שיווק ופרסום

לקראת 'קאן ליונס' 2012: ההיסטוריה המפתיעה של המשרדים שזכו בתחרות

חשבתם שרק משרדים גדולים חוזרים מקאן עם פרסים? אז חשבתם. סקירה הסטורית קצרה של הזוכים לאורך השנים ומי לקח את הגראנד פרי המכובד?
לפסטיבל קאן חוקים משלו, את זה למדו על בשרם המשרדים מישראל לאורך השנים. הדוגמא הבולטת ביותר היא העובדה שהזכייה הגדולה והמרשימה ביותר, בפרס הגראנד פרי (המוענק לעבודה איכותית באופן יוצא דופן) הושגה על ידי המשרד המגזרי \'טריו\' מקבוצת אדלר חומסקי ב-2005.
באותו האופן, מאז הזכייה ב-2005 (וזכייה היסטורית מוקדמת יותר, בארד ל\'אריאלי\' בשנות ה-80) לא הצליחו מספר משרדים גדולים במונחים ישראליים לגרוף זכיות. מי שכן נכנסו לדפי ההיסטוריה של פסטיבל הפרסום הגדול בעולם הם שלמור אבנון עמיחי, שמעוני פינקלשטיין ברקי, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי.
כאמור, פרס הגראנד פרי המכובד שאף משרד עדיין לא זכה בו מאז 2005 הוענק באותה השנה ל\'טריו\' המגזרי מקבוצת אדלר חומסקי בקטגוריית המדיה. המהלך המעוטר היה עבור אבקת הכביסה \'ביומט\' בפעילות שנהגתה על ידי היחידה החרדית במשרד ולטובת הקהל החרדי. באותו קמפיין נקרא הציבור לתרום בגדים לפרוקטר & גמבל. החברה התחייבה לכבס את הבגדים בביומט ולתרום אותם לארגוני חסד. הבגדים הותרמו במשאיות ממותגות תחת השם ביומט וכתוצאה מהמהלך נתח השוק של המותג בקרב המגזר החרדי הוכפל.
מהלך הגראנד פרי של \'טריו\'
שמעוני פינקלשטין ברקי
שנתיים מאוחר יותר, ב-2007 קיבל ענף הפרסום הישראלי \'סינדרלה\' נוספת בדמות זכיות מרשימות של שמעוני פינקלשטיין ברקי. המשרד הפך לראשון אי פעם שזוכה באריה זהב, בקמפיין עבור עמותת \'מאיר פנים\'. העבודה זכתה במקום הראשון בקטגוריית הפרומו. אותו קמפיין זכה גם בארד בקטגוריית הדיירקט.
כזכור, בעבודה הזוכה שהייתה מהראשונות שצעדו לתוך העולם הדיגיטלי, במה שעוד נחשב בזמנו כ\'פורץ דרך\' הוצג ילד שיושב מול צלחת ריקה, בה נכתב \"תוכל למלא לו את הצלחת ב-SMS אחד\". לאחר שליחת ה-SMS, ניתן לראות את אותו הילד יושב מול צלחת מלאה.
לאחר שנה של הפסקה חזר שמעוני פינקלשטין ברקי לרשימת הזוכים עם 2 אריות ארד נוספים. אחד על העבודה להצלת הריף (השונית) באילת ואחד לקמפיין LG.
באומן בר ריבנאי
המשרד, מהמובילים בישראל, הצליח לצאת מהרשימה המתסכלת של משרדים גדלים שטרם אחזו באריה, בשנת 2010. הזכייה הגיעה תחת השרביט של יורם לוי שעבר לנהל את מחלקת הקריאייטיב, לאחר הקדנציה בשלמור אבנון עמיחי. האריה הראשון בתולדות המשרד, בקטגוריית המדיה, הושג בזכות פרוייקט \'יוצאים מהבועה\' שהופק לעמותת \'בקול\' - העוסקת בקידום הזכויות והמודעות לחירשים בישראל.
האריה הראשון של באומן בר ריבנאי
שנה מאוחר יותר, ב-2011, הציג המשרד המשכיות וזכה באריה כסף, בקטגוריית הדיירקט עבור קמפיין ה\'פרה\' לעלית. באותה שנה המשרד גם רשם זינוק מרשים בשורטליסטים מ-1 ב-2010 ל-6.
פרה מסביב לעולם
אדלר חומסקי
בשנת 2009 נכנס אדלר חומסקי לרשימת הזוכים בפסטיבל קאן והכל בזכות העקשנות של הקופירייטר אורי מרק. המשרד החליט שלא להגיש לתחרות את המודעה לצ\'מפיון מוטורס ואילו מרק הלך עם תחושת הבטן שלו והחליט להגיש את העבודה בעצמו, כשהוא נושא בעלויות ההגשה לבדו. התוצאה המשמחת הייתה זכייה בארד בקטגוריית הפרינט. שנה מאוחר יותר ב-2010, אדלר חומסקי זכה בארד נוסף עבור 3 המודעות למותג התיירות צבר.
אחת מ-3 המודעות הזוכות שהוגשו לקאן
אחת מ-3 המודעות הזוכות שהוגשו לקאן
שלמור אבנון עמיחי
ואחרון חביב הוא שלמור אבנון עמיחי, המשרד המעוטר ביותר מישראל וזה שהצליח להשיג לעצמו הכרה קריאיטיבת בקנה מידה בינלאומי. הזכיות הראשונות של שלמור אבנון עמיחי החלו ב-2008 ומאז המשרד לא עצר.
באותה השנה נרשמה הזכייה הדרמטית בזהב על שמו של y&r אינטראקטיב, וזאת עבור קמפיין הדממת האינטרנט. בסה\"כ גרף המשרד באותה שנה 5 אריות וב-3 השנים לאחר מכן, כולל 2011 הצליח המשרד לזכות ב-4 אריות בכל שנה, למרות שב-2011 הוא לא זכה לעלות על הבמה כדי לקחת פרס זהב והסתפק ב-3 אריות ברונזה ואריה כסף.
צוות המשרד על הבמה ב-2010
בשנת 2009 זכה שלמור אבנון עמיחי במקום השני בתחרות משרד השנה בעולם בתחום חדשנות במדיה בפסטיבל קאן. המשרד זכה ב-17 אריות קאן, המספר הגדול ביותר למשרד פרסום ישראלי. ב-2010 זכה המשרד באריה זהב נוסף עבור הקמפיין לועד למלחמה באיידס.
קמפיין SDIA הזוכה בזהב ב-2010
קמפיין SDIA הזוכה בזהב ב-2010
יוזכר כי השנה הגישו כל המשרדים הישראלים ביחד 215 עבודות לתחרות. לאור המשבר בשוק הפרסום בשנה החולפת הכמות שהוגשה השנה מבטאת ירידה של 40% בהיקף ההגשות לעומת 2011 אז הגישו המשרדים מישראל 260 עבודות. בניגוד לשיעורי השינוי בהגשות מישראל רושם פסטיבל קאן שנת שיא נוספת בהגשות עם עלייה של 19%. ב-2011 הוגשו לתחרות כ-28 אלף עבודות מסביב לעולם ואילו השנה הוגשו לא פחות מ-34 אלף עבודות.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שכחתם את ירון סטויצ'קו שזכה בפרס על הצילום
    מגיע לו גם אזכור 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במודעה של אורי מרק.
    סגור
  • 4.
    טריו היה משרד מיוחד במינו. חבל שחומסקי חיסלו. (ל"ת)
    לקוח 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טריו ושמעוני-מדהים
    לקוחה 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיים לא הייתי מנחשת שהם ברשימה עם כאלה הישגים. עוד יותר מדהים זה שמקאן ומשרדים אחרים שעבדתי איתם מעולם לא זכו בקאן.
    סגור
  • 2.
    רק לדייק: שמעוני אינ הראשון לזכות באריה זהב
    מאיר פעיל 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואו לא ניתן לשכתב את ההיסטוריה: פרסום אריאלי ז"ל הוא הראשון שזכה באריה זהב בקאן. אריאלי גם מחזיק אריה כסף ואריה ברונזה. שלושתם אגב על סרטוני טלוויזיה!!, תחום שאף משרד פרסום ישראלי לא הצליח להיכנס אליו עד היום. וזה הפירוט: אריה זהב: סרטון של אמנון אריאלי בכבודו ובעצמו (סוף שנות ה-60 או תחילת שנות ה-70) לחומר נגד יתושים. הסרטון צולם בלונה פארק עם הפליט יתושים, הרובה המיושן ההוא שהיה מתיז ספריי נגד יתושים. אריה כסף: סרטון של רביב יצחקי (שנות ה-80) להלנה רובינשטיין, עם השיר של ניקה קוסטה. אריה ברונזה: סרטון של עמוס טל-שיר (שנות ה-60) לבנק לאומי, מחשבים לשירות אנשים. אז עם כל הכבוד לכל הגדעון עמיחיים והפינקלשטיינים (ויש כבוד), בואו לא ניתן לשכתב את ההיסטוריה ולעשות יח"צ על הגב של חוסר הידיעה.
    סגור
  • תודה על החידוד, לא ידעתי (ל"ת)
    יוחאי 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הזכיות של שלמור, ברקי, אדלר וחצי מבאומן...
    איילין 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    fake, fake, fake מה משותף? כולם למדו מגדעון לעשות גוסטים ולעטוף יפה בקייסים מהלכים לא קיימים.
    סגור
  • נסלי ברדה 06/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, מהלך פרה מסביב לעולם של באומן הוא פייק ולא הושקע בו יותר מ 2.90 ש"ח. מפגר. טיפש. אינפנטיל. צר עין. שיבוא לך שחור בחלום. שתיפול על האף. שלא תירדם 5 לילות רצוף. שתקבל דוח על מעבר באור אדום. ש ש ש ש...אופפפ.
    סגור
  • אתה בטח מתכוון שטל-שיר זכה בשנות ה-80
    קובי ברקי 06/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא בשנות ה-60 כו שכתבת. טוב, אני מבין, הסקלרוזה.
    סגור