שיווק ופרסום
פורנו רך, פרסומת מוזרה ובוטה מינית: התגובות בחו"ל על הפרסומת של הארץ
לאחר שהסערה המקומית שככה, אתרי פרסום, כלכלה ומדיה מסביב לעולם חגגו על "פרסומת הסקס של העיתון השמאלני שמסעירה את ארץ הקודש"
פרסומת הסקס הפרובוקטיבית של קבוצת הארץ עבור אתר האינטרנט של העיתון, הסעירה את שוק התקשורת המקומי ואף זכתה לביקורת פנימית קשה מצד עובדיה. מעבר לשיחה הערה שהתקיימה בישראל, מסתבר שהסרטון המפתיע עשה גלים גם מעבר לים כשזכה לסיקור נרחב מצד אתרים שעוסקים בפרסום, כלכלה, מדיה ובלוגים שונים.
לא בטוח שלזה כיוון עמוס שוקן כשאישר את הפרסומת שייתכן והלכה רחוק מדי אך התקשורת העולמית לא וויתרה על ההזדמנות לחגוג על \"העיתון הישראלי השמאלני שהסעיר את ארץ הקודש\". הרשימה החלקית של האתרים שסיקרו את הפרסומת כוללת את ה-Hollywood Reporter, ה-Huffington Post (האפינגטון פוסט), Adweek, ה-Businessinsider ועוד.
הכתבה ב- huffingtonpost נפתחת בעקיצה שובבה עם המשפט: \"אם כבר מדברים על חדשות קשיחות\" בתרגום חופשי של המונח Hard News. בכתבה מציינים כי הפרסומת \"הסעירה את ארץ הקודש עם סרטון אונליין שהציג זוג במהלך משגל (getting biblical) כדי להמחיש את העובדה שאתר האינטרנט של העיתון הוא טוב יותר מסקס\".
לצד תיאור הסרטון שהוגדר כ\"פורנו רך\" ציינו בכתבה את דרישתה של סגנית יו\"ר הכנסת, פנינה טמנו-שטה, להסיר את הפרסומת בפנייה ישירה שלה למו\"ל הארץ עמוס שוקן. טמנו-שטה זכתה לאזכור וחשיפה ברוב המקומות בהן סוקרה הפרסומת - באופן שמוכיח שוב שטיימינג ואיתור הזדמנויות הוא ערך חשוב מאוד לפוליטיקאי המתחיל. כמו כן צוינה מחאת עובדי העיתון (שחתמו על עצומה רשמית) כנגד הפרסומת הסקסיסטית. דרך אגב, הכתבה מוקמה בקטגוריית \"החדשות המוזרות\".
ה- Hollywood Reporter , שהיה מהראשונים שכתב על הפרסומת, והגדיל לעשות עם תרגום הדיאלוג בין השחקנים, הפך מטבע הדברים למקור ממנו ציטטו רוב האתרים. באתר הפרסום המוביל Adweek הוגדרה הפרסומת כ\"מוזרה\" ו\"מסוכנת לצפייה במקום העבודה\" (NSFW). בבלוג The Ethical Adman הועלתה השאלה \"האם מדובר בפרסומת הכי בוטה אי פעם עבור עיתון מיינסטרים?\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.רק מסביר משהוישראלי ציוני 08/2025/19הגב לתגובה זו0 0את העיתון הפלשתיני הקרוי הארץ היה צריך לסגור כבר מזמן ואת שוקן לסגור באיזשהו מקום. מדובר בעיתון שעושה שירות מצויין לחמאס במלחמתו במדינה. אותו עיתון "נאור" כמובן מגיע למצב גרוע כי רוב הציבור מבין שאין שום טעם לקרוא אותו אז במצב של יאוש הוא מנסה כמיטב יכולתו להתקיים על ידי פרסומת בוטה מינית, לא מפתיעסגור
-
13.לא הייתי חושבת על מסר זנותי ומתאים יותראחות 05/2025/06הגב לתגובה זו4 0לנייר טואלט הזה.סגור
-
12.זה הרעיון הכי מבריק שקופירייטר חשב עליו?שימרית 11/2024/26הגב לתגובה זו3 2עיתון אינטליגנטי, עאלקסגור
-
11.וואו, חולי נפש (ל"ת)אוסנת 11/2024/26הגב לתגובה זו5 1סגור
-
10.השמאל מתפרפר לפני מותו, יעשה הכל כדי לשרוד (ל"ת)אני 11/2024/08הגב לתגובה זו12 1סגור
- טען עוד
-
9.פרסומת בת 11?!? (ל"ת)נדב 08/2024/18הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.כל הפרסומות אותו דבר!!!!אנצי!!!! 08/2024/18הגב לתגובה זו0 199 אחוד מהפרסומת מוקדש כדי לשכנע את הצרכנים לקנות ורק אחוז מוקדש למוצר או השירות.כל פרסומת יש בה מלכודת או מניפולציה.לכן,הפרסומאי עושה תמיד 2 סקרים: כמה אנשים ראו את הפרסומת ברגע מסויים ואם הייתה איזה עלייה מסויימת במכירות.אם לא רואים פרסומת מסויימת לפי נתוני צפייה,זה רק אומר שפעם הבאה הפרסומאי יצטרך לעבוד יותר קשה כדי להעביר מסר מסויים והוא יהיה אקוטי מצד אחד והפרסומת תתקצר מצד שני. הסיבה,הסבלנות לראות פרסומות יורדת כל הזמן ולכן כדי להעביר מסר,הוא צריך להיות יותר חריף ובזמן קצר כדי שלא יעבירו ערוץ או שיקנו מוצר של המתחרים!סגור
-
7.עם עורך בעל הבית והפרסומים על תאוותיו....מעיין 05/2024/23הגב לתגובה זו1 1מה כבר יכול להפתיע. שמחתי להזכירסגור
-
6.שמישהו יספר להם שזה לא עיתון מיינסטרים. (ל"ת)אני 04/2024/18הגב לתגובה זו4 0סגור
-
5.לא מפתיע, זאת האכסניהשושנה 01/2024/04הגב לתגובה זו6 4"הארץ " כבר זמן רב שעיתון זה איבד כל נורמות מוסריות ואתיותסגור
-
4.הארץסבתא זבטא 11/2023/20הגב לתגובה זו1 0פירסומת ? להראות שגם קוראי הארץ עושים סקס בזמן קריאת העיתון ומיתכסים בו לעטוף גופם כי הוא ענקחחחחחחחסגור
-
3.אבל למה לקרא ל"הארץ" מיין סטריםמישהו 09/2013/17הגב לתגובה זו8 7"מיין קאמפ" - התרגום מגרמנית - הרבה יותר מתאים.סגור
-
2.פרסומת מבחילה (ל"ת)ש. אילת 09/2013/16הגב לתגובה זו7 1סגור
-
1.לא רק מוזר - קצת פאטתייוסף הגלילי 09/2013/15הגב לתגובה זו4 1אם כבר עירום , אז הולכים עד הסוף ( מה זה החזייה המצחיקה של הגברת ?) , אבל כמו העיתון המשעמם הזה כך גם הפרסומת .סגור


