טלוויזיה

אפל מסתערת על הטלוויזיה: תשיג את זכויות השידור לפורמולה 1?

אחרי ההצלחה הגדולה ב-MLS (ותודה למסי), אפל תגיש הצעת ענק לקבלת זכויות השידור על פורמולה 1. מהו אורך העסקה הפוטנציאלי?
מערכת ice | 
פורמולה 1 (צילום pixabay)
נראה שאפל תמשיך להיות אגרסיבית בהשקעה בתחום הסטרימינג: על פי הדיווחים, אפל (APPL) שולחת הצעות על קבלת זכויות השידור העולמיות של פורמולה 1, ששוויה יהיה עד 2 מיליארד דולר בשנה, לפי המגזין BusinessF1.
נתון זה יהיה כפול ממה שקבוצת פורמולה 1 מקבלת כעת מרשתות שונות ברחבי העולם.
נכון להיום, וולט דיסני היא בעלת זכויות השידור בארה"ב על F1 עד 2025. שווי העסקה שלהם מוערך בכ-75 עד 90 מיליון דולר בשנה לאחר שהוארכה בשנה שעברה על רקע הצעות של נטפליקס, אמזון ו-NBCUniversal.
לקבוצת F1 יש עסקאות עם כמה גופי שידור שנמשכים עד לשנת 2029, כמו סקיי ספורטס בבריטניה. ההבדלים בפקיעת עסקאות הזכויות הללו, גורמים לכך שאפל תקבל לאט לאט בלעדיות של הזכויות, החל מ-25% בשנה הראשונה של העסקה ומעבר ל-100% עד השנה החמישית, לפי אותו דיווח, מה שמעמיד את אורך העסקה הפוטנציאלית על שבע שנים.
 
על פי הדיווחים, הגישה האגרסיבית של אפל מגיעה לאחר ההצלחה המוקדמת של העסקה ל-10 שנים שחתמה ב-2.5 מיליארד דולר עם MLS, ליגת הכדורגל האמריקאית. אפל TV משדרת כל משחק בליגת הכדורגל האמריקאית, וקיבלה דחיפה מסיבית כאשר כוכב הכדורגל האגדי ליונל מסי עבר לשחק בקבוצת אינטר מיאמי באוגוסט.
על פי הדיווחים, פלטפורמת הסטרימינג של ענקית הטכנולוגיה ראתה צמיחה של מיליון מנויים תוך יום אחד בשל הזכויות שלה ב-MLS.
לאפל יש גם הסכם לשבע שנים עם ליגת הבייסבול של ארהב, ה-MLB, לשידור "פרידי נייט בייסבול" בשירות הסטרימינג שלהם, ששווה על פי הדוחות 85 מיליון דולר בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה