקו. האם הדבר ישתנה בעתיד?
מערכת ice |  5
כאן תאגיד השידור הציבורי (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
תכנים של התאגיד חסומים במדינות רבות בחו"ל, במיוחד במדינות ערב. למרות הסכמי אברהם שנחתמו עם מרוקו, ישראלים רבים עדיין אינם יכולים לצפות בתכנים של התאגיד, לא באתר ולא ביוטיוב, ברגע שהם נוחתים על מדינת מרוקו.
יש לציין, כי לא רק תכנים של התאגיד חסומים, גם אפליקציות של קופות חולים ובנקים חסומות בפני האזרח הישראלי שמחפש לבקר, לדור או לעבוד במרוקו.
 
הפרשה לא התחילה מהיום. אבל הפעם העלתה את הפרשה מחדש עינת לוי, עובדת משרד החוץ במרוקו: "לצוות תאגיד כאן היקרים, אנחנו בנציגות הישראלית ברבאט מעוניינים לשמור על קשר רציף עם הארץ, בין היתר גם באמצעות צפייה באמצעי התקשורת בישראל. נכון להיום אתרי התאגיד חסומים לגלישה ממרוקו", כתבה לוי בחשבון הפייסבוק שלה.
לדבריה, "לאור התחממות היחסים בין המדינות, נשמח לקדם גישה חופשית במרוקו לכלל אמצעי התקשורת בישראל, לרבות לאתרי התאגיד. הנגישות לאתרים אלה תשמש את האוכלוסייה המקומית לרבות היהודית והמוסלמית, כמו גם הישראלים שיבקרו ויעבדו במרוקו".
הגולשים שענו להודעתה, התריעו שהמצב לא רק במרוקו, אלא גם במדינות נוספות, כמו גם בגרמניה ועוד. ככל הנראה בערוץ כאן 11 מנסים לשמור על התכנים מפני תקיפות סייבר, אבל יש בכך אמירה שהערוץ הממלכתי חסום עבור הישראלים דווקא במדינות איתן יש הסכמים ברורים כמו גרמניה, וכל שכן מול האינטרס הישראלי מול מרוקו בעקבות חתימת הסכמי אברהם.
נזכיר כי כמובן לא כל ערוצי התקשורת חסומים בפני הישראלים, ולמשל ניתן לצפות באפליקציית מאקו גם בשידור בלייב במרוקו. אבל תכנים של התאגיד באתר חסומים. גם ביוטיוב חסומים הישראלים שבמרוקו מפני תכנים של התאגיד: ניתן לצפות בתכנים של ישראל ביוטיוב, אך תכנים של התאגיד - שלרוב מעלה את הסדרות שלו ביוטיוב - חסומים בפני התייר או האזרח הישראלי ברבאט.  או בקיצור: אפילו את הלהיט קופה ראשית לא ניתן לראות.
 
הבעיה ככל הנראה גדולה יותר ומקיפה יותר. כאמור, גם אפליקציות של בנקים וקופות חולים, בחלקן, חסומות במרוקו. כאשר מונעים מהישראלים קשר עם ישראל, הן במידע רפואי, פיננסי ופנסיוני וכדומה, והן בתכני תרבות ממלכתיים שבתאגיד - למעשה מונעים מהישראלי לפתח קשרי עבודה ומסחר ארוכי טווח במרוקו. אגב, גם דרך ה-VPN הדבר לא תמיד צולח.
האם התאגיד יהיה החלוץ בפתיחת התכנים במדינות ערב גם אל מול מתקפות סייבר אפשריות? והאם גם הבנקים וקופות החולים וכלל האפליקציות הנדרשות, יפתחו את שעריהם גם במרוקו? נעקוב.
בכאן דיגיטל הגיבו: החסימה נבעה מריבוי מתקפות סייבר, בעיקר מאיזור מראקש, ונפתחה באופן מבוקר תחת מגבלות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צריך לחסום אותו גם בישראל
    באר שבעי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושיפסיקו לשדוד לנו את כספי המיסים שלנו
    סגור
  • 3.
    לא רק מרוקו
    ישראלי בחו״ל 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו בארה״ב לא ניתן לצפות. זה חסום (אפי מה שהם מעלים ליוטיוב).
    סגור
  • 2.
    גם בקנדה לא ניתן לצפות חסום (ל"ת)
    מייפל 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה רק מרוקו?
    דנידליה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בארה"ב רואים רק חדשות ערוץ 11. חיים שם? תראו ערוצים מקומיים. תמיד מתלוננים וחושבים שמדינת ישראל חייבת להם. התאגיד חי מהכסף של הישראלים בלבד.
    סגור
  • גם BBC ממומן מכספי המיסים של הבריטים
    גל 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ועדיין צופים בו ברחבי העולם, ולא רק בריטים.
    סגור