פרסום ושיווק

איזה רגע היית מוחק בקריירה? "דובר לפוליטיקאי. הייתי צעיר וזקוק לכסף"

נמרוד פרידברג חלם בילדות להיות נהג אוטו זבל. מאז זרמה הרבה אשפה לחירייה, ופרידברג הגיע לעולם הדיגיטל כבעלים של feed media, עם כמה תובנות על פרסום, ניוזלטרים והומור. השבוע הוא האורח שלנו ב-under40
נעמה תורן |  15
הוא עבד עם ראש הממשלה ועם תנועת הצעירים בתל אביב, חשב שמשרדי פרסום מוערכים יתר על המידה ושלא צריך לזלזל בניוזלטרים. על חלום הילדות להיות נהג אוטו זבל הוא ויתר מתישהו בדרך.

נמרוד פרידברג, בן 32, מנכ\"ל feed media , הוא האורח שלנו השבוע במדור under40 של אתר אייס.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
ניוזלטרים. אני לא רואה בהם כלי ספאמי או מיושן, אלא צינור הפצה יעיל, כל עוד דברים נעשים בטעם ובמחשבה. אפשרויות הפילוח הקיימות מייצרות הזדמנויות זולות יחסית להעברת מסרים, חיזוק הקשר עם הלקוחות או יצירת הכנסות.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
משרדי פרסום.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
העבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ההצלחה של תנועת רוב העיר בתל אביב. הייתי אמון על הדיגיטל בקמפיין ועבדתי עם אנשים מדהימים. שמרנו על רלוונטיות והתנועה הגדילה את כוחה. אני מוצא משמעות רבה בסדנא שאני מעביר בבית הספר לתקשורת של המכללה למנהל. הסטודנטים חוברים לעמותות, מייצרים אסטרטגיה דיגיטלית ומוציאים אותה לפועל. השנה נשתף פעולה עם משרד החוץ והאחריות גדולה. הסטודנטים יוצאים לשוק העבודה עם ניסיון ממשי והלקוח בקמפיין פרו בונו.

4. איך מייצרים דיאלוג עם המשתמשים ברשתות חברתיות לצרכי שיווק?
ניטור, אמינות וקצת הומור. להקשיב ולהפנים ביקורת חיובית או שלילית, להיות עם יד על הדופק מה אומרים עלינו, על הקטגוריה ועל המתחרים. לשמור על אמינות, שפה בגובה העיניים, נוכחות קבועה ולא לפחד לצחוק על עצמך קצת.

5. למה אתה מתכוון בדיוק ב\"לצחוק על עצמך\"?
בעבודה עם \'רוב העיר\', היינו צריכים לשמור על רלוונטיות ולהנגיש מסרים על עשייה שלא תמיד מעניינים. השימוש בהומור עשה את העבודה ברמת היקף השיח והמעורבות וכמובן בקלפי. סרטון \"עוד לא ראיתם כלום\" הוא דוגמא מעולה עם מספר מדהים של 370 אלף צפיות לסרטון פוליטי.



6. מה המעמד של בלוגרים בשיווק במדיה חברתית?
הבלוג שהקמנו מתנחלות רשת זוכה להצלחה גדולה, אלפי צפיות ושיתופי פעולה עם סלונה ו- NRG והכל בזכות הכותבות המוכשרות. הנושא עדיין מתפתח, ודווקא אפשר לזהות של כותבי/כוכבי סטטוסים בפייסבוק שמקבלים בטחון ויוצאים מגבולות הלייק. בכל מקרה, עוד לא הולכים עם זה למכולת.

7. איך מודדים הצלחה שיווקית במדיה החברתית?
הכל תלוי בסוג הלקוח וביעדים שהוא מציב. במקרו, אפשר לומר שפוליטי נמדד בקלפי, מסחרי בנקודות המכירה, וציבורי בשינוי תודעה. מאד חשוב לקבוע יעדים מדידים ולעמוד בהם, אחרת אנחנו מבזבזים את הזמן שלנו ואת הכסף של הלקוח.

8. מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
עוזר גננת. למעט כל סוגי השפעת שחטפתי, זו העבודה הכי טובה שהיתה לי.

