שיווק ופרסום

יורם באומן מוכן ל-2016: תקציב המדיה של פרטנר עובר מיוניון לזניט

למרות ההישג הגדול שבהעברת תקציב פרטנר לתוך זניט, יש להזכיר כי במהלך השנה האחרונה ספגה חברת המדיה את אחד מהפסדיה הגדולים בשוק כשאיבדה את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל
משה בנימין | 
יורם באומן (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
שנה וחודשיים לאחר שהצטרף לקבוצת פובליסיס ישראל, עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום, רושם את ההישג המשמעותי הראשון בגזרת המדיה אותה הוא מנהל, באמצעות זרוע המדיה של הקבוצה - זניט. לאחר 2 עשורים רצופים שבהם תקציב המדיה של חברת פרטנר טופל על ידי חברת המדיה יונייטד (שנסגרה לפני מספר שנים) ומשם המשיך ליוניון (אורן יוניוב), עובר התקציב לניהולה של זניט.
העברת תקציב פרטנר מיוניון לזניט הוא שיאו של מהלך בניית הכח שפובליסיס עומלת עליו בשנים האחרונות. המכירה לפובליסיס העולמית, הקמת הקבוצה שכוללת את פובליסיס, לאו ברנו ובאומן בר ריבנאי ובעיקר ההשתלטות על 51% ממניות גליקמן שמיר סמסונוב מבשילים כעת למאסה קריטית שגורמת לתזוזות הגדולות בשוק המדיה שקפא על שמריו עד עתה.
2 תנאים עיקריים שהתקיימו ואיפשרו לזניט להעביר אליהם את תקציב פרטנר הם ההצעה המסחרית המשופרת של זניט על בסיס הגידול בכוחה עם שילוב תקציבי גליקמן לץןך הפעילות ותנאי שני שהוא פועל יוצא של הראשון - העבודה שגליקמן אף הוא מטפל במותג 012 מקבוצת פרטנר. זאת, יחד עם העובדה שבאומן מטפל בתקציב פרטנר בשנתיים האחרונות.
כמו מתחרותיה המסורתיות בשוק הסלולר: פלאפון וסלקום, גם פרטנר סגרה את ברז המדיה בשנים האחרונות בעקבות רפורמת הסלולר שהובילה לאיבוד נתח שוק וירידה חדה בהכנסותיה. עם זאת השנה הקרובה היא צומת דרכים חשובה בחיי המותג שלאחרונה ויתר על המעטפת המיתוגית של אורנג', וצפוי לצאת במהלך מיתוג דרמטי בשנה הקרובה. על הפרק עומדות משימות ואתגרים רבים שיחולקו בין באומן לגליקמן וכוללים את השקת המותג מחדש בשם ונראות אחרת, מענה אסטרטגי לשוק המשתנה תדיר וקידום תקשורתי של הזירות החדשות אליהן המותג צפוי להיכנס ובראשן שוק הטלוויזיה.
למרות ההישג הגדול שבהעברת תקציב פרטנר לתוך זניט, יש להזכיר כי במהלך השנה האחרונה ספגה חברת המדיה את אחד מהפסדיה הגדולים בשוק כשאיבדה את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל - המפרסם הרביעי בגודלו בישראל - לחברת מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי. בשנת 2015 עמד היקף רכש המדיה של פרוקטר אנד גמבל על כ-60 מיליון שקל במחירים ריאליים, זירת המכרז הציבה בצד אחד את סטארקום של קבוצת פובליסיס ומנגד חברת מדיה חדשה של אדלר חומסקי שהוקמה בשותפות עם מדיה-קום העולמית תחת השם מדיה קום קונקשיין.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה