שיווק ופרסום

רעידת אדמה ב-y&r ישראל: גיא בר ויובל וינגסט התפטרו - האם הסניף הישראלי ייסגר?

אתמול הגישו המנכ"ל והמשנה למנכ"ל את התפטרותם הרשמית ל-y&r העולמית לאחר שבחודשים האחרונים ניסו להוציא את המשרד לדרך חדשה באמצעות רכישה ומיזוג של חברת דיגיטל בישראל, ללא הצלחה וללא גיבוי מהרשת שבתחילה הביעה נכונות אך לא אישרה את המהלך לבסוף
משה בנימין |  8
התפטרו. יובל וינגסט וגיא בר (צילום יח"צ)
האם הסניף הישראלי של y&r ישראל ייסגר בקרוב? סבירות גבוהה למהלך שכזה קיימת לאור רעידת האדמה במשרד עם הגשת התפטרותם של גיא בר המנכ"ל ויד ימינו - המשנה למנכ"ל יובל וינגסט. התפטרותם של בר ווינגסט היא עדות למשבר החריף במשרד הפרסום, מספר חודשים לאחר שהמנכ"ל הקודם אדם אבנון פרש מהמשרד.
אתמול (יום ד') הגישו וינגסט ובר את התפטרותם הרשמית ל-y&r העולמית לאחר שבחודשים האחרונים ניסו השניים להוציא את המשרד לדרך חדשה באמצעות רכישה ומיזוג של חברת דיגיטל בישראל, ללא הצלחה, וללא רוח גבית מהרשת העולמית שבתחילה הביעה נכונות למהלך שכזה, אך לבסוף לא אישרה אותו למרות מספר אלטרנטיבות שבר ווינגסט שמו על השולחן. התפטרותם של השניים טומנת בתוכה הבעת אי אמון של שני הצדדים - בר ווינגסט מחד, שהבינו כי המסלול אותו הציעו לרשת נדחה ו-y&r מנגד שלא נתנה אור ירוק למהלך רכישה שכזה למרות מגעים שניהלו השניים בשנה האחרונה, ובכך סימנה להם את העתיד הלוטה בערפל. 
בר שהצטרף למשרד לפני 3 שנים יישאר בתפקידו עד לינואר 2017 ואילו וינגסט שהצטרף מאוחר יותר יישאר במשרד עד לסוף חודש ספטמבר הקרוב. בהודעה הרשמת של y&r נמסר כי: "גיא ויובל היוו חלק מהותי מפעילותה של y&r ישראל לאורך השנים האחרונות. אנו מאחלים להם בהצלחה בדרכם בהמשך. אנו צפויים להכריז על תכניות חדשות עבור y&r ישראל בקרוב". כך לדברי אנדרו דימטריו, נשיא y&r אירופה שתחת אחריותו נמצא הסניף הישראלי.
במשרד הפרסום מועסקים כעת כ-32 עובדים, שמטבע הדברים גם עתידם אינו ברור. המשרד שבגלגולו הראשון נקרא שלמור אבנון עמיחי y&r ישראל, עם רכישת המניות של הרשת העולמית, היה שנים רבות בצמרת ענף הפרסום עד לרגע המפנה שטרף את הקלפים עם פרישתם של המייסדים: רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי. הקריסה לא איחרה להגיע. באופן שלא היה לו תקדים בענף המקומי - כמעט בין לילה, במונחי הענף, המשרד איבד תקציבים רבים, מחזור הפעילות שלו קטן באופן דרסטי, מעמדו בשוק נשחק ותדמיתו איבדה מזוהרה. מאז המשרד דשדש בשלהי העשירייה השנייה ולמרות שהצליח לבלום את הירידה בנתחי הפעילות - הוא היה ועדיין רחוק מהכסף הגדול. רצונם של בר ווינגסט למזג לתוכם משרד דיגיטל בולט מהשוק המקומי היה אחד הניסיונות האחרונים להרים את הראש אך כאמור, בסופו של יום, לא גובה על ידי הרשת העולמית.
מבחינת התקציבים המנוהלים במשרד השאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא לגבי מותגי שטראוס המנוהלים במשרד. מטבע הדברים, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי שחולקים את הטיפול בתקציבי שטראוס יחד עם y&r לוטשים עיניים לנתחי הפעילות האלו כאשר מנגד, לא בטוח ששטראוס תעשה עם המשרד חסד כלשהו ותחפש פרטנר חדש. אפשרות נוספת היא שמשרד שלישי יוכל להרוויח מהסיטואציה וייכנס במקומו של y&r לרשימת הספקים של המחלבה.
לאייס נודע כי בין המשרדים עימם ניסו בר ווינגסט לקדם מהלך רכישה עלו שמות מובילים כגון אלנבי בבעלותם של שרוליק איינהורן וגיא אסיף, וה-Hooligans בבעלותם של שהר לוינשטיין, מקס שצ'רבקוב ומרים מושינסקי שגם חולק עם y&r את הטיפול בתקציבי שטראוס בגזרת הדיגיטל.
המנכ"ל והמשנה למנכ"ל קיימו שיחות עם לקוחות המשרד, שבהן הסבירו על הצפוי בחודשים הקרובים. בשעות אלו מתבשרים העובדים על הנעשה במשרד ובמקביל הרשת העולמית פנתה ללקוחות עם הבהרה נוספת, וכן הודיעה כי נציגה הבכיר יגיע לישראל במהלך חודש אוגוסט כדי להסביר ללקוחות על התכניות העתידיות של הרשת בישראל.
נכון להיום, התקציבים הבולטים במשרד הפרסום, שיש להניח שחלקם כבר בוחנים את המשך דרכם בעוד הם מקבלים פניות ממשרדים מתחרים, הם: שטראוס עם כל חטיבת המלוחים ובראשם תפוצ'יפס, יטבתה, ENERGY, קבוצת ג'רוזלם פוסט, המכללה האקדמית תל אביב יפו, שפמ ותחנות הרדיו של קול ישראל, AVIS, פלסאון ומרכנתיל דיסקונט.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    רעידת אדמה?
    דור 07/2016/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה יותר כאילו זה עבר בשקט ודממה ולא ממש מעניין אף אחד.
    סגור
  • 7.
    פרסמן החתים אותם קופי וארט (ל"ת)
    ככה אומרים 07/2016/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    עדיף ככה
    ערן 07/2016/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבל שהמשרד הזה לא נסגר לפני חמש שנים. זה כמו כדורגלן שממשיך לשחק הרבה הרבה אחרי השיא שלו עד שהוא נהיה פתטי. שלמור אבנון עמיחי הציב סטנדרטים חדשים בעולם הפרסום בעשור הקודם. מה שוקרה איתו בשנים האחרונות זה אפילו לא צל חיוור. זה פשוט כלום. מסכנים העובדים אבל לא ממש ברור איך הכלום הזה שילם משכורות ל-32 עובדים
    סגור
  • 5.
    ״בשעות אלו מתבשרים העובדים על הנעשה במשרד״
    אוי אוי אוי 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל לעובדים למצא עתיד טוב יותר מאשר אניית הפאר הזאת שבכל פעם מצליחה להמציא מצולות עמוקים יותר ולטבוע לתוכם.
    סגור
  • 4.
    התפטרו לפני שפוטרו
    עובד לשעבר במשרד 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אחרי שהשניים האלה הרסו את המשרד הם התפטרו. במיוחד המלוקק עם הג'ל. בטח סגר לעצמו כבר ג'וב בגיתם
    סגור
  • 3.
    עצוב מאוד לשמוע
    יובל 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחד המשרדים המפוארים שהיו פה בארץ
    סגור
  • 2.
    גיא בר לא קצת יצור? תתבגר. בלי ג'ל (ל"ת)
    נדב שיינברג 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 1.
    NO NO NO NO NO
    NO NO NO 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    15 11
    המורשת האמתית של גדעון. אריות מסורסים בגין שקרים בקאן ומשרד שהוא עוד שקר אחד גדול. דפק תעשייה שלימה במציצות ללקוחות. שום מקצועיות, שום אג'נדה, שום כלום. לך תתן איזו הרצאה גדעון.
    סגור