שיווק ופרסום

חוזר מהדלת הראשית: טל רביב מצטרף כשותף ללעומק התודעה

רביב יצטרף לזיו פופלבסקי, און גולדשטיין וארז מיטל ויקבל לידיו את ניהול הקריאייטיב בישראל כשמיטל ינהל את פעילות חו"ל. רביב: "יש לי לחלוחית בזווית של העין. זה באמת יום מרגש עבורי ועבור המשפחה שלי"

משה בנימין |  24
טל רביב (צילום קובי קנטור)
פחות משנה לאחר שנפרד ממקאן תל אביב, איש הקריאייטיב טל רביב מאפסן את תכניותיו לצאת לדרך עצמאית ובמקום זאת מנווט את הקריירה המקצועית ליעד חדש ומעניין כשהוא מצטרף כשותף למשרד הפרסום לעומק התודעה - כך נודע לאייס.
לאחר יותר משני עשורים שבהם רביב נחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב המצליחים בשוק הפרסום הישראלי, כניסתו כשותף למשרד היא צעד משמעותי שמחלק את הקריירה שלו למה שהיה עד עכשיו, ומה שיקרה מעתה והלאה. רביב יצטרף לזיו פופלבסקי ואון גולדשטיין, מייסדי המשרד ולצידם השותף והמשנה למנכ"ל ארז מיטל שמנהל את גזרת הקריאייטיב במשרד. בנוסף ל-3 השותפים הקיימים ורביב שמצטרף כעת, שליש ממניות המשרד מוחזק על ידי רשת TBWA העולמית באמצעות רמי יהושע ומשרד הפרסום יהושע TBWA מאז יולי 2013. כניסתו של רביב חייבה את כל בעלי המניות לדלל את נתחם במשרד למען השלמת העסקה.
רביב פרש ממקאן בפברואר 2016 והצהיר כי בכוונתו לפתוח חברת פרילנס קריאייטיב בשם Talent, על שמו. מאחורי הקלעים, חודשים ספורים לאחר פרישתו החלו להתנהל מגעים בין לעומק התודעה לרביב בדבר כניסתו כשותף. במקביל לשיחות ביניהם נעשו ניסיונות ראשוניים לעבודה משותפת  כאשר רביב נשכר על ידי המשרד לפרויקטים שונים, ביניהם גם התמודדות במכרזים. יש לציין כי הטריגר המרכזי שהוביל את בעלי המשרד לצרף שותף מגזרת הקריאייטיב למשרד, היא צמיחתו המטאורית בהיקפי עבודה מעבר לים בשנתיים האחרונות.

לעומק התודעה. מימין: זיו פופלבסקי, ארז מיטל, און גולדשטיין

על פניו, למשרד אין צורך בתוספת כוח בתחום הקריאייטיב אלא שהעבודה הרבה באירופה, כשהמשרד פעיל ב-27 מדינות גובה את רוב זמנו של מיטל כך שהמשרד נדרש להישען על דמות דומיננטית בתחום הקריאייטיב עבור פעילותו בישראל. לאייס נודע כי בחלוקת העבודה בין השותפים מיטל יוביל את פעילות הקריאייטיב בחו"ל וטל רביב יוביל את פעילות המשרד בישראל.

עוף החול
לאחר כ-25 שנים בענף הפרסום, כששמו חתום על כמה מהקמפיינים הזכורים ביותר, רביב הופך לעוף החול ומציב את עצמו לקראת עתיד מבטיח. גילו וניסיונו הרב היו אמורים להציב את רביב בעמדת השותף כבר לפני זמן רב אך נדמה כי כעת, משנמצאו הפרטנרים הנכונים הבשילו התנאים למעבר שלו לעמדת מקבל ההחלטות. מבחינה פרסונלית רביב מעולם לא נחשד כמי שלקח את עצמו באופן רציני מדי, למרות שניהל את מחלקות הקריאייטיב של המשרדים הגדולים ביותר. את תחילת דרכו למשך 10 שנים עשה תחת דוד טמיר ורוני כהן בטמיר-כהן שלימים הפך להיות JWT ובשנת 2000 עבר למקאן-קשר-בראל והחל את הקריירה לצד אילן שילוח כמנהל קריאייטיב במשרד.
מצד אחד, רביב היה שם עוד מהימים שטמיר-כהן היה אחד המשרדים הדומיננטיים בישראל, וכן בימים ששילוח לקח לידיו את קשר בראל ובנה על יסודותיו את מקאן תל אביב. הוא הספיק לראות כיצד קולגות מהדור שהחלו את הקריירה לצידו כבר עשו הסבת מקצוע, פרשו או הפכו לבעלים של סוכנויות משלהם. מבחינתו, ההצעה מלעומק התודעה הגיעה בטיימינג הנכון, רגע לפני שהוא "יורד מהרכבת" ונאלץ להמציא את עצמו מחדש תחת הכותרת של פרילאנס. 
השנים החשובות בקריירת הפרסום של רביב היו ללא ספק במקאן, שם עבד במצטבר כ-15 שנים ב-2 קדנציות. בשנים אלו הספיק רביב לעבוד לצד כמה מהשמות הגדולים בדפי ההיסטוריה של המשרד תוך שהוא סולל את דרכו מעלה. לאחר שנה וחצי במקאן אורן פרנק מונה למנהל קריאייטיב במקאן אירופה, מה שהוביל את שילוח למנות את רביב ואלון זייפרט לסמנכ"לי קריאייטיב משותפים. לאחר מכן עזב גם זייפרט לחו"ל והעתיק את הקריירה לניו יורק, מה שהותיר את רביב לבדו כסמנכ"ל. עם חזרתו של פרנק לנהל את מקאן לצד שירה מרגלית, הצטרף לרביב יניב מלינרסקי על תקן סמנכ"ל קריאייטיב. לימים עזב גם מלינרסקי ואל רביב הצטרף אלדד וינברגר עד שהשניים עזבו בתקופות קרובות - רביב ליהושע TBWA ב-2012 ווינברגר ל-mako שבו מונה למשנה למנכ"ל. 
הנסיון ביהושע TBWA לא עלה יפה והגיע לסיומו לאחר שנה בלבד. כבר אז החל רביב לגשש ולגלגל עם עצמו רעיון ראשוני של יציאה לעצמאות ופתיחת חברה משלו. אך התכניות נדחו לאחר שיחת טלפון מריצ'י הנטר (אז מנכ"ל מקאן שהחליף את בק) שקרא לו לחזור למשרד ולעבות את מחלקת הקריאייטיב. רביב העדיף לדחות את התכניות האישיות ונענה לקריאה. הרומן הקצר עם יהושע נמצא גם הוא ברקע לשותפות עם לעומק התודעה, שכן יהושע מחזיק באמצעות TBWA כשליש ממניות המשרד. למרות שרביב ויהושע לא רצו יחד שנים רבות, האחרון לא שם וטו על כניסתו למשרד למרות שהיה יכול לעשות זאת, ולפחות ברמה המקצועית, גם אם היו משקעי עבר, הם נותרו מאחור.


לא חסם את המהלך. רמי יהושע

היקף הפעילות של המשרד (בישראל) ב-2016 עומד על כ-110 מיליון שקלים על פי יפעת בקרת פרסום, נכון לנקודת זמן זו, במחירי מחירון. על לקוחות המשרד הבולטים נמנים בנק אגוד, מותג הטלפון הסלולרי Huawei, אמריקן לייזר, המכללה האקדמית נתניה, קלינטון סחר ועוד. בשנת 2015 עמד היקף הפעילות של המשרד בישראל על כ-190 מיליון שקלים במחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום. במחירים ריאליים היקף העבודה עמד על כ-46 מיליון שקלים המהווים גידול של 11% לעומת השנה שקדמה לה והציבו את המשרד בשלהי העשירייה השנייה של משרדי הפרסום בישראל. 

לחלוחית בזווית של העין
בתגובה לאייס אמר טל רביב: "אל תספר לאף אחד אבל יש לי קצת לחלוחית בזווית של העין. זה באמת יום מרגש עבורי ועבור המשפחה שלי. שותף זו פאזה אחרת והכרה מקצועית על דרך ארוכה שעשיתי. לא קפצנו ישר למיטה. ניהלנו פיילוט שקט של כמה חודשים ובדקנו כימיה ורעיונות. בנינו תכנית מסודרת לאן אנחנו רוצים להגיע ויש פוטנציאל אדיר בלעומק התודעה. יש לי עוד מה ללמוד ואני הולך לעבוד קשה אז אתה יכול להתקשר אלי אחי אבל דבר איתי על כדורגל. המאמן הגרוזיני הזה של מכבי מוציא אותי מדעתי״.
זיו פופלבסקי, מבעלי לעומק התודעה: "בשנתיים האחרונות המשרד גדל והתמקצע בצורה משמעותית לאור הרחבת פעילותנו ל-27 מדינות באירופה. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים לפתח בתשוקה ובנחישות את הפעילות בישראל ולשם כך צירפנו את טל רביב כשותף במשרד. טל הוא אחד מאנשי הקריאייטיב המנוסים והמוכשרים בישראל ואנחנו מאוד שמחים על הצטרפותו ללעומק התודעה. אני בטוח שהניסיון הרב של טל והכישרון שהוא מביא אתו יעשו את העבודה".

תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    העיקר שימשיך לנשום עמוק דרך האף (ל"ת)
    ד 05/2019/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    שדרוג גדול לעומק התודעה
    גדעון יניב 11/2016/03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    טל מקצוען ומוכשר עם ניסיון ענק ישדרג את המשרד באופן רציני
    סגור
  • 22.
    משכמם ומעלה הכי טובים שיש!!!!
    ירון בכר 11/2016/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מכיר את און וזיו מהיום הראשון שלהם!!! שעבדו עדיין מהאוטו . אנשים מקסימים ללא אגו... כל קרדיט מגיע להם ...וכל מילה מיותרת... פשוט חומר שלא היה פה בנוף בענף הפרסום.... בודדים היו אצילים כמותם... תצליחו ילדי פלא.
    סגור
  • 21.
    יואוווו איך אני שמחה בשבילך!!!!!
    חתיך שליייי 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אתה הכי חתיך EVERRRR אני זאת שמגיבה שאתה הכי חתיך בכל כתבה ששמים תמונה שלך שאתה חתיך. אבל די כבר זה אותה תמונה כל הזמן, תצטלם!!!!
    סגור
  • 20.
    סחטיין
    דב נמלים 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סחטיין עליכם חברים בלי רעש וצלצולים ולאט לאט מטפסים למעלה ולא שוכחים מה חשוב באמת - לעצמם וללקוחות. בהצלחה תותחים
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    הילד ענק! (ל"ת)
    יעקוב ב. 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 18.
    טל טל..
    אנונימי 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    9 4
    תפסיק להטריד את נשות המשרד!
    סגור
  • 17.
    בהצלחה
    סחטיין 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ללא תוכן
    סגור
  • 16.
    בהצלחה בטוחה שתעשה פלאים :) (ל"ת)
    ענת מ 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 15.
    תותחים
    מרץ 99 כבוד 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    12 0
    און זיו וארז היקרים כל הכבוד,המשיכו כך.עבודה קשה ,צניעות ודוגריות.
    סגור
  • 14.
    מקאן עשו טעות שנתנו לו ללכת. (ל"ת)
    הכל אגו שם. 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 13.
    אחד מאנשי המקצוע המבריקים שפגשתי. (ל"ת)
    סנו סושי 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 12.
    אולי סוף סוף יהיה שם קריאייטיב שאינו סאחי בלטה (ל"ת)
    יוני 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 11.
    הגבר היחיד בכל התעשייה העלובה הזו. (ל"ת)
    לקוחה לא מזוהה 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 10.
    צניעות והתמדה
    ע.לעומק לשעבר 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    18 0
    כעובד לשעבר, אני יכול להעיד מבפנים שזו ההוכחה להתמדה ועבודה קשה. כמשרד שהתחיל מהשירותים, און וזיו השכילו לקבל החלטות עסקיות נכונות, לעבוד קשה, לבנות אמון ולהצליח, בלי למכור את נשמתם וללכלך את נפשם, בלי לעזוב את יהוד... עד לTOP20 כל הכבוד.
    סגור
  • 9.
    גם אותי הוא מוציא מדעתי מלך
    טל בן חיים 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אין עלייך
    סגור
  • 8.
    תותחים!! מזל טוב ובהצלחה!! (ל"ת)
    קורן 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 7.
    רררר...איזה סמל סקס (ל"ת)
    אני 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 6.
    דבש, הכל דבש. איזה כיף לנו. (ל"ת)
    רינת 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 5.
    מוריד הטל
    הגיע הזמן 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    6 6
    יש כאלו שנראה שאם לא יקבלו פטיש לראש לא יצליחו להתקדם. במקאן הראו לטל את הדרך החוצה עם כל מיני רמזים וכשהוא לא הבין לבד הם פשוט פתחו את הדלת. ההפסד שלהם כמובן אבל גם טל כבר הפך למשעמם ושחוק.פרילנס הוא בחיים לא היה עושה כי אין לו את הכח לנהל את עצמו לבד. בקיצור יצא להם טוב, אבל עכשיו מתחיל הסרט האמיתי כי לנהל גוף ב-4 ראשים זה לא קל בכלל
    סגור
  • 4.
    האייטם הכי עצוב שקראתי כבר הרבה זמן (ל"ת)
    עצווווווווב 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    2 14
    סגור
  • 3.
    משרד טוב שותפים חמודים, הגונים ומקצועיים בלי אגו, בהצלחה! (ל"ת)
    אדם 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 2.
    טל תותח
    באגס באני 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    14 1
    איזה כיף! אולי כדאי לעזוב ולעבור ללעומק. עד שיש מישהו שאכפת לו מעבודת קריאייטיב טובה
    סגור
  • 1.
    בהצלחה
    רוקי 11/2016/02
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שמח בשבילו. גם לפי הציטוט רואים שהתבגר
    סגור