שיווק ופרסום

בתום חקירה: 21 מקורבים לעיתון 'הפלס' נעצרו בחשד להטרדת פרסומאים ובכירים

(עדכון) אייס חשף בעבר כי בכירים סבלו מהטרדות בלתי פוסקות בדרישה כי יפרסמו בעיתון החרדי. רוב הפעילים שוחררו למעצר בית, אחד נותר במעצר
אלכסנדר כץ |  2
משרדי עיתון הפלס בירושלים (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ))

משטרת ירושלים ביצעה הלילה (בין שלישי לרביעי) גל מעצרים בפרשת ההטרדות שביצעו לכאורה מקורבים לעיתון הפלס. תופעת ההטרדות נחשפה לראשונה בתחקיר של אתר אייס.

באמצעות 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ, התבצעו בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים, מעצרים של 21 חשודים מכל רחבי הארץ - מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית. העצורים חשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק, וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'. הם הובאו לחקירה במתקני לה"ב 433. 

2 מהחשודים, תושבי ירושלים, עסקנים מוכרים במגזר החרדי, מהווים על פי החשד את הגרעין המארגן והמפעיל של הפעילות ושל "הקו המאבק". המשטרה מייחסת להם חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים של אנשי פרסום, בכירים בחברות מסחריות ועוד.
החקירה התנהלה ביחידת ההונאה של המחוז בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו במשטרת ירושלים מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות. התלונות התמקדו בהטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון 'הפלס'. התופעה נחשפה באייס, שחשף בהמשך כי גדי מרגלית, מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית (לפמ), אף זכה לאיומים על חייו, מה שהוביל אותו להגשת תלונה במשטרה.
מהחקירה עולה כי החשודים נהגו לפנות מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק' בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. לאחר שהיו מזוהים - קיבלו הנחיות מדויקות לגבי פעילותם, כלומר את מי עליהם להטריד, כמה פעמים להטריד, נוסח הטקסט וכן מספרי הטלפון, פקס והמייל של אותו נציג חברה.
עוד עולה מהחקירה כי לאחר קבלת ההנחיות, התקשרו לאותם נציגי החברות, כפי שהתבקשו מנציגי 'קו המאבק', ובאופן בלתי פוסק היו מתקבלות עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקין של החברה. בשל ההטרדות הבלתי פוסקות חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.
עדכון לשעה 12:50: רוב העצורים שוחררו למעצר בית, ולמעט אחד מהם שמעצרו הוארך. 
תגובות
מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות יחידת ההונאה המחוזית בסיוע ושיתוף פעולה ממחוזות מ"י הנוספים ולה"ב 433 וציין כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה שהובילה למעצר חשודים רצידיוויסטים שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא".
מהפלג הירושלמי המזוהה עם עיתון 'הפלס', נמסר לאייס: "לא במקרה שבוע בדיוק לאחר הבחירות, מתבצע המהלך האכזרי של מעצר אברכים צעירים ימים ספורים לפני ליל הסדר. המהלך הזה מתוזמן היטב כתגובה על סטירת לחי פוליטית שקיבלה דגל התורה כתגובה על התנהלותה הכוחנית בשנתיים האחרונות ברדיפות אכזריות נגד תלמידי רבינו ראש הישיבה. אבל אנשי יתד ודגל לא לומדים לקח וממשיכים לנסות 'לחנך מחדש' בשיטות קומוניסטיות, ציבור רבבות שאינו מיישר קו עם דרכם".
עוד נמסר מהפלג הירושלמי כי "כמו בכל המהלכים האחרונים של אנשי יתד ודגל, גם המהלך הזה נועד לכישלון. ההר יוליד בקושי עכבר קטן, פעילות המחאה הציבורית הלגיטימית נעשתה בהתארגנות ספונטנית חוקית, לאחר תקופה ארוכה שהציבור הזה מרגיש נרדף ומוחרם על לא עוול בכפו, ב'עוון' ציות לרבותיו המובהקים ואי הסכמה עם הידרדרותם המוסרית של אנשי דגל התורה. אנחנו קוראים לאנשי דגל התורה ויתד, הפסיקו מיידית לפלג את הציבור החרדי במחלוקת וברדיפות אכזריות. הרפו מציבור רבבות בני התורה , לא הכל כשר במאבקים כלכליים של 'יתד'. אני שלום וכי אדבר, המה למלחמה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מטרידים סדרתיים. הגיע הזמן שיטפלו בהם. (ל"ת)
    רוני 03/2015/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הכתבה
    משה 03/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שילם עבור הכתבה כל הכתבות בכל האתרים דומים להפליא חוץ מאיס שעשה שינוים קלים
    סגור