שיווק ופרסום

הקלטת הלוהטת של מירי רגב: איך להסביר העברת 2.5 מיליון ש' למשרד יהושע TBWA

מיזם "לא לדאוגוסט" של משרד התרבות והספורט עלה בקמפיין באמצעות יהושע TBWA. תחקיר ערוץ 10 חשף שיחת ועידה בה רגב מנסה למצוא את הגרסה הטובה ביותר להסביר מדוע התקציב הועבר ללא מכרז. יהושע: "באתי כנציג הטוטו, לא הכרתי את השרה לפני"
כתבי אייס |  15
מירי רגב (צילום דוברות הכנסת)
תחקיר של חדשות 10 חשף אמש שיחת ועידה של שרת התרבות מירי רגב עם יועציה - בה היא מגבשת יחד איתם גרסה שתסביר, מדוע ואיך משרדה העביר תקציב פרסום לידיו של הפרסומאי רמי יהושע ומשרד הפרסום יהושע TBWA ללא מכרז.  
בתחקיר שמאחוריו עומד כתב חדשות 10 ספי עובדיה נשמעת השיחה בין השרה ליועציה שביניהם גם דוברה מאיר סוויסה: "בכיר א': למה בחרנו ברמי יהושע? אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום, השרה ביקשה...".
על כך עונה השרה רגב: "לא, לא, לא, לא טוב! לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה! למה רמי יהושע? משרד התרבות והספורט, הטוטו הוא חלק ממשרד התרבות, הוא חלק ממדיניות של הפעלת אה... מדיניות של ספורט, משרד התרבות והספורט, הטוטו".  
על פניו מדובר במיזם של משרד התרבות והספורט שבא לאפשר להורים לבלות עם הילדים במאות אירועים ברחבי הארץ, בחודש אוגוסט, בדגש על ישובי הפריפריה. בפרויקט הושקעו 15 מיליון שקלים ובמשרד ביקשו גם להעלות אותו למודעות הציבור באמצעות קמפיין פרסום. בכתבה של ערוץ 10 טוען עובדיה כי "יותר מ-2.5 מיליון שקל מכספי הציבור – הועברו ישירות ליהושוע TBWA ללא כל מכרז, בלי הליך מסודר, בתהליך שנוי מאד במחלוקת, וזה בלשון המעטה".

 
בערוץ 10 נטען כי "בסיומה של שיחת הועידה נבחרת בעצם הגרסה הבאה: רגב לא קשורה לעניין, ומי שהביא את יהושוע זה בכלל הטוטו, אלא שבידי חדשות עשר עדויות המצביעות על קשר בלתי אמצעי בין השרה לבין יהושוע קודם להחלטה להפקיד בידיו את הסכומים הללו".
בימים כתיקונם - יעידו מקורביו ומכריו של רמי יהושע - כי מדובר באחד מבכירי הפרסומאים בארץ, הנוצר את לשונו מזה שנים רבות ולא נוהג להתראיין ו/או להגיב לכלי התקשורת. עם זאת, התחקיר של ספי עובדיה בחדשות 10 וההד הרב לו זכה, לא השאיר את יהושע אדיש וזה יצא להגן על חפותו ונקיון כפיו. לאייס אומר יהושע היום (יום ב'): "הסיפור פשוט - לי אין שום היכרות מוקדמת עם השרה רגב. באתי לפגישה בתור נציג הטוטו ונכנסתי לחדר ישיבות שבו ישבו מלבדי עוד 50 איש. במשרד ביקשו מאיתנו לשוב עם רעיונות ולאחר שבוע אכן אנשיי הציגו בפניהם את הרעיון לקמפיין "לא לדאוגוסט".
יהושע מוסיף ומבהיר: "לא הגיע אלינו שקל ממשרד התרבות והספורט. הגעתי מטעם הטוטו ונתבקשתי להוביל פרויקט בשווי 2.5 מיליון שקל - הלקוח שלי הוא הטוטו ואינני מכיר אף אדם אחר לפני או אחרי. אין לי הכרות וקדמת עם השרה, ולא קשר חברי או משפטי למשרד התרבות והספורט. הכל עורבא פרח ומי שיטען אחרת יצפה לתביעה".   
תגובת משרד התרבות והספורט: "חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותכנית השיווק. משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע - ולכן הקמפיין נעשה ע"י ספק זה".
תגובת משרד התרבות והספורט בקשר להקלטות: "מדובר בסימולציית תקשורת. היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".
תגובת הטוטו: "עלות אירועי הספורט העממי בפרויקט "לא לדאוגוסט" היא 5 מיליון שקלים מתוך העלות הכוללת בסך כ-15 מיליון שקלים. הטוטו נענה לבקשת משרד התרבות והספורט לממן את הפרסום לפרויקט בסך של עד 2.5 מיליון שקלים".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    טוקבקיסטים מוגי לב - תזדהו וקבלו תביעת דיבה (ל"ת)
    אחד שהיה ביהושע 09/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לא סתם הכינוי של רמי כבר שנים הוא
    רביב דרוקר 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רמי מעטפות, אין עשן בלי אש בנאדם לא מקבל כינוי כזה סתם
    סגור
  • לא הבנתי. הוא מקבל מעטפות או נותן אותן? (ל"ת)
    הכלבים נובחים 09/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא כמו העץ הנדיב, רק במעטפות (ל"ת)
    רביב דרוקר 09/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    המעטפות
    אולמרט 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הי יהושע. זה אני אהוד אולמרט. אני לא מבין למה כועסים עלינו בגלל שלשנינו יש חיבה למעטפות כסף. הקנאה הורגת אותם.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    ודש לראובן אדלר (ל"ת)
    אחד שלא יודע 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    ליהושיע את מירי. דווקא שם לא רע לסרט ישראלי עדכני (ל"ת)
    הכלבים נובחים 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    יהושע
    יחסים לא מוגנים 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לרמי יהושע גם קשרים חמים ביותר עם לבנת. פרנסה, ׳תם יודעים
    סגור
  • 5.
    כאן גרים בעושר רמי ומירי שכונה (ל"ת)
    בושה 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    למה אין חקירת משטרה (ל"ת)
    פאינה 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    האמת שלא רוצים שתדעו לכאורה
    עובד לשעבר ביהושע 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כל מי שאי פעם עבד ביהושע בקריאטיב (כמוני) יודע שלרמי יש קשרים חזקים עם אנשי מפתח בליכוד. זה היה לפני 10 שנים ונכון גם היום. זה לא חדש. מדי פעם היינו רואים שמגיעים למשרד כל מיני פוליטיקאים ויצא לנו לעבוד על בריפים שקשורים באופן הדוק לליכוד בצורה עקיפה או ישירה אז שלא ימכרו לנו בולשיט שמירי רגב מעולם לא שמעה על רמי יהושע ולא הכירה אותו הכול לכאורה כמובן.
    סגור
  • מירן פחמן?
    מי זה? 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שוב פוטר?
    סגור
  • 2.
    אם מירי רגב מתפטרת
    צחי בן טובים 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זו העבודה הכי טובה של יהושע בשנים האחרונות
    סגור
  • אם רמי יהושוע מתפטר
    להפך 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זו העבודה הכי טובה של מירי רגב
    סגור
  • 1.
    רמי מה עם המעטפות שלי? (ל"ת)
    שולה זקן 08/2015/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור