פרסום ושיווק

סופסוף מקאן עושה את זה: זכה לראשונה בקאן - 2 פרסי ברונזה על מהלך איקאה

מקאן מצליחים להוריד מהגב קוף כבד שנתלה עליהם שנים רבות. לאחר אינספור ניסיונות ובעיקר אכזבות, משרד הפרסום יכול לפנות על המדף מקום ל-2 אריות של קאן
משה בנימין |  14
פסטיבל קאן 2016 (צילום יח"צ cannes lions)
הבוקר נפתח בסערה עם דיווח על זכייה בזהב בקטגוריית המדיה של חברת מדיה קום, שטרן אריאלי ופרוקטר אנד גמבל בפסטיבל הפרסום בקאן, עבור המהלך להד אנד שולדרס במגזר החרדי. נראה כי יומה החמישי של התחרות שנפתחה במוצ"ש, מאיר פנים לנציגים הישראלים כאשר גם משרד הפרסום מקאן תל אביב סופסוף עושה את זה וזוכה ב-2 אריות ברונזה.
עבור מקאן, מדובר בקוף כבד מאוד שהמשרד מוריד מהגב. לאחר שנים רבות של ניסיונות ובעיקר אכזבות, משרד הפרסום הגדול בישראל שכבר זכה באנספור תחרויות פרסום מסביב לעולם מצליח לעשות את זה בתחרות הנוצצת מכולן - האוסקר של ענף הפרסום העולמי.
מהלך הפרסום שהכניס את מקאן לראשונה לדפי ההיסטוריה של פסטיבל קאן הוא שיתוף הפעולה עם הריאליטי הנצפה בישראל - האח הגדול. כזכור, בעונת ה-VIP ששודרה במאי 2015, הופתעו הדיירים לגלות עם כניסתם לדירה, כי את כל הריהוט, של איקאה, שילווה את שהותם בבית הם אמורים להרכיב בעצמם. החיבור בין המותג לתכנית הריאליטי המצליחה בישראל, במסגרתה נאלצו כמה מהסלבס המוכרים בישראל (VIP) להקדיש את מרצם וזמן המסך שלהם להרכבת רהיטי איקאה, בדרך שהניבה למותג שווי חשיפה גבוה, התמודדה גם בקטגוריית הפרומו אך ללא הצלחה מלבד שורטליסט.
בין המשרדים שנוהגים להתמודד מדי שנה בסבב תחרויות הפרסום העולמי, מקאן הוא אחד הבולטים. עם זאת, מעטים המשרדים שחזרו מקאן עם אריות בידיהם. על אלו נמנים: שלמור אבנון עמיחי, שמעוני פינקלשטיין, באומן בר ריבנאי, טריו ואדלר חומסקי.
אנקדוטה מעניינת לזכייה הנוכחית של מקאן היא העובדה ששניים מהבולטים שעמדו מאחורי המהלך שיצא לדרכו לפני כשנה כבר לא נמצאים במצבת העובדים של המשרד: סמנכ"ל הלקוחות בן מוסקל שעבר לבאומן בר ריבנאי, ואודי אביטל מנהל הקריאייטיב שכיום משמש כראש הקריאייטיב אסטרטגיה של פייסבוק ישראל. בין עובדי מקאן שחתומים על המהלך בנוסף: סמנכ"ל הקריאייטיב - סיגל עבודי, סמנכ"ל התוכן השיווקי יניב סנה, תוכן שיווקי - הילה ברדה/ניצן בראון, קופירייטר - עידן קרביץ, ארט - כפיר פרץ/דנה מושקוביץ, מנהלת לקוחות - דניאלה קלינגר, תקציבאות - רותם מזרחי. תוכן שיווקי: הילה ברדה וניצן בראון.
  
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    כמה חבל שלהנהלת מקאן הנוכחית אין קשר למהלך (ל"ת)
    רוית 23/06/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    זו זכיה של מקאן כמו שתרומות הדם זו זכיה של באומן (ל"ת)
    אפי 23/06/2016 08:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    ולא לשכוח את התוכן וקשת
    דניאלה 22/06/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לשכוח את יניב סנה מנהל מחלקת התוכן האלוף ואת קשת שבלעדיהם זה לא היה קורה
    סגור
  • 7.
    או יוסי! הקארמה!
    נו 22/06/2016 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזו רק ההתחלה לה לה
    סגור
  • איזה קארמה יא סתום - המהלך לא קרה בתקופת ההנהלה הנוכחית (ל"ת)
    אוהב לראות טיפשים 23/06/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא לשכוח את יניב סנה התותח מיוניברסל
    קומה חמש שולטתתת 22/06/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחד
    סגור
  • ברור גם באומן פירגנו לפרסמן על הקקטוס
    עידן 23/06/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחחחחחחח
    סגור
  • 5.
    טעות ביסודה
    אנונימי 22/06/2016 21:03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    המהלך של איקאה באח הגדול הוא של קשת רעיון,ביצוע ,הפקה קידום ממש לא של מקאן
    סגור
  • לכל אלה שמנסים לקפוץ על הרכבת של מקאן...
    אחת שיודעת 22/06/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש הצלחה יש הרבה שמנסים לרכב עליה. ממש לא רעיון של קשת.
    סגור
  • 4.
    מרגישים שנדב הגיע (ל"ת)
    משיח שילוח 22/06/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אין לו קשר לזה
    דני 23/06/2016 07:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך מלפני שנה וחצי!!!
    סגור
  • 3.
    מי שמכיר יודע של מי היה הרעיון (ל"ת)
    בטח לא של מקאן 22/06/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    לא לשכוח את יניב סנה התותח מיוניברסל
    קומה חמש שולטתתת 22/06/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחד
    סגור
  • 1.
    לא לשכוח את יניב סנה התותח מיוניברסל
    קומה חמש שולטתתת 22/06/2016 20:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחד
    סגור