שיווק ופרסום

אלפי צופים למהלך LIVE של פרטנר עם אשלי בקשי

הטיוברית המצליחה בשידור חי לאורך כל היום בערוץ היטיוב שלה. למעט תקלות קלות, איכות השידור גבוהה, הצופים שם ובקשי לא עוצרת לרגע, גם כשהיא מוציאה שם רע לקולה זירו
משה בנימין |  2
אשלי בקשי. החיים המחוברים עם פרטנר (צילום יח"צ/ יוטיוב)
LIVE בפייסבוק זה כל כך יוני 2016, ממש היסטוריה. ביום שלישי האחרון, חברת התקשורת פרטנר הראתה שאפשר גם אחרת והציגה אלטרנטיבה מעניינת במסגרת שיתוף פעולה עם גוגל, היריבה המרה של הרשת החברתית על מיליארדי הדולרים שמתגלגלים בפרסום הדיגיטלי. פרטנר עלתה עם יום שידור חי, אינטראקטיבי, למשך 6 שעות המלווה את אשלי (וקסמן) בקשי, הביוטרית שהפכה לסנסציה מקומית.
שיתוף הפעולה בין הצדדים על בסיס ערוץ היוטיוב המצליח של בקשי, נוצר על רקע השפה התקשורתית החדשה של פרטנר תחת הקונספט של "חיים מחוברים" שבמסגרתו הופיעו גם אסף גרניט ועברי לידר בפרסומות בטלוויזיה.
בקשי שאחריה עוקבים כ-80 אלף גולשים ביוטיוב לוותה במצלמה לאורך כל היום בשידור חי בערוץ שלה הנקרא behind the bakshis. האינטראקציה בין בקשי למעריצות כללה מעורבות גבוהה של הקהל בערוץ היוטיוב, בתגובות בפיד ובנוסף גם בצורה של אפשרות להחליט עבורה על צבע משקפי השמש, מראה האיפור שתעטה על פניה לדייט עם בעלה בשעות הערב, סשן הטיפוח והיופי שאותו תציג לעוקבים ועוד.  
את הקופון שלה גזרה פרטנר עם לא מעט תוכן שיווקי ששולב לתוך הסרט החי, במסגרת החסות של פרטנר בקשי חשפה מוצרים שונים שחברת התקשורת משווקת כגון אוזניות ביטס, השעון החכם של וואווי, ה-LG G7 (שאותו כמעט הפילה מספר פעמים במהלך השידור), מצלמת לוגי סירקל ועוד. המהלך עצמו החל עם פוסט טיזר בעמוד האינסטגרם של בקשי שזכה תוך פחות משעתים ב-5300 לייקים ו-1200 תגובות.

ממוצע צופים וזמן צפייה גבוה
על פניו ניתן להגדיר את השידור כהצלחה מסחררת מבחינת מספר הצופים הגבוה, למרות שסימן השאלה (שקיים תמיד) מרחף מעל לקהל היעד שנחשף למסרים של פרטנר. ממוצע הצופים בערוץ היוטיוב ששידר חי עמד על כ-5000, ובאופן מאוזן למדי ללא שונות פנימית גבוהה במספרים לאורך 6 שעות השידור. בהשוואה לסרטוני פייסבוק LIVE מדובר במספר מרשים לכל הדעות. יש לציין שאיכות השידור הייתה טובה מאוד (למעט נפילה למספר דקות שבהן הערוץ איבד צופים רבים) כאשר הסאונד מסונכרן בתיאום מדויק. 
הצד השני של המטבע הוא פרט שחייב לציין - ערוץ היוטיוב של אשלי בקשי הוא אחד המוצלחים שיש בישראל. כשחושבים על זה קשה להעלות בראש מותג מסחרי ישראלי שמחזיק ערוץ יוטיוב עם עשרות ומאות אלפי עוקבים רשומים, להבדיל למשל מהפייסבוק שבו המותגים המסחריים הישראליים כבר נטועים עד צוואר. 
בסך הכל השיג הסרטון כ-200 אלף צפיות, עם זמן צפייה ממוצע של 9 דקות ויותר מ-20 אלף תגובות בלייב צ'אט בערוץ. בסרטון המצורף ניתן לראות כיצד הפיד "טס" במבלך השידור החי בעמוד.
  
לא עוצרת לקחת אוויר: אשלי בקשי "חופרת וכובשת"
ההצלחה של השידור החי היא לא מעט בזכות הפרסונה עצמה של בקשי והנוחות הטבעית שלה מול המצלמה, ויחד עם מעריציה במפגש. בקשי, שיש מי שיגדיר אותה כ"חופרת" נהנית מתכונה מאוד בולטת של ורבאליות נדירה. במילים אחרות היא פשוט לא עוצרת לרגע, ממש כמו הארנב של דורסל. בקשי מבינה ששקט ושתיקה הוא מתכון בטוח לאובדן צופים ומצליחה ל"החזיק שידור" באופן מעורר השתאות. יתרה מכך, נראה כי לפחות בנקודת זמן זו המרוויחה הגדולה מהמהלך של פרטנר היא בקשי עצמה שהצליחה לצרף לקהל חסידיה עד כמה אלפי "מאמינות" בזכות השידור החי הארוך. 
מצד שני - הורבאליות גם משמשת לעיתים כתכונה שבעוכריה - תלוי כמובן מהיכן מסתכלים. הדיבור הבלתי פוסק מביא אותה להתייחסות למותגים אחרים כגון קוקה קולה כשהיא מגדירה את משקה הזירו כ"דוחה" ומיד לאחר מכן מעדנת את דבריה. חצי שעה לאחר מכן היא שוב מתייחסת למשקה הקוקה-קולה ומגדירה אותו כ"לא בריא" ושוב מתפתלת בדבריה כשהיא מנסה שלא להשמיץ את המותג באופן ישיר מדי, אך ללא הצלחה, שכן כל שעשתה הוא באמת לשתף בתחושותיה כלפי המשקה השחור.
מאחורי המהלך עומד משרד הפרסום של פרטנר באומן בר ריבנאי שגם עבד בעבר עם אשלי בקשי במסגרת מהלך למותג הפארם סופר-פארם. לבאומן יש גם חיבור פרסונלי שלא ניתן לבטל עם גוגל ישראל, בדמותו של מי ששימש בעבר במשרד כסמנכ"ל קריאייטיב במשרד וכיום משמש כמנהל הקריאייטיב הראשי של גוגל – אמיר אריאלי. מן הסתם החיבור הזה עוזר למשרד להיענות ליוזמות הקריאייטיביות שאריאלי מקדם.
בסופו של יום וכפי שכבר צוין, בקשי סיפקה את הסחורה וגם הרוויחה מבחינתה חשיפה איכותית. יוטיוב הוכיחה שיש בידיה אלטרנטיבה שבשימוש נכון יכולה להציג מספרים נאים מאוד והגשה איכותית ואילו פרטנר, הגם שלא רשמה מבחינתה איזושהי פריצת דרך שיווקית תישאר עם ידע ומידע. דאטה שנצבר בזמן המהלך והתנסות ראשונית שהראתה פוטנציאל גבוה וכעת נותר רק לתמרן, לחדד ואולי לצאת לסיבוב שני שמחובר יותר לערכים ולקהל מגוון יותר שלא מסתכם ב-99% נשים שמתוכן רוב גדול לבנות הטיפש-עשרה.  

קרדיטים:
מנכ"ל - יוסי לובטון
מנהל קריאייטיב ראשי - ג'ונתן לנג
סמנכ"ל קריאייטיב – ערן ניר
מנהל/ת סושיאל דיגיטל - עידן קליגרמן, מעיין דר
מנהל קריאיטיב - רן אבן
צוות קריאיטיב – כרמל גילן, שירי חנוך
סמנכ"לית לקוחות- מאיה סלמון
סופרווייזר – עומר כרמלי
תקציבאית – אלינה יבסנקו
סמנכ"לית הפקה - דורית גווילי
מפיקה- מאיה פלמון, רועי קסקי
טרפיק - רונית דואניס
מדיה חברתית: נופר בירנבוים
חברת לייב- yooki productions
לקוח: עטרה ליטבק שחם, גילי ששון, מירי מלמד, יוגב עטון
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ובינתיים מקאן עושים מחזמר נוסף ליס
    גילי 10/2016/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין על באומן!!!
    סגור
  • באומנים, מה נסגר?!
    מהצד 10/2016/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באומנים מה נסגר?! לא כל דבר טוב חייב לבא על חשבון משהו רע של משרד אחר. תמשיכו לעשות עבודה מעולה ושחררו. בחייאת.
    סגור