שיווק ופרסום

"פשוט תתביישו לכם, סוטה ומביש": פרסומת התחת של קסטרו הרגיזה צופים - הרשות ה-2 פתחה בבדיקה

פרסומת הקיץ שעלתה לעמוד הפייסבוק של קסטרו ב-21 במאי, משודרת ביומיים האחרונים בטלוויזיה. לפחות 10 תלונות התקבלו ברשות, שפנתה למפרסם
משה בנימין |  22
התחת של קסטרו (צילום צילום מסך. עמוד הפייסבוק של קסטרו)
אגף הפרסומות ברשות השנייה פתח בבדיקה בעקבות שידורן של 2 פרסומות חדשות של קסטרו, שבאחת מהן חושפת צעירה את ישבנה - כך נודע לאייס. במקביל, פנה נציב תלונות הציבור ברשות, דוד רגב למפרסם כדי לקבל הבהרות בנוגע לפרסומות.
בשיחה עם אייס, מאשר רגב כי התקבלו תלונות ברשות. לדעתו, לפחות בכל הנוגע לפרסומת עם הצעירה שחושפת את ישנה, ישנה בעיה קשה באישור שעות השידור של פרסומת זו. בכל מקרה הנושא נמצא כעת בבדיקה של אגף הפרסומות.
רשת האופנה הישראלית הפכה בשנים האחרונות לחצופה ושובבה בהחלטה קריאייטיבית מודעת. הסקס אפיל והרמיזות המיניות הפכו לרכיב דומיננטי בפרסומות של החברה, והפרסומת שעלתה אתמול לאוויר וחשפה את ישבנה של הדוגמנית (לחצי שנייה) היא צעד נוסף ואולי מרחיק לכת עבורה - כך לפחות על פי תגובות הגולשים הזועמות בעמוד הפייסבוק של החברה
כבר בשנים האחרונות ומאז גיוסה של גל גדות להובלת הקמפיין של רשת האופנה, בקסטרו מנסים לחבר בין סקס לאופנה בעטיפה ישראלית. בפרסומת שעלתה אתמול לאוויר במסגרת קמפיין הקיץ של החברה שנקרא, איך לא, Sexy summer מוצגת קולקציית שמלות הקיץ של החברה באמצעות דוגמנית צעירה שרוקדת לצלילי השיר של Right said fred - I'm too sexy. חדי העין שצפו בפרסומת (שעלתה לראשונה לעמוד הפייסבוק של החברה כבר ב-21 במאי) לא פספסו את הרגע שבו השמלה של הדוגמנית עלתה אל על וישבנה החשוף נגלה על המסך, במערומיו, ללא תחתונים. 
הפרסומת שמאחוריה עומד משרד הפרסום ראובני פרידן (שסירב להגיב לפניית אייס) הפכה היום לנושא חם בפייסבוק לאחר שגולשים רבים שצפו בה אמש הביעו את מחאתם בעקבות פרובוקציית הישבן החשוף. עם זאת התגובות הנזעמות של הגולשים ולקוחות קסטרו החלו לזרום כבר ביום העלאת הסרטון לעמוד הפייסבוק של החברה. נכון לעכשיו, היקף הצפיות בסרטון בעמוד החברה עומד על 70,853, עם 1694 לייקים, 29 שיתופים ו-78 תגובות. 
 

#SEXYSUMMER הסרטון החדש !!! בואו לראות

Posted by CASTRO on Thursday, May 21, 2015
אחת הגולשות שרה קריחלי מיימון כתבה לקסטרו: "בתור לקוחה של castro וחברת מועדון כבר שנים אני רוצה להגיד שהסרטון הזה גורם לי לתחושה מאד לא נעימה. פשוט זול בעיני!!!". תגובת החברה, תחת השם קסטרו ובאמצעות נציגת החברה שהזדהתה בשם "מיכל" היתה בזו הלשון: "היי שרה, אני מתנצלת על תחושתך הסרטון נעשה ברוח כיפית וקייצית. אין בכוונתינו לפגוע. מיכל". 
גולשת נוספת בשם אופק צליל כהן כתבה: "פשוט תתביישו לכם על הסרטון הסוטה והמביש הזה... גורם לי לא לרצות להתקרב יותר לרשת. איכס." נופר שמעונוב כתבה: "זה נראה יותר כמו פרסומת לתחתונים מאשר לשמלות.. רואים פה שמלה אחת למשך 5 שניות וכל שאר הפרסומת זה איך היא מנסה להוריד את השמלה. חבל אני מאוד בתור אחת שחצי מהארון שלה זה קסטרו אני מרגישה כאילו הורדתם מעצמכם ופרסמתם גוף מאשר בגדים שאתם אמורים להיות גאים בהם". הגולשת יולי אננייב כתבה: "אני אישית לא ממש הבנתי מה מפרסמים כשהיא התחילה להרים את השמלה ?!לאן הגענו בשביל לפרסם שמלה...."
עם זאת, היו גם מי שהגנו על קסטרו והפרסומת (ולא היו הרבה) כמו למשל מאי פכטר שכתבה: "לא מבינה על מה כל ההתחסדות?!? בחורה יפה מפרסמת שמלה ורוקדת לצלילי השיר אני ממש לא רואה בזה משהו מבזה!!! אז רואים קצת טוסיק, ובאח הגדול את לא רואה כל היום תמונות דומות? ועוד לטעון שאישה נשואה לא אמורה להתנהג ככה? כי את קובעת פה אמות מידה של מי צריך להתנהג איך ואיפה?! אז תתביישי לך את בעצמך..."
אופירה אלקלעי כתבה: "פרסומת פורנוגרפית ומבאסת מאד, ראיתי שכבר הסברתם שזה באוירה כייפית וקיצית - לא כיף לי כשממשיכים להחפיץ נשים בכל פרסומת של כל מוצר..." ובתיה גלעדי הוסיפה: "היי קסטרו, ישבנה החשוף זה כדי לכסות על איכות התפירה והגזרה או שאתם סתם פרובוקטיבים ברמות מביכות?"
אלעד אייל ברטל ציינה: "פרסומת רעה .. שמלות באמת יפות רק נורא חבל שאתם ממתגים עצמכם ככל כך שטחיים. 'קסטרו לנשים זולות'". ענת גבע שרון כתבה: |קסטרו יקרים, פייר? התאכזבתי. במקום פרסום רדוד, נבוב ומביך (בעיקר אתכם, לצערי), אולי שווה לכם להתחיל ללמוד ממותגים כמו DOVE, שכבר הבינו איזה כוח טמון בידיים שלהם. הם הבינו שלחברות גדולות ומובילות שוק יש גם יכולת השפעה חיובית - ויצאו בקמפיין מעורר השראה שמעצים נערות (ונשים, על הדרך) באשר הן. חומר למחשבה".
צופים רבים התלוננו על אי הנוחות שבצפייה בפרסומת יחד עם ילדיהם. מורן דניאל כתבה: "למה אני צריכה להרגיש נבוכה כשאני רואה פרסומות עם הילדים שלי?!". וגם דמויות מענף הפרסום הגיבו לפרסומת של קסטרו. סמנכ"לית הלקוחות של מקאן תל אביב, עדי אורן שטרנברג כתבה: "בד"כ אני אוהבת את הפרסומות של קסטרו. עשו דרך ארוכה בבניית המותג. אבל אתמול בערב במהלך הפרסומת חשבתי שראיתי בחןרה צעירה מרימה את החצאית ושרואים לה.. לרגע חשבתי שהתבלבלתי - אבל כיוון שאני לא נוטה לדמיין טוסיקים של נשים (מצטערת ) - העברתי אחורה לראות שוב. לא התבלבלתי לצערי.  קסטרו לקחו רחוק מידי את המשפט סקס מוכר. מביך. מביך עוד יותר לראות ביחד עם בנותיי".
בקסטרו לא ממש התרגשו מהתגובות ברשת, ואפילו ההפך, זה נראה כאילו תשומת הלב משרתת את ערכי המותג החדשים: חוצפה? נועזות? טיזריות?. מחברת קסטרו נמסר בתגובה: "קמפיין הקיץ של קסטרו הוא ישראלי ומשלנו. הוא נעשה באווירה קלילה והומוריסטית ומסמל את השמחה לקראת  בוא הקיץ. בהמשך הקמפיין שיעלה הערב נראה גם את צמד הקומיקאים קובאץ׳ ודובדבני. אנו מאחלים לכולם קיץ אופנתי".
את תגובת הרשות השנייה לפרסומת לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הכתבה. 
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    יאמי אחלה תחת
    אוי לא 02/2019/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יאמי אחלה תחת
    סגור
  • 21.
    ערב הסעודית
    גאון 02/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה כאן ,תתבגרו קצת ישראלים יקרים ,לא מפותחים בעליל
    סגור
  • 20.
    טוסיק (ל"ת)
    אריאל 12/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    שיר הלל ליופי האנושי שברא הקדוש ברוך הוא וזאת מבלי לעבור את גבול הטעם הטוב. מספיק להצתדק ולהתפלסף.
    מייק כרמל 06/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ראו לעיל ובכוונה.
    סגור
  • 18.
    הבגדים זבל מסין רק דוגמנית פרובוקטיבית שתעה הכל בשביל כסף תעזור להם למכור (ל"ת)
    יעקב 06/2015/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    מה רע בקצת תחת?
    booty lover 06/2015/20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מניח שמרבית מהמגיבות נהנות להצטלם בביקיני. וזה לא תועייבה?
    סגור
  • 16.
    אני לא בקסטרו יותר -איכות על הפנים
    חיים 06/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ג'ינסים דקים כל כך , קניתי ג'ינס אחרי שנה ניהיה השתפשף ונקרע. זרקתי לפח. חגורה אבזם נתלש פעמיים. אין יותר כרטיס מועדון. אפילו ג'ינס ב-80 ₪ מ"האנגר" מחזיק לי 5 שנים.
    סגור
  • 15.
    1. הדוגמנית שטוחה - אנורקסי זה לא סקסי 2. לא ערומה - לא קונה
    רועי 06/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קודם כל שיפשיטו דוגמניות ולא יבזיקו לרבע שניה חצי ישבן אנורקסי ורק אחר כך יקראו לי .
    סגור
  • 14.
    האמת..בכלל לא שמתי לב. נראה לי קצת הגזמתם (ל"ת)
    שרית 06/2015/08
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 13.
    אם את קונה שמלות ב-140 ש"ח אז כנראה יראו לך את התחת.
    מאי 06/2015/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נראה לי שזה המסר האמיתי של הפרסומת. אני חייבת להודות שבלי קשר לפרסומות נראה לי שקסטרו איבדו את זה.
    סגור
  • 12.
    קסטרו-בית זונות אחד גדול (ל"ת)
    בית זונות אחד גדול 06/2015/02
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 11.
    עם כל הכבוד
    נעמה 06/2015/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם כל הכבוד אבל הסתכלתם על הפרסומת של אלכסה דול שאתם שופטים רק את לירז
    סגור
  • 10.
    תקשיבו
    רותם 06/2015/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל אלה שקוראים לדוגמניות זולות וחסרות כבוד אז זה לא באשמתם הם חתומים על חוזה והם צריכים לעשות את כל מה שנדרש מהם אז לפני שאתם משפילים אותם ומורידים מערכם תחשבו שוב הם יכולים לראות את התגובות ולהיפגע בכל זאת כולנו בני אדם עם רגשות. וחוץ מי זה מה אכפת להם מה נם עושים אף אחד לא מכריח אותכם לצפות בפרסומות האלה
    סגור
  • 9.
    הקומיקאים....דובדבני וקובאץ' ?
    דורון 06/2015/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קומיקאים בתחת שלי, אבל מתאימים לקסטרו: סגנון גס, וולגרי וצעקני שמחפה על היעדר הומור
    סגור
  • 8.
    ראובני....ככה זה שאין יצירתיות הולכים על באז זול
    אדם 05/2015/31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא מבין עדיין את החברות שעובדות עם המשרד הזה
    סגור
  • 7.
    פרידן. למה ציפיתם ממנו?
    לאה 05/2015/31
    הגב לתגובה זו
    6 2
    האיש הזה מתמחה בפרסומות מהתחת
    סגור
  • 6.
    תחתונים כתומים בשוט הראשון ורצועת התחתון בקצה הפריים בשני...
    ofrerdesade 05/2015/31
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למה אי אפשר להעלות פה תמונות? באתר המוקדש למדיה הייתי מצפה ליוזר אינטרפייס קצת יותר מתקדם? ובמיוחד ברגעים כלכך קריטיים בהיסטוריית האומה. כשהכל מונח על הבהרת העובדות.
    סגור
  • 5.
    עוד ועוד ועוד ועוד...
    ofrerdesade 05/2015/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד שמישהו יפתח קצת חוש הומור שם.
    סגור
  • 4.
    מעולה ..שאפו ,
    תלאביבי מהפזורה 05/2015/30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    האפקט הושג - חשיפה תרתי משמע , זה כל מה שצריך קמפיין טוב לעשות , וזה הצליח ביג טיים .
    סגור
  • 3.
    לא אקנה מהם יותר (ל"ת)
    אני 05/2015/29
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 2.
    לא מפתיע שראובני
    יוני 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    5 4
    חתומים על הדבר הזה.
    סגור
  • 1.
    מעניין את התחת אבל
    ראול 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    17 4
    אני בטוח שרק טוב יוצא מהתחת הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בבומים שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
    סגור