9. מהו הרגע שהיית מעדיף למחוק בקריירה שלך?
דובר לפוליטיקאי שלא ננקוב בשמו. הייתי צעיר והייתי זקוק לכסף.

10. אם לא היית עוסק בשיווק במדיה חברתית, בטוח היית:
שיווק או פיתוח עסקי. לשמחתי חלק מלקוחותינו מתייעצים איתנו גם בנושאי מכירות ושיווק. עם רשת אספרסו בר השקנו תפריט טבעוני כשהטרנד היה בחיתוליו, וגם מהלך כוסות הגאווה היה מוצלח ועורר עניין ורעש.



11. מי פתח לך דלת?
הראשונים היו יובל פורת וזיו ברנע שקיבלו אותי לספין - מעצבי דעת קהל בע\"מ והפקידו בידיי אחריות גדולה. ניהלתי את תחום הקמפיינים הפוליטיים ומצבי המשבר, עבדתי מסביב לשעון ונהניתי מכל רגע. בית ספר מעולה. השנייה היא נורית רוה, מנכ\"ל ובעלי רשת \'אספרסו בר\', שסמכה עליי והיתה ללקוחה הראשונה של פיד מדיה.

12. כשהיית קטן מה רצית להיות?
ספר או נהג אוטו זבל. לא זוכר למה נחשפתי בשנים הללו, אבל זה עבר.

13. פרגן למתחרים
אני מפרגן להם בלייקים. זה מספיק.

14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
אנחנו לא מנתחי מוח.

15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אני שוקד על מיזם שהוא קצת חזרה למקורות, יחד עם אנשים מאד מוכשרים, נספק פתרונות תוכן לרשויות. אני מניח שבעוד חודש כבר אוכל לספר יותר.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מחר אני עוזב הכל ובא להיות נהג אוטו זבל איתך (ל"ת)
    הראל 25/11/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    קצת מוזר האמת...
    הסטון 25/11/2013 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה אומר שאתה עובד עם אנשים מוכשרים אבל אני לא זוכר שאני עובד איתך :-)
    סגור
  • 11.
    כוכב יאיר
    בן 24/11/2013 20:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקמפיין של אספרסו בר היה גאוני!
    סגור
  • 10.
    כמי שעבד איתו תותח על! (ל"ת)
    עומר 24/11/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    רוווק? (ל"ת)
    קרן שבת 24/11/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מנכ"ל? (ל"ת)
    32? 24/11/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חושב מחוץ לקופסא
    גיורא 24/11/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לו. מכיר אותו אישית ויכול להעיד שזהו אדם יצירתי שחושב כמה צעדים קדימה לפני כולם...
    סגור
  • 7.
    רווק?????? (ל"ת)
    סימה 24/11/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לכל מגיבי התחת פה למטה, סתמו! הבחור מוכשר ! (ל"ת)
    מיכאל 24/11/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בטח 370,000 צפיות
    תל אביב 24/11/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בעיה כשהקמפיין ממומן.. לא מבין למה אנשים לא אומרים שהם מקדמים דברים בתשלום, זו לא בושה ורק אומר שהם יודעים לעשות קמפיין אפקטיבי
    סגור
  • 4.
    שאפו, גם מוכשר וגם משעשע. (ל"ת)
    יהונתן 24/11/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נמרוד והגיל השלישי
    א.ס 24/11/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכיר את נמרוד עוד שהיה גר בכוכב יאיר. נמרוד איש עם לב זהב מרגע שעבר לת"א הפך להיות יקיר הגיל השלישי. הבחור היה עומד באזור בזל יום יום ומסייע לקשישות לעבור את הכביש תוך שהוא תומך בהם כל העת. עם הזמן פשטה השבוע על הבחור המקסים שמעביק קשישות את הכביש בת"א. אין ספק שיכולותיו המקצועיות וליבו הגדול הם אשר הפכו אותו לאיש מוביל בתחום. מפרגן לו.
    סגור
  • 2.
    עוד "מנכ"ל" של עצמו (ל"ת)
    מגיב בתשלום 24/11/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה מלא אגו לנהל (ל"ת)
    נמרוד 24/11/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תביא לקוח (ל"ת)
    שותפי 24/11/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור