אייס

יציב, חזק ומזנק: קפיצה לראובני פרידן בעשירייה הפותחת - בחציון הראשון

עפ"י הדירוג הריצה של יהושע וגליקמן נעצרת, ברוקנר שב לעשירייה הפותחת, JWT ו-y&r לא מתאוששים, פובליסיס בולם את הירידה, גיתם מרים את הראש, ולראשונה ל'עומק התודעה' במשחק של הגדולים. אייס בסקירה נרחבת
ניב חורש וזיו קורן. ראובני פרידן (צילום יח"צ)
החציון הראשון של 2014 כבר מאחורינו, וכעת הגיעה שעת סיכומי הביניים של משרדי הפרסום הגדולים בישראל, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המספקת תמונת מצב עדכנית על הנעשה בענף.
בהשוואה לחציון המקביל אשתקד היקף הפעילות הכולל של 20 המשרדים המובילים רשם עלייה קלה של 4.3%. העשירייה הראשונה נותרה כשהייתה פרט למשרד במקום העשירי אליו התברג ברוקנר נטע יער במקום JWT.
10 המשרדים המובילים של התעשייה ריכזו בחציון הראשון של 2014 היקף פעילות של 1.242 מיליארד שקלים, המהווים 78.8% מסך הפעילות בחציון. לעומתם, ריכזה בידיה העשירייה השנייה של הענף היקף פעילות של 332.4 מיליון שקלים. רק לשם ההשוואה, הסכום המצרפי של מקאן אריקסון ואדלר חומסקי יחדיו, גבוה ב-120 מיליון שקלים יותר מזה של כל העשירייה השנייה יחד.
בחציון המקביל אשתקד ריכזה העשירייה הראשונה של הענף פעילות של 79.3%, המהווים 1.198 מיליארד שקלים מסך הפעילות בחציון, לעומת 311.4 מיליון שקלים בעשירייה השנייה.
- לדירוג המסכם של שנת 2013 - לחצו כאן
- לדירוג החציון ה-1 של 2013 - לחצו כאן
מקאן אריקסון ממשיך להוביל את תעשיית הפרסום בישראל. בחציון הראשון של 2013 הוא רשם ירידה של 8% וכעת, שנה לאחר מכן, בחציון הראשון של 2014 רושם המשרד את התיקון עם עלייה של 4% ל-221.5 מיליון שקלים. הפער בין מקאן לבא אחריו אדלר חומסקי עמד על 12 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד וכיום ב-2014 הוא עומד על 8.5 מ\' שקלים.
TOP5: מקאן, אדלר, באומן, יהושע וגליקמן
TOP5: מקאן, אדלר, באומן, יהושע וגליקמן
אדלר חומסקי ממשיך במומנטום החיובי. לאחר שרשם בחציון המקביל אשתקד עלייה של 21%, הוא ממשיך קדימה ורושם גידול נוסף של 6% ל-213 מיליון שקלים, לעומת 201 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2013. נקודה למחשבה: בסיכום שנת 2012, בדירוג שפורסם בינואר 2013 הפער בין מקאן במקרום הראשון לאדלר במקום השני עמד על 74 מיליון שקלים, דהיינו המשרד חתך בשנה וחצי 88.5% מהפער.
כמו מקאן אריקסון, גם באומן בר ריבנאי רושם תיקון לעומת החציון המקביל אשתקד אז רשם ירידה של 6%. משרד הפרסום מציין גידול של 10% ל-192.4 מיליון שקלים לעומת 175.1 אשתקד. הפער מאדלר חומסקי שעמד על 25.9 מיליון שקלים הצטמצם ל-20.6 מיליון שקלים.
דירוג משרדי הפרסום לחציון הראשון: העשירייה המובילה
דירוג משרדי הפרסום לחציון הראשון: העשירייה המובילה
במקום הרביעי, לאחר מספר רבעונים מוצלחים רצופים, יהושע TBWA מאבד מעט גובה עם ירידה של 11% ל-123.7 מיליון שקלים לעומת החציון המקביל ב-2013 אז רשם עלייה של 19% עם 138.8 מיליון שקלים. הפער בין יהושע TBWA ובאומן בר ריבנאי שעמד על 36.3 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2013 צמח ל-68.7 מיליון שקלים בעקבות המגמות ההפוכות של 2 המשרדים.
חמישי בדירוג, כמו \'יהושע\', הוא גליקמן נטלר סמסונוב שהפגין שיעורי צמיחה חסרי תקדים בשנים האחרונות מאט מעט ורושם ירידה של 10% לעומת החציון המקביל אשתקד. המשרד רשם פעילות בהיקף של 112.3 מיליון שקלים לעומת 125 מיליון בחציון הראשון של 2013.
במקום השישי, משרד הפרסום גיתם BBDO מרים את ראשו. המשרד שרשם ירידה של 24% בחציון הראשון של 2013 וירידה כוללת של 14% בסיכום שנת 2013 מתחיל לתקן ומציין גידול של 11% לעומת החציון המקביל אשתקד. תחת ניהולם של המנכ\"לים החדשים עידו הרטוב ועמית לבני, המשרד שיצא מרשימת הטופ 5 בדירוג מצליח למזער נזקים עם היקף פעילות של 108.1 מיליון שקלים לעומת 97.7 בלבד בחציון המקביל אשתקד. הפער שנפתח אשתקד בינו לבין גליקמן ועמד על 27.3 מיליון שקלים קטן באופן משמעותי ל-4.2 מיליון בלבד.
יציבות וצמיחה: ראובני פרידן עם הביצועים הכי טובים בעשירייה הראשונה
הכוכב של החציון הראשון ב-2014 ומי שרשם את הצמיחה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה הוא משרד הפרסום ראובני פרידן IPG. תחת ניהולם של ניב חורש וזיו קורן, המשרד משחזר במדויק את הגידול שרשם בחציון המקביל אשתקד ומציין שוב זינוק של 26%. עם היקף פעילות של 108.1 מיליון שקלים, הזהה לגיתם BBDO הוא מתברג יחד איתו במקום השישי בענף.
מימין: ניב חורש וזיו קורן. ראובני פרידן
מימין: ניב חורש וזיו קורן. ראובני פרידן
המנכ\"לים המשותפים של ראובני פרידן, ניב חורש וזיו קורן אמרו לאייס: \"אנחנו גאים להמשיך ולצמוח יד ביד עם המותגים בהם אנו מטפלים ושמחים שהאפקטיביות, שהיא הערך המוביל שלנו והדבר היחיד שמנחה אותנו בעבודה מול לקוחותינו, מביאה תוצאות גם עבורנו. אנחנו מודים לכל השותפים לדרך ולצמיחה: ללקוחותינו-שותפינו שהולכים איתנו שנים באש ובמים, לרבים וטובים שהצטרפו לאחרונה, לספקינו הנאמנים וכמובן לעובדי המשרד שהם גאוותנו ושמחתנו. מקווים שהמלחמות היחידות איתן נתמודד בעתיד הן מלחמות שיווקיות ומאחלים לקולגות שלנו ולכל העוסקים במלאכה שנצליח כולנו לייצר פרסום טוב ואפקטיבי, והכי חשוב להישאר גם בני אדם\".
באופן טבעי, ליאו ברנט שרשם בחציון הראשון של 2013 את הגידול הגבוה ביותר של 74% והיקף פעילות של 66.7 מיליון שקלים, נעצר ורושם קיטון מזערי של 4% ל-64.2 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2014. לשכת הפרסום הממשלתית רשמה קיטון של 3%,
החמישייה השנייה של ענף הפרסום: גיתם, ראובני פרידן, ליאו ברנט, לפמ וברוקנר נטע יער
החמישייה השנייה של ענף הפרסום: גיתם, ראובני פרידן, ליאו ברנט, לפמ וברוקנר נטע יער
ברוקנר נטע יער, בגרסה המשודרגת עם יורם לוי בשורותיו, חוזר לעשירייה הראשונה עם פעילות של 46.6 מיליון שקלים. המשרד משנה את המגמה מהשנה שעברה באופן מרשים ורושם גידול של 14% לעומת קיטון של 28% בחציון המקביל אשתקד.
דירוג משרדי הפרסום לחציון הראשון: העשירייה השנייה
דירוג משרדי הפרסום לחציון הראשון: העשירייה השנייה
LEAD ממשיך את המירוץ הבלתי פוסק לצמרת וניצב על סף העשירייה, במקום ה-11 עם 44.5 מיליון שקלים המהווה עלייה של 23% שממשיכה את העלייה של 29% מהחציון המקביל אשתקד. משרד נוסף שמחזיר לעצמו קצת צבע ללחיים הוא ענבר מרחב ניסן שרושם זינוק משמעותי של 34% לאחר שבחציון המקביל אשתקד רשם קיטון של 18%. המשרד קופץ 5 מקומות קדימה אל המקום ה-12 בדירוג בסיכום החציון הראשון של 2014. שטרית מדיה גרופ קופץ גם הוא 3 מקומות קדימה למקום ה-13 ברשימה עם גידול של 21%. דרורי שלומי שומר על מקומו בטבלה עם גידול של 5%. במקום ה-17 משרד הפרסום AVRAHAM בבעלותם של יריב אברהם, דודיק כץ ונסים מויאל רושם את הצמיחה השנייה בגובהה עם גידול של 36% בפעילות ל-27.7 מיליון שקלים.
בשליש התחתון של הרשימה: JWT רושם חציון נוסף ללא התאוששות עם קיטון של 16% והיקף פעילות של 35.4 מיליון שקלים. פובליסיס שזכה לאחרונה בתקציב הפרסום של \'כללית\' - מה שיבוא לידי ביטוי משמעותי בחציון הקרוב - מצליח לבלום את המגמה השלילית ומתחיל לסמן לעצמו כיוון חדש וחיובי. המשרד שזכה גם בתקציב \'הראל\' רושם ירידה מתונה של 6% לעומת קיטון משמעותי של 25% בחציון המקביל אשתקד. פובליסיס רושם היקף פעילות של 33.9 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2014, זאת לעומת 36 מיליון השקלים בחציון המקביל אשתקד.
הירידה הגדולה בחציון הראשון: y&r
אדם אבנון. y&r ישראל
אדם אבנון. y&r ישראל
y&r ישראל שרשם בחציון המקביל אשתקד ירידה של 49% מצליח למתן את הנגיסה בגודלו, אך עם זאת עדיין נאלץ לקבל עליו את התואר הלא מחמיא של הירידה הגדולה עם 17%. למרות רוח חדשה שנושבת במסדרונות המשרד, המאזן הכספי עדיין לא מהמשופרים עם היקף פעילות של 27.7 מיליון שקלים בלבד לעומת 33.3 בחציון המקביל אשתקד.
אחרונים חביבים, ולראשונה בדירוג 20 המשרדים המובילים בישראל הפתעת החציון - משרד הפרסום לעומק התודעה רושם את הצמיחה הגבוהה ביותר בחציון הראשון של 2014 עם זינוק מרשים של 46%. המשרד מציין היקף פעילות של 23 מיליון שקלים לעומת 15.8 בחציון המקביל אשתקד. מי שנאלץ לפנות את מקומו ולהיפרד לעת עתה מרשימת 20 המשרדים המובילים הם זרמון DDB שדורג בחציון המקביל אשתקד במקום ה-19 ופרסום דחף שהיה במקום ה-20.
העלייה הגבוהה בחציון הראשון: לעומק התודעה
און גולדשטיין וזיו פופלבסקי. לעומק התודעה
און גולדשטיין וזיו פופלבסקי. לעומק התודעה
און גולדשטיין מבעלי המשרד התייחס לנתון המחמיא ואמר: \"לעומק התודעה מצויה בתנופת צמיחה עקבית בשנתיים האחרונות. הכניסה ל-20 הגדולים הינה שלב משמעותי באבולוציית המשרד אך לתפיסתי אינה המהות. בתקופה בה יחסי פרסומאים-מפרסמים הגיעו לשפל ענפי, אנו מנסים לבנות סוג אחר של מערכות יחסים, אשר מתבססות על הצבת ערך מוסף שמשלב פתרונות עסקיים, שיווקיים ופרסומיים, בדרך להגשמת חזון המשרד- להוביל את הדור החדש של משרדי הפרסום\".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ל"קברניטי" משרדי הפרסום
    איקונוקלסט 07/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לגרד את התחתית השרופה של הסיר, זה בזוי ומבזה. לא כל סנדלר, חנות סדקית או שווארמה צריכים פרסום. אז רשימת הלקוחות שלכם תהיה קצרה יותר... לא נורא. ולקוחות "גדולים", כמו חברות ביטוח גדולות או מוסדות פיננסיים, שמשיגים תנאים פנטאסטיים במכרזים, וריטיינר קטנטן, ומשפיטים אתכם עם אינסוף בריפים של כל מיני btl, פליירים וכו', שמאלצים אתכם להחזיק צוותים ענקיים בלי להרוויח גרוש.
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד לבאומן, אף פעם לא הבנתי למה הם (ל"ת)
    אנונימי 07/2014/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    דירוג חסר משמעות, שעושה רק נזק לענף...
    ירון 07/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש משרדים בעשירה הראשונה שמפסידים כסף ומשרדים בעשירה השניה שמרוויחים! ובנוסף יש גם משמעות לאיכות העבודה. משרדים קטנים יכולים לייצר עבודה ממש בולטת. לדוגמה: למרות הצמיחה המרשימה... מישהו מכם דיבר על עבודה של גיתם בחצי שנה האחרונה? ובקיצור, הגודל לא קובע!
    סגור
  • 5.
    מקאן
    אראל 07/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רק אני או שמקאן למעשה במגמת ירידה ברורה בשנים האחרונות? להבנתי גם הצמיחה שנרשמה כאן היא הקטנה ביותר ב-20 הראשונים?
    סגור
  • 4.
    תגובה יפה של זיו וניב - קודם כל להיות בני אדם
    אפרת 07/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבתי
    סגור
  • 3.
    שימו לב לפרטים
    שימו לב לפרטים 07/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב המשרדים בעלייה. אלו שבירידה ויש שמונה כאלו מחולקים למספר קטגוריות : ירידה שולית בסטיית התקן (ליאו, לפ"מ, פובליסיס וגי פי אס) ירידה שברור שאין לה משמעות (יהושע וגליקמן) ירידה שאינה משקפת את המציאות (Y&R שכרגע זוכים במכרזים ומגייסים לקוחות כך שהם במציאות בעלייה) והתרסקות (JWT שהינו היחיד שמראה נטישה המונית של לקוחות ומצד שני לא מצליח לייצר גיוס וזכייה במכרזים ובכלל הרוח שנושבת משם כבר לא מעט זמן היא של סוף קורס). בקיצור, הענף כולו (למעט JWT) במצב יותר מסביר לפי המספרים הללו.
    סגור
  • המצב סביר על הטיטניק
    קרחון 07/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כמה אפשר להיות מסונוורים מכלום? בסוף לא הולכים למכולת עם גידולים במחזור אלא אם גידול ברווח. קודם כל אין גידול במחזור. יש טעות בבדיקה. אותו כסף קונה יותר נפח אז מקסימום יש גידול בנפח אבל לא בכסף. לצורך הגידול בנפח צריך לעבוד יותר. כבר ירידה ברווחיות. חוץ מזה העמלות נחתכות. עוד ירידה ברווחיות. אבל העיקר להמשיך לרקוד על סיפון ספינת ההבלים של מכרזי ההפסד.
    סגור
  • 2.
    לעומק נתטדעה
    איצק Btl-Pro 07/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבוד כבוד כבוד לחברים מ"לעומק התודעה" מקצוענים אמיתיים, אלופים בפיצוח בריפים ונטולי אגו ופלצנות. הסוד הגדול הוא היחס ללקוח כאל שותף והרצון העז בהצלחתו. זיו און וארז מבינים שההצלחה של הלקוח היא ההצלחה שלהם. וזה מה שממנף אותם ואת הלקוחות למעלה. חברים אני גאה בכם. תמשיכו כך ואל תשתנו לעולם.
    סגור
  • 1.
    ראובני פרידן
    אביאל יצחק 07/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא צל של ספק הכי אפקטיביים!
    סגור