שיווק ופרסום

סגרו חוזה: עדי כהן מחליף את יוסי ורשבסקי כמנהל גוף המדיה של פובליסיס

כהן, מאנשי השיווק המוערכים בישראל ומי ששימש שנים כסמנכ"ל השיווק של סלקום יצטרף לקבוצת פובליסיס ישראל וינהל תחתיו את זניט וסטארקום
עדי כהן (צילום Getty images Israel)
עדי כהן, לשעבר סמנכ\"ל השיווק של חברת סלקום ימונה למנכ\"ל חברות המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל, כך נודע לאייס. כהן ייכנס לתפקיד שהתפנה, לאחר פרישתו של יוסי ורשבסקי, שחזר לנהל את ערוץ 10. המינוי של עדי כהן מגיע לאחר מגעים עימו בחודשים האחרונים בהובלת יו\"ר פובליסיס ישראל יורם באומן. זאת לצד מגעים עם מועמדים נוספים משוק הטלוויזיה.
כהן, השם החדש שמצטרף לפובליסיס נחשב לאחד מאנשי השיווק המוערכים בישראל. בין 2005 ל-2011 הוא שימש כסמנכ\"ל השיווק של סלקום, בתקופה \"היפה\" של חברות הסלולר. עד היום, בכירים במקאן זוכרים את כהן כמנהל דומיננטי ששילב בין היכולת לקבל החלטות בצורה נחרצת, הבנה ומעורבות בנעשה והענקת יד חופשית למהלכי פרסום שהקדימו את זמנם בשוק תחרותי וסוער במיוחד.
מאבק עיקש בערוצי הטלוויזיה וכשלון עם החממה הטכנולוגית בשיתוף גיתם
הקדנציה של כהן בסלקום נתנה לו אפשרות להוכיח לתעשייה מאיזה חומר הוא קורץ. לקראת סיום תפקידו ועל רקע תחילת מדידת הרייטינג של הצפייה הנדחית, כהן וסלקום, כמו שאר המפרסמים בישראל, קיבלו מערוצי הטלוויזיה דרישה לשלם עבור הפרסומות שנצפו בצפייה הנדחית. בקשה זו הובילה למאבק בין סלקום לערוצים, בהובלת כהן שסירב להיכנע לתכתיבים והחליט על עצירת הקמפיינים בטלוויזיה, הפסקת הפרסום ואף נסיונות שלו לרכוש זמן פרסום בטלוויזיה שלא דרך קנייני המדיה של משרדי הפרסום הקבועים שלו.
הקרב העיקש של כהן אף הוביל את סלקום לניתוב קמפיין שצולם והופק לטלוויזיה - אל האינטרנט. הקמפיין תחת השם \"הגנון של רבקה\" הפך במהרה לאחת ההצלחות של סלקום והתברג במקום הראשון של \"מדד הזכורות והאהובות\" של עיתון גלובס שהחליט להוציאו מהרשימה לאחר שגילה כי הסרטון כלל לא שודר בטלוויזיה בזמנו.
עניין שאולי יכול להעיב על הרזומה המוצלח של כהן הוא הפסקת הפעילות של החממה הטכנולוגית שאותה יזם והוביל. השותפות שכללה את מודי כידון, מושיק תאומים ,מיכל המאירי, קבוצת BBDO העולמית וכהן, הקימה בתחילת 2012 את קרן פאמה ולצידה החממה הטכנולוגית שזכתה בזיכיון המדען הראשי. כפי שפורסם באייס , בדקה ה-90 הפרויקט היומרני נגנז, כאשר על פניו נראה שכמו במקרים רבים אחרים, ההחלטה על סיום הפעילות נעוצה בהיבט הפיננסי. גורמים המעורים בפרטים ציינו כי מספר שותפיות וחוזים עליהם הייתה אמורה לחתום הקרן מול משקיעים וגופים נוספים לא יצאו לפועל - מה שהפך למכשול המרכזי וגרם לבעלי המניות לחשב את צעדיהם מחדש.
ינהל את זניט וסטארקום על רקע הרה-ארגון
כאמור, כהן יחליף את ורשבסקי כחצי שנה לאחר שהאחרון פרש וחזר לנהל את ערוץ 10 ממנו הגיע. לאייס נודע כי החוזה שנחתם עם כהן לא חייב את אישור פובליסיס העולמית המחזיקה בשליטתה את קבוצת פובליסיס ישראל.
בפועל, כהן עתיד לנהל את חברות המדיה של פובליסיס: זניט וסטארקום שבימים אלו נמצאת בעיצומו של מכרז אסטרטגטי עבור הקבוצה - על תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל. לכהן כפופים בגזרת המדיה של פובליסיס גבי אטל שמשמש כמנכ\"ל זניט והילית מגד, לשעבר בפרוקטר אנד גמבל, המשמשת כמנכ\"ל סטארקום.
חטיבת המדיה של קבוצת פובליסיס כוללת כ-55 עובדים המפוזרים בין זניט (כ-25) המנוהלת על ידי גבי אטל, זניט דיגיטל ופובליסיס נט מדיה (כ-25) וסטארקום (5-7 עובדים) - הגוף האחרון שהושק. בקבוצה עובדים בחודשים האחרונים על שינויים מבניים בגזרת המדיה כאשר המטרה היא לייצר מודל עבודה שיביא לשיתוף פעולה פורה ויעיל בין אנשי האופליין והאונליין.
במקביל לרה ארגון בגזרת המדיה, בקבוצה מנסים לאתר בימים אלו מחליף למנכ\"ל זניט דיגיטל הפורש - יואב צוקר - שסיים את תפקידו לאחר 7 שנים בחברה. לאייס נודע כי אחת האופציות של זניט היא גיוס של \"קודקוד דיגיטל בכיר\" ממתחרותיה הישירות.
על הפרק: שטראוס, פרטנר, ביטוח ישיר והעתיד
התפקיד אליו נכנס כהן הוא אחד החשובים והאסטרטגיים בקבוצת פובליסיס. להצלחה או לכשלון שלו תהיה השפעה משמעותית על הארגון שסימן לעצמו מטרה ברורה: התחזקות משמעותית בגזרת המדיה. כהן הוא זה שאמור להפוך את קבוצת פובליסיס ובאומן בר ריבנאי בפרט לשחקן מדיה מרכזי. למרות שמשרד הדגל של הקבוצה נהנה מצמיחה מרשימה בשנים האחרונות, יש לו, עדיין, בטן רכה שכוללת את העובדה ש-3 מלקוחותיו הגדולים ביותר אינם רוכשים את המדיה דרכו: שטראוס, פרטנר וביטוח ישיר.
יוסי לובטון. מנכ"ל באומן בר ריבנאי בטקס האפי האחרון (צילום: רן ברגמן)
יוסי לובטון. מנכ"ל באומן בר ריבנאי בטקס האפי האחרון (צילום: רן ברגמן)
עדיין לא ידוע מה כהן יחליט בנידון או מתי, אם בכלל, ישלוף את השרירים, אך מנכ\"ל באומן יוסי לובטון, כבר הצהיר בעבר כי \"המצב הזה לא יכול להימשך\". בבאומן הבינו במאוחר מה שמתחריו, כגון מקאן אריקסון או אדלר חומסקי כבר עשו בפועל - לא לקחת תקציב פרסום שהמשרד לא רוכש עבורו את המדיה. יתרון מסוים שעשוי לסדר לכהן נחיתה רכה לתפקיד הוא רכישת שליש ממניות גליקמן נטלר סמסונוב על ידי פובליסיס - עסקה שנידונה בימים אלו ובמדיה ותושלם, תקפיץ את ווליום קניית המדיה של הקבוצה באופן ניכר - מה שיגרום לערוצי הטלוויזיה להעניק לה יחס משופר.
אתגר לא פחות משמעותי עבור כהן הוא הובלת חברות המדיה של פובליסיס אל העתיד הטכנולוגי שמחכה מעבר לפינה וצפוי להשפיע על אופן צריכת המדיה של הצרכנים. בקבוצה מצפים מכהן, על רקע ניסיונו בסלקום, לנתח את הטרנדים העתידיים, כדוגמת כניסת סלקום לשוק הטלוויזיה והפיכתה למתחרה מול yes ו-HOT ועוד.
לובטון וכהן: שני זכרי אלפא בחדר אחד
כהן עדיין לא נדרש להחלטות משמעותיות והרות גורל, ומוקדם עדין לדעת כיצד ישתלב בתרבות הארגונית של פובליסיס. עם זאת, אחת השאלות שעומדות על הפרק נוגעת לשיתוף הפעולה שלו עם יוסי לובטון, מנכ\"ל באומן בר ריבנאי, משרד הפרסום המוביל של הקבוצה. כזכור, בשנת 2005 כהן החליף את לובטון כסמנכ\"ל השיווק של סלקום לאחר שלובטון פרש ועבר ל-HOT. כהן ולובטון הם שני \"זכרי אלפא\" דומיננטיים שיצטרכו למצוא את הדרך לעבוד יחד, וזאת מעצם העובדה שההחלטות האסטרטגיות שלהם ישפיעו באופן ישיר על פועלו של האחר.
לפחות במקרה של ורשבסקי - מנהל לא פחות דומיננטי, מנוסה ודעתן מכהן, שיתוף הפעולה עם לובטון הוכתר כהצלחה. גורמים בסביבת המשרד מציינים כי השניים הצליחו להתחבר, מצאו ביניהם את העמק השווה, ועבדו זה לצד זה באופן יעיל.
על הנייר, לפחות נכון לעכשיו, לא מעט בכירים בענף הפרסום חושבים שהמינוי של כהן לקבוצת פובליסיס הוא ליהוק מנצח. על פניו, נבחרת כוכבים שכוללת את יורם באומן, יוסי לובטון ועדי כהן תחת בית אחד היא לא דבר מובן מאליו. גורם בענף הפרסום היטיב לתאר זאת כשאמר לאייס \"תחשוב שלקוח של המשרד יודע שהוא נמצא במרחק שיחת טלפון מייעוץ של עדי כהן ויוסי לובטון יחד, זה יתרון משמעותי\".
את תגובת עדי כהן, באומן בר ריבנאי וקבוצת פובליסיס לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היה מנהל שלי באורנג׳
    יאיר 11/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה מנהל שלי באורנג׳. איש מקצוע מדהים. בהצלחה :)
    סגור
  • 2.
    אולי יחזירו את שמחון השמן (ל"ת)
    שמחון 11/2014/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    זה לא זכר אלפא והשני חזק בארון (ל"ת)
    מאיר 11/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור