שיווק ופרסום

שפ"מ VS התאגיד: ביהמ"ש מזמין לדיון מפרסמים פוטנציאלים במכרז

בית המשפט קבע עוד כי מועד הגשת ההצעות למכרז יוארך עד להחלטה חדשה. המפרסמים זומנו להגיש תגובה לעתירת שפ"מ וכן לקחת חלק בדיון שייערך בנושא
משה בנימין |  2
תאגיד השידור הציבורי (צילום לוגו)
מלחמת שפ"מ בתאגיד השידור הציבורי המתגבש סביב מכרז הפרסום מגיעה לבית המשפט. לאחר עתירת שפ"מ כנגד התאגיד, בגין ההיתר שניתן למפרסמים להתמודד על זיכיון הפרסום, החליט שופט המחוזי בתל אביב, ד"ר קובי ורדי, לזמן את המפרסמים בעצמם לדיון שייערך בנושא - לא ההחלטה לה פיללו בשפ"מ. 
השופט ורדי קבע עוד כי מועד הגשת ההצעות למכרז שהוקפא לבינתיים יוארך עד להודעה חדשה בנושא. עוד החליט בית המשפט כי על מועצת תאגיד השידור הישראלי וועדת המכרזים של תאגיד השידור להעביר לידי המציעים הפוטנציאליים במכרז העתק מהעתירה ומהחלטות בית המשפט. כמו כן, מציעים אלו שבמרכזם המפרסמים שמהווים סלע המריבה בין שפ"מ לתאגיד, יוזמנו להעביר את תגובתם לבית המשפט עד ל-6 ביולי וכן יוזמנו להתייצב בדיון בנושא ב-12 ביולי. בנוסף, דורש בית המשפט מתאגיד השידור הישראלי העתק מלא מהפרוטוקלים שבהם נידונו כללי מכרז הפרסום החדשים ושינוי תנאי הסף במכרז. 
שפ"מ - שירותי פרסומת מאוחדים שבראשם עומד אברהם פרחי מחזיקים בזיכיון הפרסום של רשות השידור ב-23 השנים האחרונות. החברה העבירה לתאגיד השידור שאלות הבהרה בנוגע לכללי המכרז החדשים ומשלא השיגה את מבוקשה פנתה לבית המשפט כדי לדרוש את החלת כללי המכרז של רשות השידור על התאגיד החדש. מנגד, בתאגיד טוענים שכשמו כן הוא, התאגיד החדש אינו אמור להתנהל על פי חוקי הרשות שפורקה. 
לאחרונה, חשף אייס נספח פנימי של מכרז הפרסום של רשות השידור שבו מופיעים הכנסות הרשות ב-3 השנים האחרונות מפרסום ברדיו, חסויות ותשידירים בטלוויזיה וכן הכנסות פרסום אירועי מדיה מרכזיים כגון מוקדמות היורו, המונדיאל, שידורי ליגת העל בכדורגל וכדורסל וכן הכנסות פרסום בתחזית מזג האוויר. כמו כן מופיעים בנספח העמלות ששילמה רשות השידור למשרדי הפרסום בגין הכנסות הפרסום. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא מפרסמים את הפרוטוקולים של ישיבות המועצה?
    השקוף 06/2016/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה יש להם להסתיר? האם זה הולך להיות רשות השידור גרסה 2.0? בראל THE SEQUEL? ממה הם כל כך מפחדים או שיש להם מה להסתיר? כבר ועוד לא עברו שנתיים מפרסום החוק.
    סגור
  • ומה עם הליך המינויים?
    משתקף 07/2016/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משהו לא ברור מתרחש בתאגיד עם תהליך המינויים. רושם לא טוב. מריח מוזר. אולי מישהו יתעורר ויבדוק עכשיו ולא בעוד ארבע שנים כשכבר יהיה מאוחר מידי?
    סגור