שיווק ופרסום

לאחר 6 שנים עם ריפרש: מפעל הפיס מוציא את פעילות הסושיאל למכרז

לאחר מספר הארכות של ההתקשרות עם חברת הסושיאל ריפרש, מפעל הפיס יוצא למכרז אליו הוא מחויב. בין תנאי הסף: מחזור כספי של מיליון שקל בשנה
משה בנימין |  1
לוטו. מפעל הפיס (צילום יח"צ)
לאחר 6 שנים של פעילות משותפת עם ריפרש של אדם שוב - מפעל הפיס יוצא במכרז פומבי על ניהול פעילות הרשתות החברתיות שלו - כך נודע לאייס.
חוזה ההתקשרות עם ריפרש הוארך מספר פעמים, מה שמעיד מן הסתם על שביעות רצונו של מפעל הפיס, עד לניצול המקסימלי של ההארכות המותרות. כעת, לאחר 6 שנים של פעילות משותפת, מפעל הפיס מחויב לצאת למכרז פומבי על פי חוק חובת מכרזים. שני משרדי הפרסום שמטפלים בחלק הארי של תקציב הפרסום של מפעל הפיס (טלוויזיה, עיתונות, דיגיטל ועוד) הם אדלר חומסקי וגיתם BBDO. ל-2 המשרדים היתה נגיעה חלקית בפעילות הסושיאל של מפעל הפיס שהתמקדה במוצרים המשווקים על ידו כגון ההגרלות השונות.
תנאי הסף להשתתפות במכרז הדו-שלבי אינם גמישים במיוחד ומשאירים את ההתמודדות לשחקנים מועטים בלבד. עם זאת, השורה החשובה ביותר במכרז היא זו שמותירה בחוץ את משרדי הפרסום המסורתיים, גם כאלו שפועלים בתחומי הדיגיטל. במכרז מצוין כי "אם המציע הינו משרד פרסום - עיקר פעילותו של המציע במהלך השנתיים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הינו פרסום במדיה דיגיטלית". דהיינו, משרדי דיגיטל בלבד הם אלו שיוכלו להתמודד. בכוכבית המצורפת לסעיף זה מציינים במפעל הפיס כי להם שיקול הדעת הבלעדי בשאלה אם עיקר פעילותו של המציע הינו פרסום במדיה דיגיטלית כאמור.
בסעיף זה, מוגדר במכרז כי "מדיה דיגיטלית", משמעה אתרי אינטרנט (שהגישה אליהם היא באמצעות סלולר או web) ורשתות חברתיות כגון פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, בלוגים, אפליקציות מסחריות.
סעיף נוסף שאמור לדלל מועמדים פוטנציאליים נוספים הוא זה שקובע תנאי סף לפיו "מתחילת שנת 2013 ועד למועד האחרון להגשת הצעות למכרז, המציע ניהל פעילות שוטפת ברשתות החברתיות עבור 3 לקוחות לפחות בישראל, במשך 12 חודשים רצופים לכל לקוח ובהיקף של 250,000 שקלים (כולל מע"מ) לכל לקוח בתקופה הנ"ל של 12 חודשים רצופים (לא כולל היקף רכישת המדיה עבור הלקוח, ככל שהמציע ביצע רכישת מדיה). לפחות אחד מ-3 הלקוחות הנ"ל חייב להיות גוף מסחרי המוכר מותג/ים, אשר עבורו ניהל המציע פעילות שוטפת ברשתות החברתיות למותג אחד במשך 12 חודשים רצופים". המשמעות היא שהריטיינר החודשי של אותם 3 לקוחות צריך לעמוד על מינימום של כ-21 אלף שקל בחודש, ללא מדיה. עוד דורש מפעל הפיס מהמועמדים מחזור כספי של לפחות מיליון שקל לשנה ב-2012 ו-2013.
תקופת ההתקשרות של הזוכה במכרז זה עם מפעל הפיס תעמוד על שנה עם אופציה (השמורה למפעל הפיס) להארכת ההתקשרות בשנתיים נוספות. כאמור, ב-6 השנים האחרונות טיפל בתקציב משרד המדיה החברתית ריפרש בבעלותו של אדם שוב כאשר תחום הכיסוי שלו היה פעילויותיו של מפעל הפיס בתחומי החינוך והתרבות. במקביל משרדי הפרסום (גיתם ואדלר) ניהלו עבור מפעל הפיס מספר פעילויות סושיאל נוספות שהתמקדו במותגי הפיס. מהמכרז הנוכחי עולה כי הזוכה יקבל נתח פעילות גדול יותר כאשר ירכז בידיו הן את הטיפול במותגים והן את הטיפול בתחומי החינוך-תרבות.
תקציב הסושיאל של מפעל הפיס מוגדר על ידי גורמים בענף כאחד מ-10 הגדולים בישראל בהיקף כספי. פעילותו כוללת בין 5 ל-6 עמודי פייסבוק ועל פי תנאי המכרז נראה כי מעטים הגופים שמחזיקים בנסיון רחב בתחום הסושיאל והבמקביל עומדים בתנאי הסף הכספיים, וביכולתם להתמודד על התקציב.  
במכרז מציין עוד מפעל הפיס, ברמז עבה מאוד, כי "הזוכה במכרז זה יידרש לנהל את פעילותו של מפעל הפיס ברשתות החברתיות הן ביחס לכלל המותגים של המפעל והן ביחס לפעילויותיו בתחומי החינוך והתרבות, ולפיכך נדרש מציע בעל ניסיון משמעותי בתחום ובעל היקף פעילות ניכר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לכם את זה ביותר תפור? (ל"ת)
    מהמר בוורנה 03/2015/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור