שיווק ופרסום
הקומבינה החיפאית? משרדי הפרסום זועמים על מארגני פסטיבל חיפה
אתו"ס, החברה המארגנת את פסטיבל הסרטים, מחפשת גוף ממתג, אבל הכניסה סעיפים הזויים שהותירו את הגופים שפנתה אליהם בהלם. גורם בענף: "רוצים שיממנו להם את העבודה ושאהיה חייב להם". מאתו"ס נמסר ל-ice בתגובה: "פסטיבל הסרטים פועל במציאות קשה ומאתגרת"
סיפור כזה לא שומעים בכל יום: פסטיבל הסרטים הבינלאומי השנתי בחיפה יתקיים השנה בין ה-5-14 באוקטובר, בפעם ה-41. כמדי שנה יצאה החברה המארגנת אתו"ס, החברה לאמנות, תרבות וספורט חיפה, בפנייה לקבל הצעות למיתוג ופרסום הפסטיבל. בחברה ביקשו להתקשר עם ספקים מתחום המיתוג והפרסום שיציגו קונספט כללי ופיתוח עיצובי לפורמטים שונים. עד כאן, הכל טוב.
המיתוג אמור לכלול פרסום חוצות, מיתוג מתחם, באנרים לקמפיינים דיגיטליים, מודעות לעיתונות והכל לפי הקונספט שיוצג. באתו"ס ביקשו מהמציעים להכין את חוברת הפסטיבל שאמורה לכלות 40 עמודים. אז איפה בכל זאת הבעיה? בתמורה.
בעמוד הלפני אחרון במסמך הבקשה לפניות, הוסיפו באתו"ס הערה: על המציעים להתחייב להשיג חסויות לחוברת בסכום שלא יפחת מ-150 אלף שקל. התשלום על העבודה יהיה מתוך הסכום שיוגע מעבר לאותם 150 אלף שקלים. אם הזוכה במכרז לא ישיג חסויות בסכום הדרוש, אתו"ס תהיה רשאית לגבות ממנו את הסכום. עוד טענו באתו"ס כי אם יהיו שתי הצעות זהות, תינתן עדיפות למשרד חיפאי.
הפרסומאי הוותיק אורן מאיר, הבעלים של משרד הפרסום אדיקט, הגיב בתדהמה בחשבון הפייסבוק שלו: "המשרד אמור לממן לעצמו את עבודת המיתוג, ועוד להיות בחוב אם לא ישלם עליה. אם הבאתי 150 אלף חסויות. התגמול על המיתוג הוא 0. אם לא הצלחתי להביא, אני חייב להם 150 אלף על עבודת המיתוג שעשיתי להם".
גורמים נוספים בענף נדהמו גם הם מהדרישה, החצופה לטענתם, של אתו"ס וטענו כי תנאי המכרז כל כך הזויים, עד שנראה שהם נועדו להרחיק את המתעניינים ולהשאיר את העבודה לגוף מקומי. אגב, באתו"ס העמידו דד ליין להגשת הצעות - עד יום חמישי הבא, כאשר בשבוע שלאחר מכן אמורה להיבחר ההצעה הזוכה.
עוד ב-
מחברת אתו״ס - פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה נמסר: "המכרז נשלח למשרדי פרסום מכל הארץ, כאשר נדרש במכרז להשיג כחלק מהעבודה פרסום בסך שלא יפחת מ-150,000 ש״ח. נתנה למשרד הפרסום הזכות למכור את הפרסום במחירים שמעבר לסך הנ״ל ולהישאר עם רווח משמעותי. המטרה היא לנצל באופן מיטבי את הכסף הציבורי שאתוס מקבלת מכספי האזרחים, (מיסים שמשולמים משכר הנטו של האזרחים). המכרז והתנאים פורסמו בגלוי ובשקיפות. עד עכשיו לא הגיעה לאתוס שום תלונה או בקשת הבהרה משום משרד פרסום. ההתקשרות לגבי הפרסום הספציפי היא של משרד הפרסום על לקוחותיו ולכן הוא גובה את התמורה, ומעביר לאתוס את הסכום עד ל-150,000 ש״ח ולכן האחריות על הגביה היא עליו. חוברת הפסטיבל מגיעה לפחות ל-100,000 איש בדיוור ישיר ( ווצאפ, מייל,sms) וזאת מלבד הפרסום באתר אתו"ס, אתר פסטיבל הסרטים ואתר עיריית חיפה. עסקה מצויינת למפרסמים וכלי שיווקי מעולה למשרדי הפרסום למכור. פסטיבל הסרטים פועל במציאות קשה ומאתגרת ויעשה כל מה שניתן כדי למקסם את התועלת מכספי הציבור שמושקעים בו, כאשר בראש ובראשונה תינתן עדיפות לקהל החיפאי ולאורחים המגיעים לפסטיבל. בנוסף, המכרז מציין כי תינתן עדיפות לשתי הצעות זהות אשר אחת מהן תהיה של חברה חיפאית. אנחנו משוכנעים שנצליח לקבל אף יותר מ-150,000 ש״ח ותהיה חוברת מעולה ונשתמש בכסף להגדיל את פעילות פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה. היכולת של משרד הפרסום אשר זה עיסוקו לגייס פרסומות מלקוחותיו, לעצב להם את המודעות, לפעמים כחלק מקמפיין חוסכת לאתוס העמדה של איש מכירות לצורך העניין ואתוס מקבלת מוצר מוגמר לשביעות רצונה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.אתוס גוף רקוב!אוהד 06/2025/06הגב לתגובה זו0 0זאת ההודעה שלכם 'מציאות קשה ומאתגרת'??? התגובה שלכם צריכה להיות שאין לכם יכולות, שהניהול שלכם כושל, שתפרתם מכרז. אתם בושה לעיר ולעיריית חיפה.סגור
-
1.וה"זוכה" ב"מכרז" הוא....חיפאי 06/2025/06הגב לתגובה זו3 0מתחיל במ' נגמר ב-ר' עוד שבוע נגלה אם "חזיתי" את העתידסגור
-
?? (ל"ת)חיפאי 2 06/2025/06הגב לתגובה זו0 0סגור



