שיווק ופרסום

למרות הסערה: סופית - ראובני פרידן זכה בתקציב קק"ל

פרשת המכרז של קק"ל מסתיימת עם זכיית ראובני פרידן, למרות הדיווחים על פסילת הזכייה בעקבות חשיפת הציוץ של אודי פרידן כנגד החברה בפני חברי ההנהלה
משה בנימין |  3
משה ראובני, זיו קורן, ניב חורש ואודי פרידן (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)
בתום מכרז בן מספר שבועות, שעוכב ונדחה עקב רצונה של קרן קיימת לישראל לאלץ את המשרדים המתמודדים להגיש הצעות מחיר אטרקטיביות יותר ומאוחר יותר הסתבך לאחר חשיפת ציוץ מן העבר של אודי פרידן כנגד קק"ל - לאייס נודע, כי תקציב הפרסום של החברה הולך למשרד הפרסום ראובני פרידן למרות הסערה מסביב והריב הפומבי בין פרידן לרביב דרוקר בטוויטר
כזכור, אל ההתמודדות במכרז הוזמנו להתמודד משרדי העשירייה הראשונה ומתוכם הגיעו לשלב הגמר 4 משרדים: אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, יהושע TBWA וראובני פרידן - 4 שגם מדורגים בסמיכות בדירוג המשרדים של יפעת בקרת פרסום, ממקום 2 ועד ה-6. 
כאמור לאחר העיכוב הראשוני במכרז שהחל כבר לפני כחודשיים, העיתונאי רביב דרוקר חשף וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בקק"ל הוחלט כי המשרד הזוכה הוא ראובני פרידן אך לאחר שחברי ההנהלה נחשפו לציוץ העבר של פרידן בו יצא כנגד החברה, יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג ויו"ר קק"ל עצמו, הוחלט על פסילת המשרד. עם זאת, ההודעה על זכיית ראובני לא יצאה החוצה למשרדים באופן רשמי למרות שבראובני פרידן כבר התבשרו על עניין זכייתם, והמשיכו לטעון בתוקף כי לא קיבלו מאוחר יותר הודעה על דבר הפסילה שעליה צייץ דרוקר. 
המחלוקת הזו בין פרידן לדרוקר בעניין ההחלטה על הפסילה הובילה להתכתשות בין הצדדים בטוויטר. בשלב מסוים החריף הוויכוח עד לנקודה שבה פרידן כתב לדרוקר: "מתחיל לפקפק באתיקה שלך, קח את דבריך בחזרה. אני אומר לך שעד הרגע לא דיברו איתנו כלל! ואין שום דיבור עם המנכ"ל. מקורותיך משיחי שקר". 
לפרידן יש עבר רצוף פרשיות בטוויטר - הרשת החברתית המועדפת עליו. לזכותו ייאמר שהוא אף פעם לא הסתיר את דעותיו כנגד גופים ציבוריים ואישי ציבור, ונתן דרור לתפיסת עולמו בתוך 140 התווים שמותרים לו. עם זאת, הציוצים הלוחמניים שלו הצליחו לסבך אותו לא מעט פעמים ורק לאחרונה מקרה זהה אירע לו במסגרת ההתמודדות של משרד הפרסום (שלו) ראובני פרידן על תקציב הפרסום של ההסתדרות, אותה ביקר בחריפות בעבר על גבי הטוויטר.
ב-6 השנים האחרונות טופל תקציב הפרסום של קק"ל על ידי משרד הפרסום מקאן תל אביב. לא בכדי, 4 מ-5 המשרדים הגדולים בישראל עומדים בתור כדי להעביר לידיהם את תקציב הפרסום של קק"ל. בשנת 2015 עמד התקציב על כ-22 מיליון שקלים, על פי יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בכ-10 מיליון שקלים ששני שליש מהם הופנו לטלוויזיה ולעיתונות בהקצאה שווה והיתרה הופנתה לדיגיטל ולרדיו. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ראובני פרידן ווינרים
    יוסי 10/2016/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מפסידים במכרזים
    סגור
  • 2.
    עוד ניצחון של ראובני פרידן (ל"ת)
    יוסי 10/2016/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    לכסף אין ריח (ל"ת)
    אודי 10/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור