שיווק ופרסום

קריאה אחרונה לילד האבוד: אדלר חומסקי במהלך מצמרר עבור בית השנטי

המשרד בחר מקומות ציבוריים בהם נהוג לשמוע כריזות על ילדים שהלכו לאיבוד כמו "ההורים של אלון, ההורים של אלון, אלון מחכה לכם...", רק שהפעם, ההודעה לא נשמעה בתבנית הקבועה אלא נוסחה אחרת עם סוף מצמרר
משה בנימין |  7
בית השנטי. תערוכת הצילום של זיו קורן (צילום יח"צ)
הקמפיין להגברת נושא ילדי הרחוב בישראל הזקוקים לבית חם, שאותו לקח על עצמו משרד הפרסום אדלר חומסקי יחד עם בית השנטי כבר סיפק לפני כשבוע מהלך מעניין ראשון. כעת מצטרף אליו מהלך נוסף ומרגש, שמטרתו להפתיע את הקהל שהנושא לא בראש מעייניו וכך אולי לחקוק את העניין בראשו. 
על רקע ציון יום הילד הבינלאומי ב-20 בנובמבר מדי שנה, יצאו משרד הפרסום ובית השנטי במהלך הנקרא "קריאה אחרונה". מטרתו, כאמור, להעלות את המודעות בציבור לכך שבישראל חיים כ-14 אלף בני הנוער הנמצאים בסכנת חיים.
במסגרת המהלך, המשרד בחר מקומות ציבוריים בהם נהוג לשמוע כריזות על ילדים שהלכו לאיבוד כמו "ההורים של אלון, ההורים של אלון, אלון מחכה לכם...". רק שהפעם, ההודעה לא נשמעה בתבנית הקבועה אלא נוסחה אחרת עם סוף מצמרר כגון: "ההורים של אלון, אלון מחכה לכם כבר חצי שנה רעב ועייף ברחובות ירושלים. הבדידות הורגת אותו", "אימא של עדי, אימא של עדי...עדי מחכה כבר שלוש שנים לחזור הביתה. היא לא מסוגלת להעביר עוד לילה אחד ברחוב".
 

כל הכריזות מבוססות על מקרים אמתיים של ילדי בית השנטי. לאחר התגובות המופתעות של הקהל, נשמע המסר: "גם ביום הילד הבינלאומי הזה, עדיין מסתובבים בארץ אלפי בני נוער אבודים. אנחנו נותנים להם הגנה, כבוד, חינוך ואהבה. אנחנו נותנים להם בית. בית השנטי".
מריומה, מייסדת בית השנטי: "האומץ לבחור הוא האומץ לחיות את האמת שלך. כולנו נולדים שווים,  והבחירות שלנו בחיים הן אלו אשר יקבעו את עתידנו.  במשך 32 שנות פעילות בית השנטי טיפלנו בעשרות אלפי בני נוער בסיכון שרובם ננטשו והיו ללא בית חם והועברו התעללות פיזית/מינית/נפשית. זכינו בכך שילדים בחרו בחיים ובכך שבחרו בבית השנטי".
אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום: ״העובדה שהלילה, כמו בכל לילה במשך השנה, יהיו ילדים שישנו בחדרי מדרגות, בתים נטושים, גינות וע״ג ספסלים ציבוריים היא בלתי נתפשת. עד כדי כך הדבר מזעזע שהמח שלנו חוסם את הידיעה הזו מהתודעה. לכן חיפשנו ומצאנו דרך לפרוץ את המחסום באמצעות סיטואציה מוכרת (מערכות הכריזה במקומות ציבוריים). אני מקווה שנצליח לגרום לאנשים להישאר מודעים לבעיה הקשה הזו ולא להדחיקה לפינה חשוכה בתודעה״.  
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב - טל ריבן, מנהל קריאייטב - זיו מאירי, קופירייטר - אסא קרן, יונתן טייטל, מנהלת לקוחות: מור פסו, סופרווייזרית: קרן שלוש, תקציבאית – מרגו רוזנברג, מפיקה בפועל  –  נעמה בלז, מנהלת ההפקה – גל יעקב, פלנינג ­– דניאל אביטל, צלמים – אלון גרגו וסער מזרחי, עורך – תומר לוי, מוזיקה מקורית – תומר בירן, בית פוסט – פוסט אופיס, סאונדהאוס - בית סאונד
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מהלך מצויין!
    2תווים 11/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשנת 1997
    סגור
  • 4.
    קמפיין בית השנטי
    תמיר פרבר 11/2015/26
    הגב לתגובה זו
    4 2
    קמפיין מצויין, מרגש ועושה את העבודה. לפחות על אנשים עם קצת רגש וחמלה
    סגור
  • זה מצוין ומרגש אבל
    סטפן 11/2015/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך זה קמפיין? בוואקום של 585 צפיות ? ו 100 אנשים בקניון? זה קמפיין לאדלר לקקטוס.
    סגור
  • אפילו לא קקטוס
    עומר ש. 11/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך סתמי. כל כך לא עושה כבוד למשרד. בבאומן לא היו מעזים לשחרר עבודה.
    סגור
  • 3.
    יוזמה ברוכה. כל הכבוד (ל"ת)
    עירית 11/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    זה כל כך פאתטי
    שבירו 11/2015/26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    דחיפה של עאלק פרסום שלא רלוונטי לשנת 2015, פרסום ישן אופרטוניסטי, לטובת תחרויות, אגו, שופוני...וגם מילא היה מדהים חדשני ופורץ דרך...אבל בחייאת. זה כל כך לא מכבד משרד פרסום מוביל בישראל. חאלס.
    סגור
  • 1.
    יזומה מהתחת
    אוויר חם 11/2015/25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    עוד יזומת גוסט שבמקרה הופקה רגע לפני סוף השנה, כדי לקצור עוד כמה פרסים. קורע הלב, בית השאנטי. באמת. פשוט המצב בקקטוס קורע לב קצת יותר.
    סגור