שיווק ופרסום

דורון טל חזר ומחכה לכם: ינהל נציגות של HAVAS לאיתור סטרט-אפים בישראל

הנציגות בישראל היא במסגרת פרויקט 18-HUBS של HAVAS ומטרתו לאתר סטרט אפים וטכנולוגיות מתחום ה-advertising technology, מדיה ותוכן
משה בנימין |  3
דורון טל (צילום יח"צ)
קבוצת הפרסום הבינלאומית HAVAS פותחת בתל אביב נציגות למיזם איתור הסטרט אפים שלה, בראשה יעמוד דורון טל, לשעבר ממייסדי אידיאולוג'יק ומי שכיהן שנים רבות בתפקידים בכירים בפובליסיס. עבור טל, המעבר ל-HAVAS הוא חציית קווים לצד השני, שכן פובליסיס היא המתחרה הגדלה ביותר של HAVAS באירופה.

הנציגות שהוקמה בישראל היא חלק מפרויקט 18-HUBS שהקימה HAVAS לפני כשנה ומטרתו לאתר סטרט אפים וטכנולוגיות מתחום האד-טק (advertising technology), מדיה, ותוכן. את המיזם מנהל פרדריק ז'וסואה והוא מנוהל מ-3 מוקדים: לוס אנג'לס, סיאול ותל אביב.
בכל מוקד נפתחה נציגות בשיתוף פעולה עם מוסד השכלה מוביל בתחום הטכנולוגיה. בישראל שיתוף פעולה כזה נחתם עם הטכניון, אשר נציגיו יטלו חלק פעיל ומעשי בעבודה השוטפת של HAVAS לאיתור ואף לפיתוח טכנולוגיה.
המודל של 18-HUBS שונה מקרנות ההשקעה למיניהן בכך שאינו מתמקד במימון או רכישת סטרט אפים אלא באיתור טכנולוגיות ופורמטים רלוונטים והטמעתם בעבודה השוטפת של הקבוצה ולקוחותיה. עבור סטרט אפים בתחילת דרכם - דריסת רגל בלקוח גלובלי עשויה לעיתים להיות בעלת ערך חשוב יותר מכל דבר אחר.
פרדריק ז'וסואה: "התחלנו מסע אל הלא נודע שבו אין מתכון ברור או תסריט ידוע מראש. בתור סוכנות עלינו לספק ללקוחות את הכלים הטובים ביותר ליצירה, הפצה ומדידה ומצד שני לאפשר לכל בעל רעיון חדשני להשתתף. 18-HUBS הוא התשובה שלנו לדיסרפשן שהשוק הגלובלי חווה כיום". עוד הוסיף ז'וסואה: "בחרנו כנציגנו בישראל את דורון טל כי מעבר להבנה טכנולוגית יש צורך בנסיון עמוק באופן שבו סוכנויות ולקוחות בינלאומיים עובדים על מנת להיות מסוגל לא רק לאתר את הסטרט אפים הרלוונטים אלא גם לסייע בהטמעת הטכנולוגיה שלהם במערכות בינלאומיות מורכבות".
HAVAS היא אחת מ-6 קבוצת הפרסום הגדולות בעולם עם כ-700 משרדים במעל 100 מדינות וקרוב ל-20,000 עובדים ברחבי העולם. בין לקוחות הקבוצה ניתן למצוא את קוקה-קולה, איירפרנס, סוני, רקיט-בנקיזר, פז'ו-סיטרואן, איקאה, מקדונלדס ועוד. בישראל היא מוכרת פחות ממתחרותיה פובליסיס, WPP, אומניקום ואינטרפאבליק שכן היא אינה מחזיקה בבעלותה משרד פרסום ישראלי. בעבר היא החזיקה במשרד הפרסום צרפתי-שטרנשוס-זמיר (באמצעות חברת הבת Euro) שהתמזג עם משרדו של אייל ארד אך עקב כישלון המשרד הממוזג וסגירתו חדלה HAVAS להיות בעלים של משרד בישראל וכיום יש לה הסכם ייצוג (affiliation) עם ענבר-מרחב-G.
כזכור, טל שהיה מבכירי ומייסדי שוק הדיגיטל בענף הפרסום הישראלי פרש לפני כשנתיים מתפקיד פעיל בקבוצת פובליסיס-ישראל, בה היה שותף ודירקטור. לאחר פרישתו חי בפריז ועסק בייצוג סטרט-אפים וחברות טכנולוגיה ישראליות. כיום הוא שותף ומנכ"ל של סטרט אפ בתחום הבינה המלאכותית אשר סיים לאחרונה גיוס ראשוני.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תגובה ל-1 ו-2
    ערן 03/2015/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את כל מה שרע בעולם הפרסום הישראלי (ויש הרבה רע) אפשר לתמצת בתגובות 1 ו-2. אנשים קטנים, עם יכולות בינוניות, מתחבאים מאחורי שמות בדויים ונהנים להשמיץ ולפגוע בלי סיבה. ענף של אנשים ציניים ומרושעים. את מה שדורון טל עשה מזמן אתם לא תעשו לעולם. גם לא את הכסף שהוא עשה ועוד יעשה.
    סגור
  • 2.
    עוד נו באדי שמחפש עבודה
    ששון הקולה 03/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנו, עשה אקזיט מאידיאולוגי'ק ומחפש עבודה כמו החבר שלו, התגרן מהשוק ינון לנדנברג
    סגור
  • 1.
    עוד אחד
    עוד אחד 03/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סתם אחד
    סגור