שיווק ופרסום

מטומי במסע רכש: רוכשת את פלטפורמת הפרסום MobFox ב-17.6 מיליון דולר

שבועיים לאחר כניסת פובליסיס כשותפה, מטומי שבה למסלול הרכישות שאפיין אותה. 9 מיליון ישולמו במניות מטומי לפי שווי של 260 פני למניה
אילן שילוח (צילום: עידו איז'ק) (צילום עידו איז'ק)
חברת הפרסום הדיגיטלי מבוססת הביצועים מטומי, שבשליטת אילן שילוח לא נחה על זרי הדפנה לאחר כניסת פובליסיס כשותפה , ושבה למסלול הרכישות שאפיין את צמיחתה בשנים האחרונות. החברה הודיעה כי רכשה את MobFox המתמחה בפרסום במובייל תמורת 17.6 מיליון דולר.
MobFox שנוסדה ב-2010 היא פלטפורמת הפרסום הפרוגרמטי למובייל מהמובילות באירופה. החברה עובדת עם יותר מ-300 מפרסמים פעילים ויותר מ-10,000 אפליקציות ואתרי מובייל, לצד רשתות הפרסום המובילות דוגמת Facebook, Nexage, Inmobi, Mopub ו-Admob.
העסקה שתהפוך את מטומי לבעלים היחיד (100% החזקה) תצא לפועל במתכונת של רכישת נכסים, כאשר חלק ניכר ממנה בהיקף של 9 מיליון דולר ישולם באמצעות מניותיה של מטומי, בשווי של 260 פני למניה.
במטומי מסבירים, כי באמצעות השקעה זו, לקוחות ושותפי מטומי יקבלו גישה לפתרונות פרסום חדשניים למובייל, הכוללים אופטימיזציה של מלאי הפרסום (SSP), אופטימיזציה של רכישת פרסום על ידי מפרסמים (DSP) ובורסות פרסום בזמן אמת (RTB). בעקבות הרכישה, הם מוסיפים, פעילות מטומי במובייל צפויה להגיע ל-20% מהכנסות החברה ב-2014, לעומת 7% בשנה הקודמת, ולגדול ל-50% בפחות מחמש שנים.
עופר דרוקר, מנכ\"ל מטומי: \"הצמיחה המרשימה של שוקי הפרסום הפרוגרמטי והפרסום במובייל מעידה כי הם עומדים לקחת חלק מהותי וחשוב בעתיד הפרסום הדיגיטלי. MobFox בנתה פתרון פרסום פרוגרמטי מצוין למובייל, המתאים באופן מושלם ליכולות הפרסום מבוסס ביצועים של מטומי, ולחזון שלה. מטומי שמה בראש סדר העדיפויות שלה השקעות בחברות שפיתחו פתרונות טכנולוגיים חדשניים שהוכיחו את עצמם, וכאלה שיעניקו ללקוחות ולשותפים שלנו גישה ללא תחרות לשירותים אלה. יחד עם MobFox, נמשיך להרחיב את היכולות בתחום הפרסום הפרוגרמטי והפרסום למובייל, אשר מהווים מנועי צמיחה מרכזיים בעסק שלנו\".
העתיד במובייל
על פי התחזית הגלובלית של זניט אופטימדיה סגמנט הפרסום הצומח ביותר הוא שוק המובייל (פרסום דיגיטלי שמוגש למכשירים סלולריים וטאבלטים על כל שלל הקטגוריות שבו). הצמיחה המואצת הזו היא תהליך טבעי שנובע מאימוץ גובר של טכנולוגיית מובייל חדשה מסביב לעולם כולל שווקים מתפתחים ומפותחים וכן כתוצאה מדרכים חדשות ויצירתיות בהן המפרסמים עושים שימוש כדי להגיע לקהל היעד מבלי לפגוע בחווית הגלישה שלו. הגידול חסר התקדים כפי שזניט מעריכה אותו צפוי לעמוד על 67% לשנה זו, פי 7 מפרסום לדסקטופ. גידול שיעניק למובייל נתח שוק של 20% מתוך הפרסום הדיגיטלי ובשנים הקרובות אף יצמח לכדי 25%.
לפי נתוני eMarketer, ההוצאות על פרסום במובייל בעולם יגדלו מ-32.7 מיליארד דולר ב- 2014 ל-69.1 מיליארד דולר ב-2016, זאת בעוד ההוצאות על פרסום פרוגרמטי במובייל ישלשו עצמן מ-4.4 מיליארד בשנת 2014 ל-14.2 מיליארד דולר ב-2016.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה