שיווק ופרסום

לא רק להיפסטרים: בגדי וינטאג' של זקנים נזקקים יוצעו למכירה כמותג אופנה

מאחורי המהלך לקבוצת 'שורשים' עומד מקאן דיגיטל. בגדי יד שנייה של זקני ישראל נאספו מהם - הפכו למותג בשם ROOTS והכנסותיו ממכירות, ייתרמו
האפי באפי (צילום יח"צ מקאן)
לאחר כשנה של עבודה מאומצת משרד הפרסום מקאן דיגיטל משיק היום (יום הזכרון הבינלאומי לשואה) את מותג האופנה ROOTS. לא, לא מדובר במנוע צמיחה חדש שאיתר משרד הפרסום הגדול בישראל אלא בפעילות קהילתית מבורכת שמלווה את קבוצת שורשים התומכת באוכלוסיות נזקקות של זקנים עריריים, חלקם ניצולי שואה ובנוסף מלווה משפחות של בני העדה האתיופית.
אז איך מחברים צעירים אורבניים, אולטרה מודרניים, בעלי מודעות גבוהה לאופנה (\'היפסטרים\' אם תרצו) לזקנים שהופכים מיום ליום לשקופים: משיקים מותג אופנה בשם ROOTS המבוסס כולו על בגדי יד שנייה-וינטאג\' של אותם זקנים. הבגדים מוצעים למכירה לכל דורש באתר שמזכיר זירות מסחר אונליין של מותגי אופנה בינלאומיים, וההכנסות מהמכירות הן קודש לתרומות לזקנים הנזקקים.
אם כן, בשנה החולפת אספו פעילי שורשים ומקאן דיגיטל בגדים נשכחים שזקני העמותה לבשו בשנים עברו. יצרו מהם מותג אופנה לכל דבר ועטפו את הכל בחנות מקוונת, לקידום המכירות ולא פחות מכך למודעות לעמותה. למהלך הייחודי התגייסו בהתנדבות גם דמויות מוכרות ששימשו כדוגמנים של מותג הוינטאג\'. בינהם: עדי נוימן, גילי סער, עידן רול וניקיטה. את הקטלוג צילם, גם הוא בהתנדבות, צלם האופנה עדו לביא.
בין הפריטים ניתן למצוא שמלות של מעצבים ישראלים מחנויות תל אביביות שהיו ואינן, חליפות גברים וקרדיגנים משנות ה-50 וה-60 של מעצבים בינלאומיים כמו פייר קארדן, שאנל ואחרים, מעילים כבדים מאירופה של שנות ה-40 וה-50 וכן בגדים של מותגים ישראלים נושנים כמו \"אתא\". הפריטים, שמחירם נע בין 49 שקלים ל-249 שקלים, כוללים בעיקר בגדי גברים ונשים, אך גם מספר מצומצם של אקססוריז כגון צעיפים, עניבות, מטפחות ועוד.
עמי אלוש, סמנכ\"ל הקריאייטיב במקאן דיגיטל: \"הרעיון היה לתפוס את תשומת ליבם של צעירים שבדרך כלל אינם נוהגים לתרום מכספם למטרות מהסוג הזה. הרעיון פשוט: חוויית קניה מגניבה, זולה ונטולת מאמץ, ועל הדרך תרומה לקהילה ועזרה למאות קשישים קשי יום\".
\"קבוצת שורשים\" היא עמותה שקיימת כ-13 שנים ומתקיימת על טהרת ההתנדבות. העמותה מסייעת לקשישים עריריים וניצולי שואה אשר שרויים במצוקה קשה וזקוקים למזון, לחום ולאהבה. פעילות העמותה מתמקדת בשני מבצעים גדולים, שמתקיימים פעמיים בשנה בתקופת החגים ראש השנה ופסח. במבצעים אלו מארגנת קבוצת שורשים מאות חבילות מלאות מזון, צעצועים ופרחים. החבילות מגיעות עד לפתחי הבתים באמצעות מערך של מאות מתנדבים.
בראש העמותה עומדת תמי שכנאי, מי שהיתה בשנות ה-90 אחת הנשים החזקות והמשפיעות בעולם המוזיקה האלקטרונית. שכנאי כיהנה בתפקידים בכירים בחברות מוזיקה בישראל ומעבר לים. את עמותת \"קבוצת שורשים\" היא הקימה בשנת 2000, וכיום היא מטפלת בכ-1,000 קשישים ומשפחות אתיופיות קשות יום.
קרדיטים: מנכ\"ל דיגיטל: אלדד ויינברגר; סמנכ\"ל קריאייטיב דיגיטל: עמי אלוש, ניר רפואה; קופי: טל שוויגר; ארט: ניר הרשטט; מפיקה: ענבל פנאן; מנהלת לקוחות: שירה פורת; תקציבאית: ויקי בטקין; סמנכ\"ל פרויקטים: עידן סמברג; מנהלת פרויקטים: הילה נתיבי; מעצב: שי מיה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    בגדים
    לי 02/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברשותי 7 שקיות גדולות של בגדים מידה S (חצאיות שמלות חולצות גינסים ) מוכרת את כל השקיות ב 250 שקלים יש כ 80 פריטים יש אפשרות לתמונות דרך הווצאפ אז אם את/ה מכירים מישהי מידה S תווך בינינו תחסוך לה כסף ולי מקום בארון :) 0587830615
    סגור
  • 7.
    יוזמה מבורכת של אופנת שורשים
    אתי עופר 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל שיעלו יוזמות כדוגמת זאת - כך נוכל כחברה לעזור למי שבאמת זקוקים לעזרה. ויש הרבה קשישים שדלתם אינה נפתחת ימים שלמים!!!
    סגור
  • 6.
    למען הקהילה
    ירדן 01/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ממש מברכת עמותות הפועלות ועוזרות לקהילה. אני מכירה עוד פרויקט שפועל על אותה מתכונת והוא נקרא "זזים למען הקהילה" של תנועות נוער, אני חושבת שחשוב מאוד לשתף אותה ולהראות לאחרים.
    סגור
  • 5.
    כן, אבל... (ל"ת)
    וו 01/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עלוש, רפואה, וינברגר ושוויגר תותחים (ל"ת)
    אנונימי 01/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הוכיחו את עצמם הפעם מקאן (ל"ת)
    אנונימי 01/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גאוני (ל"ת)
    anonymoose 01/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מעולה (ל"ת)
    ג׳יגה 01/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור