שיווק ופרסום

שביט פונה למגזר: המשביר יעלה פרסומת בערבית בפריים טיים בערוץ 2

הערב בגמר היורו הצופים יתקלו בדבר נדיר על המסך - פרסומת בערבית. מאחורי הרעיון עומד בעלי המשביר לצרכן שהעלה את השיבוץ כאופציה בישיבה עם אנשי מקאן
משה בנימין |  13
רנין בשאראת. פרסומת המשביר למגזר הערבי (צילום יח"צ/ צילום מסך)
הערב, במהלך ברייק הפרסומות בגמר היורו בין צרפת לפורטוגל, בלב הפריים-טיים של ערוץ 2, הצופים במשחק יתקלו בדבר שנדיר לראות על המסך - פרסומת בערבית, המיועדת למגזר הערבי, של המשביר לצרכן
מאחורי הרעיון עומד לא אחר מאשר בעליו של המשביר לצרכן, רמי שביט, שהעלה את השיבוץ הייחודי כאופציה במהלך ישיבה עם אנשי מקאן תל אביב ועדי זועבי, האחראי על המגזר הערבי במקאן, יחד עם דפנה אנגל, מנהלת הלקוח במשרד, גליה קדם שאחראית על הקריאייטיב ועינת בן חורין שאחראית על האסטרטגיה. הרקע לפרסומת היא עונת החתונות במגזר הערבי, ששיאה בחודשים יולי ואוגוסט.
במגזר, המהווה חלק נכבד מלקוחות המשביר לצרכן נהוג שהורי הכלה רוכשים לזוג המתחתן את כל תכולת הבית כנדוניה. במשביר לצרכן החליטו לפנות באופן ממוקד שיווקית למגזר שכמו כל שאר מדינת ישראל צפוי להיות צמוד למסך מול משחק הגמר בטורניר היורו. המשביר מציע לזוג המתחתן ירח דבש של 5 ימים בטורקיה, על חשבונו, לכל הרוכשים את תכולת הבית במשביר בסכום שמעל 10 אלף שקל.

 
לצורך כך גייס הצוות של זועבי במקאן את הקומיקאית רנין בשאראת - שחקנית מוכרת במגזר הערבי. "רמי שביט ראה שהקמפיין מוצלח מאוד והציע לשדר את זה בערוץ 2 - אנחנו חשבנו שזה רעיון מעולה ואמרנו בואו נעשה את זה באירוע של צפיית שיא כמו גמר היורו" מספר לאייס מנכ"ל מקאן, עמית משיח. לדבריו "למיטב ידיעתי זה לא קרה מעולם, ויש מיש ששאל אותנו אם אנחנו לא חוששים, אך לדעתנו בשיווק תמיד צריך לנסות דברים חדשים ולשבור את הפרדיגמות הקיימות".
במשרד מציינים שלקוחות המגזר הערבי נאמדים בכ-1.5 מיליון צרכנים שחלק נכבד מהם, בהתפלגות סטטיסטית ממוצעת, צפוי לשבת הערב מול המסך בשידור המשחק. "אנחנו כמפרסמים לא משקיעים במגזר את מה הוא ראוי לקבל מבחינת הפוטנציאל הצרכני שלו, הרבה פעמים מסיבות של הבדלים תרבותיים ואני חושב שזה מהלך חשוב מאוד שיש לו רציונל שיווקי" כך לדברי משיח שמוסיך ואומר כי "באף שלב לא עלה על השולחן דיון כלשהו על מתיחות בין ערבים ליהודים - גם במסגרת מתיחות שכזו ערביי ישראל הם חלק ממדינת ישראל, הם צרכני המותג ודיון שכזה לא צריך להיות מנוהל". 
יוזכר כי לפני 4 שנים, היה זה משרד הפרסום זרמון גולדמן שהעלה בערוץ 2 פרסומת שכל כולה דוברת ערבית עבור מותג החומוס 'אבו גוש'. 
 
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כל הכבוד לערוץ 2 והמתלוננים מנותקים מהמציאות
    אלון 07/2016/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד לערוץ 2. וכל המתלוננים חיים כנראה על כוכב לכת אחר...
    סגור
  • 10.
    לא מגיע לקהל יעד
    הערבי 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הטעם לשדר פרסומת למגזר שהמגזר לא רואה ! המשחקים לא משודרים בלווין ! לרוב המגזר אין yes ו hot !
    סגור
  • 9.
    גזענות במיטבה
    ליאור 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל כך סטריאוטיפי. בושה שכך מציגים ערביה ב 2016.
    סגור
  • תגובה כלשהי גזענית
    חתול שמיל 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    *גזענות* *דברים גזעניים* * חוסר הסכמה*
    סגור
  • 8.
    אז איפה ההגיון שלי?
    רב פורים 07/2016/11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    א: מה, מפריע לך לראות פרסומת בערבית? ב: כן. מפריע. מעצבן. מטריד אותי. א: למה? ב: לא יודע. לא מובן גם לי. א: מה, אין ערבים נחמדים? ב: יש. בטח יש. א: מה, לא מגיע להם שנתייחס אליהם בכבוד? ב: מגיע. צודק. מגיע. א: הערבית שפה רשמית פה במדינה, לא ככה? ב: צודק. אין לי מה לומר. א: אז איפה ההגיון שלך? ב: נרצח בפיגוע ירי.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    כתוביות
    נטע 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ישודר בלי כתוביות.... ? מביש... וגם זה נראה כמו ערביה מלוכלכת צועקת בטלפון במקום ציבורי...
    סגור
  • 6.
    פרסומת על הפנים, שחקנית, אופן הדיבור, הצילום... לא מתאים למקאן
    לקוח מהמגזר 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל על בזבוז הכסף כאשר היו יכולים לשרת את המטרה בצורה אחרת לגמרי.. השחקנית, אופן הדבור, איכות הצילום הכל... ממש הכל על הפנים... בכלל לא יפה.. קשה להבין מה היא אומרת, מוריד את החשק להיכנס למשביר...
    סגור
  • 5.
    רק חבל שאין ציבור ערבי שיוכל לראות את הפרסומת!!
    אכזבה 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק חבל שאין ציבור ערבי שיוכל לראות את הפרסומת!! הרי 99% מהציבור הערבי נמצא בלווין!! וכמו שעשו עם שני המשחקים האחרונים בערוץ עשר גם בגמר הולכים להחשיך את הערוץ לכל הצופים בלווין!! בקיצור הלך הכסף :( חבל עד שעשו פרסומת בערבית!
    סגור
  • 4.
    כוח הקניה של הציבור הערבי
    קובי גילה 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך חכם כבר שנים רבות שאני מנסה להסביר למנהלי שיווק רבים את הפוטנציאל הגלום בכוח הקניה של הציבור הערבי. 1.7 מיליון לקוחות פוטנציאלים יכולים להוות כוח קניה משמעותי כל השנה לא רק ברמדאן או בעונת החתונות גם ההסברים של חוסר תקציב זה עניין של חוסר רצון ולא של תקציב כאשר אני מציע קמפיין שלטי חוצות בתקציב של 20 אלף ש"ח בלבד שכולל חשיפה לחודש ימים, ויותר מ12 שלטים במיקומים אסטרטגים בנצרת סחנין, טיבה ,שפרעם, ירכא ועוד ישובים מובילים במגזר והתשובה שלילית לא נראה לי שזה מטעמים של חוסר תקציב .שלט וחצי בכניסה לאם המושבות עולה יותר מכל הקמפיין. דוגמה נוספת בכריסמס מבקרים בנצרת מאות אלפים( יש הטוענים עד מליון) אם אני מציע שלט בעלות זעומה בכניסה ואני מקבל תשובה שלילית מה המניע חוסר תקציב??אני לא רק מדבר על ערבי ארץ ישראל גם על הזדמנויות עסקיות עצומות בעזה ובגדה פעם פרסמתי לאחת מרשתות האופנה שלט ברמאלה עבור סוחרים שמגיעים לקנות סחורה בירושלים.שורה תחתונה מה שאני אומר לנסות להרחיב אופקים ולצאת מהקופסה יש הזדמנויות עסקיות מעבר לכל פינה שקשורות לציבור המוסלמי
    סגור
  • 3.
    מקאן
    חנה 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אוסף של גברים מתנשאים אשכנזים שימכרו את אמא שלהם או כל לקוח שהוא בשביל דחקה. אני נבוכה בשבילם ובשביל כל הענף ביחד.
    סגור
  • 2.
    אינשאללה יגמור בתור מנכל מגזרים (ל"ת)
    אבו משיח 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קריאטיב מביש אבל מהלך מבריק! כל הכבוד (ל"ת)
    מכיר קצת את השוק 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • רמי שביט אומן הספין !! היחיד בכל המערכת הזו שעדיין נשאר חד ומבריק. גדול! (ל"ת)
    מכירה 07/2016/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור