פרסום ושיווק

בתום בדיקה: רשות ההגבלים העסקיים אישרה את פעילותה של ארטימדיה - עם מגבלות

לאחר שהחברה שעוסקת בפיתוח והפעלת מערכת להגשה ממוקדמת של פרסומות לאתרים, פנתה לרשות, התקיימה בדיקה. הרשות קבעה מספר הגבלות שימנעו פגיעה במתחרים אפשריים
אלכסנדר כץ | 
ארטימדיה (צילום לוגו)
רשות ההגבלים העסקיים אישרה היום (יום ג') לחברת ארטימדיה להתקשר עם אתרי אינטרנט בישראל בהסכמים למכירת פרסום בוידאו באתרים, אבל בכפוף להגבלות מסוימות. הבדיקה נערכה לאחר פניית ארטימדיה עצמה לרשות כדי לקבל אישור על כך שלא מדובר בהסדר כובל. 
הבדיקה של הרשות העלתה מספר חששות מפני הפעלת כוח השוק של ארטימדיה כלפי מפרסמים, ונקבעו תנאים לאישור הפעילות המתמקדים באיסור על מניפולציה של המחיר אותו משלמים המפרסמים ומניעה של חסימת שוק עתידית לחברות שעשויות להתחרות בארטימדיה על אותו שירות.
  
'ארטימדיה' החלה לפעול בשנת 2015, והאתר הראשון שהחלה לעבוד עמו היה וואלה. החברה עוסקת בפיתוח והפעלת מערכת להגשה ממוקדת של סרטוני פרסומת באינטרנט ולצורך כך מפעילה מערכת בשם Advision אותה פיתחה והקימה. באמצעות המערכת הזאת, יכולים מפרסמים למקד את הפרסומות על פי מאפייני הצופה הספציפי אליו הם מכוונים, ללא תלות בזהות האתר בו גולש הצופה. בטרם הקמת רשת זו שטחי הפרסום נמכרו באופן עצמאי על ידי כל אחד מהאתרים. 
על פי נתוני החברה, כ-85% מכלל הצפיות אונליין בפרסומות וידיאו באתרים ישראלים הם שלה, והיא זוכה ל-3.5 מיליון משתמשים בחודש, במגוון רחב של אתרים, כגון ynet, וואלה, mako, גלובס, ערוץ הספורט, 0NE, נענע10 ועוד. בדיקת רשות ההגבלים העסקיים התמקדה בפעילות ארטימדיה מנקודת מבטם של המפרסמים. בבדיקה נמצא כי פרסום באמצעות סרטוני וידאו באינטרנט, הוא מובחן מאמצעי פרסום אחרים ובפרט מפרסום בטלוויזיה, בשל פערי המחירים, שוני בקהלים הרלוונטיים והבדלים באפשרויות הטכנולוגיות של האינטרנט המאפשרות, בין היתר, מיקוד של המסר לצופים ספציפיים. 
באשר לחלופות לשירות שמעניקה ארטימדיה למפרסמים, נמצא כי חלופות פרסום באמצעות סרטון וידאו המופיע בבאנר נפרד או באופן המשולב בכתבת טקסט, נתפסות כנחותות בלכידת תשומת הלב של הגולש, וגם כי פרסום באתרים כמו פייסבוק ויוטיוב, מהווה חלופה חלקית בלבד על שום ההבדלים בקהלים ובמידת הקשב של הגולשים.
  
מניתוח הרשות עולה כי לפעילות של ארטימדיה יש תועלת רבה, בין היתר בשל פילוח הגולשים המאפשר למפרסמים להגיע לקהל יעד רלוונטי בכל אחד מהאתרים על פי אפיון שעורכת ארטימדיה, ניטור וניהול מספר הפעמים בהם צופה הגולש נחשף לפרסומת מסוימת, וחסכון בעלויות העסקה של המפרסם, שנדרש בעבר להתקשר עם כל אתר בנפרד. החששות העיקריים מאופי הפעילות של ארטימדיה הם הפעלת כוח שוק כלפי המפרסמים באמצעות הפחתה של היצע "שטחי הפרסום" באתרים או העלאת המחיר, ומפני חסימת פעילותם של מתחרים בעתיד. 
מרשות ההגבלים נמסר כי "נוכח החששות התחרותיים שמעורר ההסדר הותנה הפטור בתנאים המגבילים התערבות מלאכותית של ארטימדיה במחיר או בהיצע שטחי פרסום. כמו כן נקבעו תנאים שיאפשרו בעתיד לגופים דומים לארטימדיה להתקשר עם האתרים ולרכוש חלק משטחי הפרסום שלהם. עוד נקבע תנאי המגביל העברת מידע מסחרי מארטימדיה לאתרים".
משנה למנכ"ל ארטימדיה גל תורג'מן מסר כי "זהו יום חג לקהילת המפרסמים, הפרסומאים ושחקני התוכן הישראלים. אנו שמחים שרשות ההגבלים העסקיים מכירה בחשיבותה של ארטימדיה במתן אלטרנטיבה ראויה לאתרים הבינ"ל, כמו גם בערך הענקי שהפלטפורמה מספקת לשוק הפרסום המקומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה