שיווק ופרסום

בוטל מכרז הפרסום של הדואר: "משרדים לא עמדו בדרישות"; זרמון: "זה מריח רע"

חצי שנה של עיכובים והגשות מסמכים הסתיימה בלא כלום. זרמון וגליקמן אף הציגו פרזנטציות קריאייטיב ואסטרטגיה בפני הדואר אך המכרז בוטל
בחברת דואר ישראל שהוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לפני חצי שנה מודיעים על ביטולו הרשמי, ללא זוכה. רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע למכרז על תקציב הפרסום וסתירות לא מעטות עולות וצפות לגביו. בענף הפרסום תוהים לגבי הסיבה שבשמה נסחב המכרז חצי שנה ועוד יותר מכך על ביטולו המפתיע.
מחברת דואר ישראל נאמר לאייס, כי: \"ועדת המכרזים של חברת דואר ישראל החליטה על ביטול המכרז מאחר ואף משרד פרסום לא עמד בדרישות המכרז\". הודעה זו סותרת פרסומים מוקדמים לפיהם המכרז בוטל מכיוון שנעשו שינויים פרסונליים בוועדת המכרזים, שהתרחשו בתקופה שבין פרסום המכרז ועד עתה. כך או כך, הסיבה אותה מציינים בדואר ישראל מעלה מספר שאלות.
כזכור, חברת דואר ישראל יצאה למכרז עם תום 5 שנות עבודה בליווי משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב, וזאת במסגרת חוק חובת מכרזים לגופים ציבוריים. המכרז, מהגדולים במשק עומד על כ-20 מיליון שקלים והוגבל על פי תנאי הסף המקוריים לסקטור מוגדר מראש בשוק הפרסום. היקף הפעילות של משרדי הפרסום המעוניינים להתמודד במכרז הייתה אמורה להיות בין 80 מיליון דולר ל-180 מיליון דולר על פי סיכום יפעת בקרת פרסום ל-2011, במחירי מחירון.
בהתאם לדגש על היקף הפעילות המשרדים, המשרדים המובילים נותרו מחוץ לתמונה ומתוך אלו שהיו יכולים לגשת למכרז בחרו להתמודד יהושע TBWA שפרש מאוחר יותר, זרמון DDB וגליקמן נטלר סמסונוב שטיפל בתקציב. בסופו של יום, במועד הסופי, 2 מעטפות הוגשו לקראת ההתמודדות במכרז: של גליקמן ושל זרמון.
נשאלת השאלה כיצד בדואר טוענים שהמתמודדים לא עמדו בתנאים למרות שהמכרז הגיע לשלב המתקדם בו הועברו למתמודדים בריף, ומאוחר יותר הוצגו בפני ועדת המכרזים מצגות קריאייטיב. זאת בהתחשב בכך ש-2 המשרדים אכן עמדו בתנאי הסף שנוגעים להיקף הפעילות הכספית. מצגות הקריאייטיב הוצגו כשבועיים לאחר שנבדקו המסמכים שהמתמודדים נדרשו להציג.
בשלב א\' של המכרז נבדקו מספר פרמטרים: התמחות קודמת של המציע; סגנון חדשני וקריאיטיבי; רקע מקצועי; 3 המלצות לקוחות והתרשמות כללית. בדואר הגדירו מראש ששלושת המדורגים הראשונים יעברו לשלב ב\' ובו יורכב הניקוד כך: 10% מניקוד שלב א\'; התרשמות ממצגת קריאייטיב ואסטרטגיה 50% והצעה כספית 40%. זו מחולקת לניקוד על עמלת המדיה - 15% וניקוד להצעות המחיר לערוצי המדיה השונים לפי מחירונים בגובה 25%.
בדואר ישראל מנוהל המכרז על ידי ועדה מקצועית שבחנה את יכולות המשרדים וקבעה את דירוגם. במקביל, ועדה נוספת שמעורבת במכרז היא ועדת ההתקשרויות שכוללת את אנשי המחלקה המשפטית של הדואר ואנשי הרכש. אלו אחראים לצד הפורמלי היבש, בו נבדקת ההתאמה בין הצעות המתמודדים לצרכי הדואר. למעשה, ב-4 החודשים האחרונים מאז מצגות הקריאייטיב נדרשו המתמודדים להציג בפני אנשי דואר ישראל מסמכים נוספים ובמקביל זומנו ל\'שימועים\' בהם נידונו עימם פרטים נוספים.
תגובת אילון זרמון: \"לא קיבלנו מהדואר שום הודעה רשמית. זה נשמע לי מוזר, שהרי המכרז היה בנוי מ-2 שלבים. בתחילה נדרשנו לעמוד בתנאי הסף ועמדנו בהם. מאוחר יותר הצגנו בפני ועדת המכרזים פרזנטציית קריאייטיב שזכתה למחמאות גדולות. זה לא מריח טוב\".
גיל סמסונוב מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב: \"טרם קיבלתי הודעה שכזו מדואר ישראל. אגיב רק אחרי שיודיעו לי, ולטוב ולרע אכבד כל החלטה\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אילון כנראה שלא הרחת לעצמך..
    המורחת קירחים 11/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מסריח מאד!! איך אתה בכלל עוד נמצא בחיינו העלובים ולא התפוגגת לחלוטין כפי שיאה לך אלא ממשיך לעסוק במיני שטויות??
    סגור
  • 4.
    זרמון הרי יש לך תביעות מוכנות
    עו"ד 11/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנה את השם "חברת חשמל" ל"דואר" ואתה מסודר. ותקווה לא להתבזות ולהפסיד כמו שהפסדת אז. מי שלא מנצח בפרסום מנסה לנצח בבתי המשפט כנראה
    סגור
  • 3.
    ההודאה נשלחה בדואר לכן לא הגיעה... (ל"ת)
    דן 11/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תפור לגליקמן
    צבי 11/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב לתגובה של סמסונוב הביביסט.
    סגור
  • 1.
    שיתבעו אותם על הוצאות המכרז (ל"ת)
    תפרן 11/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור