שיווק ופרסום

בית ספר למנהיגות על שם גדעון עמיחי: נפרד מתקציב 'דיוטי פרי' בפוסט 'אלגנטי'

גדעון עמיחי של אחרי ניו יורק לא מוכן שיעשו על גבו יחסי ציבור. לאחר פגישה עם מנכ"ל דיוטי פרי הנכנס בו התבקש להתמודד במכרז מחדש, הוא יצא בפוסט פייסבוק שלמעשה הבהיר לדיוטי פרי "אתם לא עוזבים אותי, אני עוזב אתכם" ועשה שירות גדול לענף כולו
משה בנימין |  18
גדעון עמיחי (צילום יח"צ)
האם גדעון עמיחי של שנת 2010 היה עושה את מה שעשה אתמול (יום ב') אותו גדעון עמיחי, בגרסתו החדשה, נטולת העכבות או הצורך ב"לדפוק חשבון" למישהו? אתמול בסביבות השעה 21:00 העלה עמיחי פוסט בפייסבוק שבו סיפר כי נפגש עם מנכ"ל דיוטי פרי הנכנס אמנון תגורי שבה נאמר לו כי הוא (תגורי) מעוניין לצאת למכרז חדש על תקציב הפרסום. לעמיחי לא לקח הרבה זמן להבין את המסר: מנכ"ל חדש - מכרז חדש - משרד פרסום חדש, 9 חודשים בלבד אחרי שעמיחי החל לטפל בתקציב. היי, מה קורה פה?
עמיחי, למוד הקרבות שספג על בשרו כמה וכמה כוויות ותרגילים מצד לקוחות, לא הסכים לגלם תפקיד של שחקן משנה בהצגה הראשית של מנכ"ל דיוטי פרי הנכנס והכין לו תרגיל מנהיגות משלו. בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב עמיחי: 


מעשה זה של עמיחי הוא חריג בנוף הפרסום הישראלי ויותר מכך חריג מאוד בהקשר של עמיחי עצמו. לאורך השנים ובאופן עקבי הוא נמנע מלדבר על לקוחותיו, שמר על כבודם וחשאיותם של דברים שנאמרים בדלתיים סגורות, וקל וחומר שלא חשף זאת בפייסבוק בפוסט פומבי בפני כולם. למעשה, עבור מי שמבין את המאטריה בין השורות - גדעון עמיחי עשה את מה שרבים מהמנכ"לים ובעלי משרדי פרסום חשבו וחלמו לעשות: להודיע ללקוח שרמז להם על פיטורים תחת הכובע של "התמודדות במכרז" שזה קו אדום ובפועל "אתה לא עוזב אותי - אני עוזב אותך".
הסיבות שגרמו לעמיחי לצאת בפוסט לא שגרתי שכזה רבות ומגוונות. ללקוח, כל לקוח, שמורה הזכות לצאת למכרז על תקציב הפרסום שלו, עם זאת במקרה המדובר, הדיוטי פרי היה זה שחיזר אחר שירותיו של עמיחי מאז שחזר לישראל. 2 הצדדים החלו לעבוד יחד רק לפני 9 חודשים ובזמן זה משרדו של גדעון NO NO NO NO YES עמד מאחורי ההשקה המחודשת של מתחם הדיוטי פרי תחת ניהולו של המנכ"ל היוצא אורי גלבוע. אובייקטיבית, רבים בענף הפרסום חושבים שמדובר בקמפיין מוצלח מאוד מבית מדרשו של עמיחי שהצליח לשוות לדיוטי פרי תדמית חדשה, מעודכנת, נקייה וסמבולית.
השפה החדשה של דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון
ונחזור לעמיחי. פוסט מן הסוג שהעלה אתמול, למרות השפה הנקייה, הלא מתלהמת, המעודנת, ואפילו המכובסת והממלכתית הוא בדיוק ההפך ממה שהוא נראה. זה היה גדעון העצבני, הרותח והזועם, כמו שמעולם לא ראיתם, זה שלא מוכן שיעשו על גבו יחסי ציבור ותרגילי כח גימיקיים של מנכ"לים הנכנסים לתפקידם. לאחר כ-2 עשורים בפרסום, הוא יכול לכתוב ספר עם 12 כרכים על הנושא. עמיחי של אחרי ניו יורק והאקזיט משלמור אבנון עמיחי, מרגיש מחוזר, וכן, קצת מורם מעם ומהענף, ומעל הכל בררן. הוא בוחר עם מי לעבוד, לא מזדרז להצטרף למכרזים ובעיקר מרשה לעצמו להגיד ולעשות דברים שלא היה מסוגל לעשות כשהוא נשא עליו נושאת מטוסים מהסוג של שלמור אבנון עמיחי על עשרות העובדים שבו. 
התגובות לפוסט של עמיחי היו צפויות. הן נעות מגילויי הערצה קיטשיים ועד לחיזוקים ורוח גבית מצד קולגות לענף. עבורם, פוסט כזה אינו בא בחשבון, כי זה לא נהוג, לא מקובל והם לא גדעון עמיחי. מה גם שרבים מהם היו מורידים את הראש, מקבלים עליהם את הגזירה ומזדרזים לחזור למשרד כדי לעבוד על פרזנטציה למכרז הבא. הם לא חלשים, הם חפצי חיים, הם צריכים לשלם משכנתא, משכורות ושכר דירה - לא הסיטואציה שבה אתה בוחר לצאת למחמה.
לצד "מעריציו" בענף, לעמיחי יש לא מעט יריבים, מבקרים וכאלו שאינם מגדירים עצמם במחנה שלו. זה לא יהיה מוגזם להניח שבמקרה הנוכחי רובם יעמדו לצידו, גם אם לא בגלוי. רבות דובר על חוסר הלויאליות של משרדי פרסום שמרשים לעצמם לגשת למכרז אצל לקוח מתחרה לזה שבו הם מטפלים - אם הם מזהים הזדמנות להכנסה גדולה יותר. הדיוטי פרי מספק לענף הפרסום, למשרדים המובילים ולאיגוד הפרסום נשק איכותי בהסברה הנגדית, ועמיחי, במקרה הזה, מוציא עבורם את "הערמונים מהאש". 
נסיון הפרידה ה"אלגנטי" של הדיוטי פרי משירותיו של עמיחי הוא ללא ספק שפל חדש במערכות היחסים בין לקוח למשרד פרסום - לאחר פחות משנה, ללא סיבה נראית לעין ובשיאה של השקה מחדש. מה שנראה בתחילה כמו מהלך שכל לקוח מרשה לעצמו לעשות, הפך את הדיוטי פרי לסמל של התנהלות לא הוגנת ואפילו כפוית טובה - מהסוג שיכול להוציא את הפרסומאים משלוותם, ובצדק. ובכן, לא במשמרת של גדעון. 
מהדיוטי פרי נמסר בתגובה: "חברת ג'יימס ריצרדסון מבקשת להודות לגדעון עמיחי ולצוות משרדו על העבודה המסורה.  אנו מאחלים להם הצלחה רבה".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    גדעון היה עסוק
    המצית 03/2016/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עבד קשה גדעון, גם כתב פוסט בפייסבוק וגם כתבת יח"צ. זה לא דבר של מה בכך, הוא בכל זאת ארט.
    סגור
  • 14.
    על האוויר החם, חם מידי שגדעון יודע לייצר. פוסט חשוב תקראו
    נשמה לא יכול 03/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    http://mizbala.com/guest/63743
    סגור
  • 13.
    ללא ספק הושפע בארה"ב מה"חשיבות" האינפנטילית שם בעניין של "מי זרק את מי" ב (ל"ת)
    דוד 03/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לא בית ספר למנהיגות ולא נעליים
    דן 03/2016/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במילה אחת: אגו רגע לפני שהדיוטי פרי הודיעו על פרידה ממנו, עשה גדעון צעד מקדים ופיטר את הלקוח באמצעות פוסט שחס וחלילה לא ישתמע שלקוח עזב את גדעון עמיחי. ללא קשר לעובדה אם עשה עבודה טובה או לא, זו זכותו של הלקוח וההודעה הפומבית של גדעון מכוערת ולא מקצועית. יכול היה לשלוח הודעה לדיוטי שהוא לא מתכוון לגשת למכרז ובזה לסגור את הסיפור. אבל אז כולם ידעו שלקוח עזב אותו... אז מה עושים?!? הודעה בפייסבוק
    סגור
  • 11.
    לא נחשפתי לקמפיין עד עכשיו
    מישל 03/2016/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכתבה תיארו כאילו הכותב הוא מעריץ מטורף והקמפיין הוא סוף הדרך שאין דברים כאלה, ואז ראיתי את המודעה ולא הבנתי על מה המהומה. אבל כל הכבוד גדעון שאמרת לו ככה.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    אחלה מודעה אבל אנחנו יותר קרובים לאיסטנבול מניו יורק...
    לא עובר 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אלה שחושבים שישראל במערב טועים.
    סגור
  • 9.
    תפסיקו לנתח דברים כמו קופי יום ראשון בתרצה "אין אסטרטגיה, רק ארט"
    די די די 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מספיק, זה שטויות האמירה "הימים בהם ארט הספיק חלפו" מה? וסופר-פארם זה לא הכל ארט? ???? או יותר נכון הבמאי רמבו?! תפסיקו לדבר שטויות הקמפיין לא הצליח לא בגלל שהוא היה רק ארט הקמפיין לא הצליח כי הוא דיבר כנראה בשפה גבוהה לאנשים ולא הניע לפעולה! אבל ראבק! תפסיקו כבר לקשקש.
    סגור
  • 8.
    קמפיין שנכשל
    אבי 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    קמפיין שהיה יפה אסתטית כמו שגדעון יודע לעשות אבל לא רלוונטי לתקופה ולמטרה. הימים בהם ארט הספיק בשביל להצליח חלפו מהעולם , יש עוד כמה דינוזאורים שילכו שבי אחרי גדעון אבל העולם התקדם.
    סגור
  • שכח שהוא העבד של הקליינט המשלם שכרו.
    דוד 03/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    !!!!
    סגור
  • 7.
    בתור למכרז
    יעמדו לצידו 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי אמר איגוד הפרסום ולא קיבל?
    סגור
  • גדעון בוא להוביל את הענף
    צודק 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בואו לייצג אותנו
    סגור
  • 6.
    היום עשיתי 2 דברים עצומים נהגתי במרצדס שלי...המיוחדת...ו'תקעתי' לדיוטי פרי. פיטרתי אותו ככה... (ל"ת)
    אלי 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    גדעון צודק וטועה
    זווית אחרת 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    7 3
    1) באמת לגדעון יש ביצים 2) באמת יש זכות למנכל חדש לבחון מחדש את משרד הפרסום שלו 3) לא כל דבר שגדעון עושה הוא גאוני. הקמפיין היה יפה, נקי, מהמם, גדעוני, הכל טוב ויפה אבל מה האסטרטגיה והמסר לעזאזל? בדיוטי פרי מוכרים טובלרון, משקאות חריפים ואיפור? מי לא יודע את זה... ועם כל הכבוד לגדעון (ויש הרבה כבוד) הקמפיין שלו היה מדהים ארטית ומחריד אסטרטגית. אז מגיע מנכ"ל שיש לו תהיות וביקורת רחמנא לצנן ואולי גם יש תוצאות עסקיות שמעידות שהקמפיין לא עבד.
    סגור
  • 4.
    גדעון חלק מהכישלון
    סמי 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תקראו קצת עיתונים: המהלך של הדיוטי החדש כולו נכשל, החל מאסטרטגיית התמחור, שיפוץ החנות והקמפיין. המנכ״ל הלך בגלל הכישלון. לפרסומאי חלק בכישלון. גדעון ניסה לעשות ספין שעובד כנראה רק על עדת המעריצים בפייסבוק שממהרים להגיב בחיבוק במקום להבין מה באמת קרה כאן. הקמפיין היה מתוחכם, פריימיומי ולא מתאים לקהל ולזמן. גדעון פוטר חברים בגלל הכישלון וכל ניסיון לעוות את המציאות רק גורם לו נזק. אני במקום הדיוטי פרי לא הייתי עובר על זה בשתיקה, חוצפן, גם נכשל וגם משמיץ.
    סגור
  • 3.
    וסוף סוף פרסומאי עם ביצים (ל"ת)
    זבל של לקוחות 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    איזה פלוץ (ל"ת)
    לא לא לא לא 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ומה עם זה שהקמפיין היה יפה אבל לא בטוח שסיפק את הסחורה
    מעניין 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    http://m.calcalist.co.il/article.aspx?guid=3681330 ולמרות זאת - זו אכן זכותן המלאה של גדעון אבל כדאי להציג תמונה מלאה
    סגור
  • לא בטוח שהאסטרטגיה של גדעון רלוונטית לשוק היז-רעלי. (ל"ת)
    הגדעונית 03/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור