שיווק ופרסום

אין זכיות בקאן? איגוד הפרסום נכנס לשותפות עם 'שוקן' - נציגת הפסטיבל בארץ

איגוד הפרסום ורשת שוקן יעבדו יחד כדי לקדם את האינטרסים של התעשייה המקומית בפסטיבל קאן. התמורה לשוקן - קטגוריית 'דג הזהב' בתחרות הקקטוס
משה בנימין |  2
יגאל בראון ואמיר גיא (צילום קובי קנטור)
איגוד חברות הפרסום ממשיך במאמציו הקדחתניים להשיב לתעשייה המקומית את ערכי המצוינות הקריאייטיבית. המהלך האחרון של האיגוד ממחיש שלא מדובר רק ברענון תחרות הקקטוס או העשרת סמנכ"לי הקריאייטיב באמצעות סדנאות בחו"ל, אלא בהבנה שגם לצד הפוליטי יש משקל שעשוי לקבוע לגבי ההצלחות העתידיות של נציגי הענף המקומי.
האיגוד בראשותו של אמיר גיא, חתם על הסכם ייצוג לפסטיבל קאן במשותף עם רשת שוקן. לאחר שנים רבות שבהן שוקן שימשה כנציגה הבלעדית של פסטיבל הפרסום הגדול בעולם, האיגוד ושוקן סיכמו כי יחלקו במשותף את ייצוג התחרות בישראל, כך שהאיגוד יהפוך, לצד שוקן, לגורם המקצועי שקרוב יותר לעולם התוכן של תעשיית הפרסום העולמית, ומשם למשוך בחוטים הנכונים.  

במסגרת ההסכם בין הצדדים, סוכם כי לאיגוד, לצד נציגי שוקן, יהיה משקל רב בקביעת זהות השופטים הישראלים שישלחו לשפוט בתחרות מידי שנה. במקביל, שוקן תקבל תמורה עבור נכונותה לשתף פעולה בדמות קטגוריה ייעודית ל'דג הזהב' בתחרות הקקטוס. 

באופן טבעי - המהלך של איגוד הפרסום נועד לחזק את הקשרים של הענף עם הפסטיבל, עניין שלוקה בחסר כאשר הייצוג הוא בידי שוקן בלבד וזה מסתכם בתחרות דג הזהב ושליחת המנצחים בה לפסטיבל. נדמה כי באיגוד הבינו שחוסר ההצלחה של המתמודדים הישראליים בפסטיבל קאן הוא פועל יוצא של הנוכחות הדלילה במוקדי הכח של התחרות - ובראש ובראשונה, כסאות השופטים. מעתה והלאה, במסגרת השותפות שלו עם שוקן, השופטים שיישלחו לתחרות ייבחרו בעצה אחת עם האיגוד שיבחר מן הסתם גורמים בעלי שם שמעבר לשיפוט יהיה עליהם ליצור את הקשרים המתבקשים כדי לייצג את ישראל באופן המקצועי והמכובד ביותר.
 

לשבור את מעגל הקסם השלילי


בין המטרות שהאיגוד מסמן לעצמו: להשיג הגדלה הדרגתית של מספר השופטים הישראלים בפסטיבל, לאפשר קיום אירועים משותפים, הכשרות מקצועיות וחיזוק הקשר להנהלת הפסטיבל. מספר השופטים שנשלחים מכל מדינה לפסטיבל נגזר לפי ההצלחה של המתמודדים מאותה שנה בשנה הקודמת, מה שהופך את המשימה לקשה יותר שכן המשואה ברורה: אין הצלחות - אין שופטים וחוזר חלילה - מעגל קסם שלילי שהאיגוד מנסה להפסיק. 
תחרות דג הזהב היא נכס חשוב עבור שוקן וההצלחה שלה מתבססת כל כולה על מידת שיתוף הפעולה של משרדי הפרסום. מדי שנה מוגשות לתחרות כ-100 מודעות שמופיעות במגזין דג הזהב. כל מודעה המתפרסמת במגזין עולה אלפי שקלים כך שמחזור ההכנסות עשוי להגיע אף לסביבות המליון שקלים. בהסתמך על הכנסה זו שולחת רשת שוקן את המשרדים המנצחים לקאן וכן מקיימת את התחרות שכוללת אירוע שאליו מוזמנים כל המתמודדים. מטבע הדברים - העובדה ששוקן תלויה במשרדי הפרסום היא שמובילה אותה למו"מ חיובי עם האיגוד שמבקש לקחת את פסטיבל קאן לידיים ולהפוך לגורם המקצועי הדומיננטי בשטח.  
עניין נוסף שדורש הבהרה נוגע לקטגוריית דג הזהב בתחרות הקקטוס: האם העבודות המתמודדות בקטגורייה יוגשו לפסטיבל קאן למרות שנעשו עבור לקוחות המשרדים לצורך התחרות בלבד? באיגוד מבהירים שהעבודות שישתתפו בקטגוריה יהיו רק כאלו שנעשו עבור לקוחות אמיתיים, ושהופיעו באמצעי המדיה בהיקף שהוא מעל למינימום ההוצאה שקבע האיגוד - בהתאם להצגת חשבונית. 
"איגוד הפרסום הישראלי קבע לעצמו לקדם ולשים בפרונט של הענף את הקריאטיב והמקצוענות", אומר יו"ר האיגוד אמיר גיא. "ההשתתפות עם רשת שוקן בייצוג תחרות הפרסום בקאן תאפשר לנו לחזק את הקשר עם קאן, לייצר מעורבות של יותר ישראלים בכירים מהענף עם הארגון בקאן ובתקווה זה גם יביא לתוצאות ואריות בעתיד".
מרשת שוקן נמסר: "שוקן, כנציגת פסטיבל קאן בארץ החליטה השנה לשלב כוחות ולייצר שיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום במטרה למנף את הפעילות בארץ ובזירה הבינלאומית. כמידי שנה תחרות דג הזהב מתקרבת ובה יפגינו משרדי הפרסום את יכולתם הקראטיבית, מודעות אשר תזכנה תשתתפנה גם בתחרות קקטוס הזה, מהלך אשר  מטרתו להגדיל את הפעילות בארץ ומשם כנגזרת את הפעילות שלנו בפסטיבל קאן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מסחרה בית אדלר.
    ירון 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואו נשחק בנדמה לי ובכאילו גם בקקטוס.
    סגור
  • 1.
    אולי פשוט תגדלו ביצים מול לקוחות ותוציאו פחות זבל
    אולי 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם פרסום טוב זוכים. אחרי הפוליטיקה, ואחרי הקשרים, אי אפשר להתכחש לתוצר פרסומי ראוי.
    סגור