תקשורת ומדיה

מגי טביבי מזועזעת: "מתביישת, הישראלי המכוער גרסת 2023"

צעיר חרדי מהוד השרון הותקף מילולית על ידי נוסעת על כך שלא שירת בצבא, ולא ציפתה לתגובה שלו: מדובר בסרן במילואים ביחידה קרבית. מגישת חדשות 14, מגי טביבי, הגיבה בזעם: "מופע שטוף שנאה שמצליח להזכיר תקופות אפלות מהעבר"
תום נחום |  4
מגי טביבי (צילום מסך ערוץ 14)
על רקע הסערה סביב התיעוד מהאוטובוס בהוד השרון, שם צעיר חרדי הותקף על ידי אישה על כך שלא שירת בצבא, חשף כי הוא סרן במילואים ואחרי שהסרטון המדובר הפך לוויראלי, התגובות לאירוע ממשיכות לזרום, כאשר פאנליסט 'הפטריוטים', יותם זמרי, התייחס וכתב בסדרת ציוצים בטוויטר: "כואב לי שהוא צריך היה לסבול את האשפה הזאת. אבל היה שווה רק כדי לראות עם איזה רפש יש לנו עסק. תותח. את אביב גפן היא הייתה מחבקת בכל אוטובוס החלאה. אם החרדים יעשו צבא הם יאהבו אותם. הנה, תראו את הציונות הדתית".
 
הקולגה של זמרי לערוץ 14, מגישת חדשות 14, מגי טביבי, כתבה כך: "ישראל יונתן הירש, חרדי, בן 26, סרן במיל׳ ביחידה קרבית, הותקף מילולית במהלך נסיעה שגרתית באוטובוס בהוד השרון כשכל חטאו היה שחבש כיפה. מתביישת לראות את המופע שטוף השנאה הזה שמצליח להזכיר תקופות אפלות מהעבר. מתביישת באותה אלמונית שהיא דוגמה מנצחת לישראלי המכוער גרסת 2023".
 
כתב חדשות 13, אביעד גליקמן, התייחס גם הוא לתקרית הקשה וכתב: "אני מאוד מקווה שהאישה הזאת תתנצל בפני יונתן הירש. איזו התנהגות דוחה ומבישה". מגיש ופרשן חדשות 12, עמית סגל, בחר להוריד את גובה הלהבות וכתב: "מצפיה בגברת המקללת מהאוטובוס בשרון - היא נראית לא מאה, בלשון המעטה. ההתגוללות עליה כל כך קלה, כל כך נטולת מחיר, לעומת גילויי השנאה האמיתיים כלפי חובשי כיפה, בישיבה במרכז תל-אביב, מידי פוליטיקאים בכירים ביותר ומקובעי דעת קהל שעוברים בשתיקה. מזכיר קצת את הזעזוע הקל והנוח מבנות אולפנת חורב".
 
איש הימין מני אסייג, יוצר 'שנות ה-80', התייחס גם הוא לאירוע במספר ציוצים וכתב: "תצפו בזה ותזדעזעו! מופע אימים אנטישמי בחוצות מדינת היהודים. רק שתדעו לכם אנטישמים קטנים ומזיקים, ברגע האמת אנחנו נגן בגופנו על אחינו החרדים מפניכם המכוערות! לא כדאי לכם לנסות אותנו ולהגדיש עוד את הסאה! אתם לא מכירים אותנו, אנחנו משוגעים אנחנו!".
 
עוד הוסיף אסייג: "למה יש לי בעיה עם קרן מרציאנו, מירב כהן, נעמה לזימי, מירב בן ארי ומגי אוצרי: עד הרגע, אף אחת מהן לא העלתה ציוץ גינוי, גם לא ציוצון כנגד מופע האימים האנטישמי. הדעתניות האלו שנזעקות בצדקנות מאוסה על כל עוול, גם כזה שלא קרה, פתאום מחרישות כמו עלה תאנה ברוח קדים, נוכח אירוע אנטישמי, שאילו התרחש במדינה זרה, היה מצדיק את החזרת השגריר להתייעצויות. כשאני מדבר על ניתוק מהמורשת והשורשים, הכוונה לניתוק מהסנטימנט היהודי המפותח שמאפיין את עולי עדות המזרח וצאצאיהם, שרובם ככולם לעולם לא ירשו לעצמם להתעלם מפגיעה כה קשה בלומדי תורה. ככה זה, וטוב שככה זה. אלא אם כן את אחת מהקבוצה הנ״ל, שמחקה את הסנטימנט לפי דרישת יאיר לפיד, או בוס שונא אחר, וחשה מחויבת להתחנף לכת שמקרבה יוצאים כל מחוללי האנטישמיות. יכולתי להכניס לרשימה כמה גברים, אבל בפרינציפ לא! מאפשר לכן לקחת את זה לכיוון הפמיניסטי, כי לא תהיינה לכן תשובות מספקות על העניין עצמו. תתביישו!".
כזכור, צעיר חרדי שנסע אתמול (שני) באוטובוס בהוד השרון, העלה לרשתות החברתיות סרטון שהפך ויראלי תוך זמן קצר, בו אישה מעירה לו על הופעתו החיצונית ועל כך שלא שירת בצבא. אלא שהיא לא ציפתה לתשובתו: מדובר בסרן במילואים. 
יונתן אילון הירש, תושב הוד השרון, חסיד בעלז בן 26 ועו"ד בפרקליטות המדינה, מיהר לפתוח את מצלמת הטלפון כשספג את ההערות מהנוסעת והגיב לה: "למה את יוצאת מהנחה שלא עשיתי צבא? כי אני חובש כיפה? חולצה לבנה?".
 
"כמו שהאחים שלי הלכו לצבא ככה גם אתה צריך", אמרה לו האישה, והוא השיב לה "עשיתי צבא ואני מאמין שיותר ממך. העובדה שאת שופטת אותי מול כל האוטובוס ושואלת אם עשיתי צבא או שלא, רק בגלל שאני חובש כיפה, זה לא מקובל ולא בסדר. תתביישי לך".
 
"אז למה אתה חובש כיפה?", שאלה האישה. "למה אני חובש כיפה? כי זו האמונה שלי וזו זכותי. אני גר פה בהוד השרון וזו זכותי לנסוע באוטובוס פה. זה לא יאומן שבכל פעם שאני נוסע בעיר שלי אני מקבל כזו קריאה. אני סרן במילואים, באחת מסיירות החי"ר הכי טובות בצה"ל".
"למה אתה ככה עם כל השטריימל? אתם כת?", המשיכה הנוסעת, והירש ענה: "זכותי ללכת איך שאני רוצה, עם השטריימל, החולצה הלבנה והכיפה, זו דמוקרטיה. את חוצפנית. במדינת ישראל אתבייש ללכת עם פאות וכיפה? למה מה קרה? חיי איך שאת רוצה, זו לא כת, אני אחיה איך שאני רוצה".
לפני כארבע שנים כבר פרסם הירש סרטון שזכה למאות אלפי צפיות, בו תיאר איך הותקף מילולית בקניון שרונים בהוד השרון וכונה 'משתמט'.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חבל שלא הגיבה כך על תקיפת חילונים (ל"ת)
    בחריש 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    אכן ההתנפלות על החרדי הייתה מכוערת, אך כדאי
    יהודי 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כדאי שהמגישים בערוץ 14 יטלט קורה מבין עיניהם. אנו שומעים יום יום את ינון מגל, ריקלען, סגל, זימרי ורחרים פטגעים בצורה מעלעבה בכל מי שלא בדעתם. רק שלשום ראינו את הלינץ' המכוער בשידור חי שעשו למתמודד לראשות לעשכת עורכי הדין. ההתנהלות של ערוץ 14 הוא שטיפת מוח, ולא עיתונאות!
    סגור
  • 2.
    מסכימה איתך אבל..
    יפה 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא שמעתי ממך גינוי על יריקה וקללות החרדים בירושלים על נזירות וכמרים
    סגור
  • 1.
    ומגי'לה מזועזעזת גם מהקללות לשחקן נבחרת ישראל אבו פאני? (ל"ת)
    עזי 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור