פרסום ושיווק

סיפור השנה: פרסומת של לעומק התודעה כובשת את אירופה

הסנסציה הגדולה ביותר של ענף הפרסום הישראלי בשנה האחרונה היא משהו שרובנו בכלל לא נחשפנו אליו. לפני שנה וחצי זכה המשרד בתקציב הפרסום של וואווי והשאר הוא היסטוריה שממשיכה להיכתב בימים אלו

משה בנימין |  53
לעומק התודעה. פרסומת כריסמס ל-huawei (צילום יח"צ/ יוטיוב)
עונת הכריסמס המתרגשת ובאה על העולם, מעודדת את המפרסמים הבינלאומיים הגדולים לפתוח את הכיס ולהקצות חלק ניכר מהתקציב לפעילות סביב התקופה הזו בשנה. החג החורפי והמושלג מאופיין בערכים של חום, משפחתיות וחיבור בין אנשים, ובאופן טבעי הפרסומות מכוונות לאזור המיקוד הרגשי הזה. משהו באווירה הקסומה של הכריסמס ובמשמעות שלו עבור אנשים רבים, מצליח להוציא מהמפרסמים ומשרדי הפרסום תוצרי קריאייטיב מרגשים ונוגעים, וכן, גם לא מעט כסף.
מטבע הדברים, לשוק הפרסום הישראלי אין דריסת רגל בחגיגה הזו, ובכל זאת, משרד פרסום אחד - לעומק התודעה - הוא היוצא מן הכלל. לא רק שהוא עומד מאחורי פרסומת כריסמס מרגשת ומצליחה עבור לקוח בינלאומי, הוא גם מציין בכך שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית ומצליחה ב-27 מדינות באירופה. עבור החברה, וזה כנראה הסיפור הכי גדול של ענף הפרסום הישראלי אי פעם - שטרם סופר, נחשף ופורסם בפומבי.
מחזור חייו השגרתי של לעומק התודעה שהוקם על ידי זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין (כיום שותפים בו tbwa , ארז מיטל שהפך לשותף לפני כ-3 שנים וטל רביב שהצטרף לאחרונה) נכנס לסחרור חיובי לפני כשנה וחצי, אז זכה המשרד בתקציב הפרסום של מותג הסלולר הסיני וואווי (HUAWEI) והשאר הוא היסטוריה שממשיכה להיכתב בימים אלו. הצלחת הקמפיין עם מוקי וגל גדות בשוק המקומי הישראלי, העניקה להם נקודות זכות רבות בקרב מקבלי ההחלטות בסין ואלו העבירו לידי המשרד את תקציב הפרסום ב-27 מדינות.
אחד הקמפיינים האחרונים שלעומק התודעה יצרו עבור וואווי הוא הפרויקט השנתי של מותג הסלולר לקראת כריסמס שעלה במקביל בכל מדינות אירופה בהן לעומק התודעה מטפלת, עם אדפטציה חכמה וייחודית לכל אזור. הפרסומת, 'כריסמסית' ומרגשת, מלווה בפס קול נוגה ומהוקצע ועבודת פוסט פרודקשן הגורמת לצופה להישאב לתוך עולם אחר למשך 60 שניות, עומדת בשורה אחת (וגם לוקחת מידה מסוימת של השראה) עם הרמה שמציגות חברות בינלאומיות כגון ג'ון לואיס בסדרת הפרסומות המפורסמות שלהם לכריסמס.
 
פרסומת HUAWEI - גרסת 120 שניות

עם יד חופשית בקריאייטיב מהקברניטים הסיניים ותקציב קמפיין בסדר גודל שמשרדים בישראל מעולם לא ראו, צורפו למלאכה צוות כחול לבן מישראל: הבמאי דרור שאול, חברת ההפקה ג'ימיני קריאייטיב בראשות קובי הופמן, הצלם מנו קדוש, העורך נועם ויסמן ועל המוסיקה תומר בירן, בנוסף גויס למלאכה בית הפוסט פרודקשן הלונדוני שנחשב לטוב בעולם – The Mill - שזכה כמעט בכל פרס שיש לעולם הפרסום להציע. לזה תוסיפו דמויות כגון כוכב הכדורגל העולמי רוברט לבנדובסקי וקיבלתם סרטון מרשים שהמריא לכ-18 מיליון צפיות ביוטיוב ופייסבוק  תוך שבוע - מספר הצפיות הגדול ביותר לפרסומת של וואווי אי פעם.
הפרסומת קוראת לצופים להתחבר לאווירה המשפחתית של החג ולהניח את הטלפון בצד, לא לפני שהיא מציגה את שלל היכולות הטכנולוגיות שהמכשיר מציע. מעבר לנרטיב העלילתי, רמת ההפקה מוכיחה שבהינתן התקציב המתאים, צוות ישראלי יכול להוציא תחת ידיו פרסומת שעומדת בקנה אחד עם פרסומות Bigger than life של מותגי ענק כמו אפל, נייקי וכו'.

פרסומת וואווי - מאחורי הקלעים
הגרסה המקוצרת שהגיעה ליותר מ-13 מיליון צפיות ביוטיוב

מנקודת מבט נוספת נראה שההצלחה הגדולה של הסרט טמונה דווקא בדרך בה "החלק היבש" לכאורה של המפרט הטכני, בא לידי ביטוי בעטיפה מיתוגית - "ברנד אימג'ית": החל מהאמא שמתמשת בטאבלט לצרכי עבודה, האחות הגדולה שמשתמשת במצלמה לסלפי ומשתפת את התמונה עם חבריה, האח הגדול שנהנה מיכולות הגיימינג של המכשיר ונשאב לתוך המשחק והאב שנמצא בבועה משלו, תוך שהוא צופה במשחק כדורגל ומרגיש שהוא ממש במגרש. 
תגובות לכתבה(53):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    עשרות מליוני צפיות בתשלום...
    אלמוגית 20/05/2017 07:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדקו את זה לעומק...
    סגור
  • 37.
    מקסים! כל הכבוד
    אחת 05/12/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמה קנאה וצרות עין יש בתחום הזה - לא להאמין. מה הבעיה לפרגן?
    סגור
  • 36.
    כל הכבוד!
    ניסו לרדן 05/12/2016 06:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יופי של דבר חברים. שימו #ין על התגובות של הממורמרים מטה ורוצו קדימה.
    סגור
  • 35.
    שחצנים ששכחו מאיפה הם באו
    אורן 03/12/2016 21:23
    הגב לתגובה זו
    1 7
    חלאס .. משחקים אותה צנועים.. ה"חברה מיהוד" . העניין שהם שחצנים כמו כולם ויותר .. היינו אצלם במשרד על איזה רעיון .. לא יאומן כל הזמן היו עסוקים בכמה זמן הם כבר בשוק וכמה הם שווים ומוצלחים . חצי שעה רק סיפרו על עצמם במקום להקשיב לשני..
    סגור
  • אורן, אתה מוזמן לפנות אלי אישית אם נפגעת ממשהו או מישהו במשרד.
    און גולדשטיין 04/12/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אורן שלום, מאוד מוזרות לי הטענות שלך. זו לא דרכנו. בכל מקרה, אם באמת אתה "אדם אמיתי" ולא עוד מתחרה שמנסה ללכלך, הייתי מצפה שתפנה אלי אישית (טוקבק ללא הזדהות די מחזק את ההשערה שלי, אבל בוא נהנה מהספק) אם מישהו לא התייחס אלייך או חשת שמישהו במשרד "עף על עצמו". זו לא דרכנו ומי שבאמת מכיר אותנו יודע זאת. אם זה אני, אני מאוד מתנצל. אתה מוזמן להתקשר. און
    סגור
  • 34.
    הישג ישראלי עכשווי, מוצר פרסומי מיושן
    א.מ 03/12/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    3 5
    כל הכבוד על דריסת הרגל באירופה , מה שלא הופך את הפרסומת הזו לחשובה או רלוונטית מעבר לגודל ההפקה והעובדה שהיא נעשתה ע״י משרד פרסום קטן בישראל. פרסומת מיושנת, דביקה, וגם אם נקח בחשבון שפרסומות כריסטמס הן דביקות, זה לא עומד בסטנדרט. ולשים אותה ( ולהעתיק מהקומוניקט ), שהיא עומדת בסטנדרט אחד עם פרסומות כמו של ״ג׳ון לואיס״ זו בדיחה במקרה הטוב ( ולראייה - https://www.youtube.com/watch?v=sr6lr_VRsEo ) מצד שני, גם הפרסומות של המותג עם סקרלט ג׳והנסון איומות, אז הסטנדרט של המותג לא נפגע ושוב - הישג חשוב, השאלה האם המשרד ימנף את זה למותגים בינלאומיים אחרים, על פי התוצאה הקריאטיבית, כנראה שלא.
    סגור
  • פרסומאים כאן שכחו מה העבודה שלהם
    יוני 05/12/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז זו העבודה של פרסומאים: לפרסם! לגרום לאינטראקציות עם קהל גדול! למכור! להפוך מותג למותג אהוב! את כל זה הפרסומת מצליחה לעשות עם עשרות מיליוני צפיות. פרסומאים ממורמרים אחרים ימשיכו לעשות קריאייטיב אוונגרדי שמדבר במקרה הטוב לקולגות מעולם הפרסום בלבד. אגב, אני בטוח שהקריאייטיב היה פחות ״קיטשי״ והלקוח הפך אותו לדביק. אבל כנראה שהוא צדק.
    סגור
  • לא כל דבר צריך להיות אוונגרדי, רק שהקיטש הבעייתי הזה...
    א.מ 05/12/2016 19:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מוכר חדשנות, שזה הבסיס לכל מכשירי הסלולר. זו פרסומת מיושנת ( אין בעייה עם הקיטש, נהפוך הוא ). עשרות מליוני צפיות לא הופכות אותה לפרסומת טובה, מדוברת וכו. בין קיטש לאוונגרד יש כמה וכמה גוונים, הפרסומת הנ״ל נמצאת הרף המיושן והבינוני שלהם. היא לא תהפוך את המוצר למוביל חדשני ולכן בלונג ראן, היא לא תמכור.
    סגור
  • 33.
    פרסומת מרגשת ,מרהיבה ומדויקת שמקבל יותר דיסלייקים מלייקים ,מלמדת שענף הפרסום בגסיסה. כל כך הרבה קנאה (ל"ת)
    זאב 03/12/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 32.
    כל הכבוד לצוות ישראלי מוכשר בטירוף (ל"ת)
    מירב 02/12/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    איזה קיטש יא אללה (ל"ת)
    דניאל 02/12/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 30.
    ואו, יפה מאוד. איפה אפשר לקנות את השמפו הזה? (ל"ת)
    לבן 02/12/2016 01:25
    הגב לתגובה זו
    6 10
    סגור
  • 29.
    חבל שפרסומת לסלולר לא מתאימים לסלולר.. נראות נוראית במובייל
    מובייל 01/12/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
    14 6
    חוץ מזה חמוד
    סגור
  • 28.
    חבל שפרסומת לסלולר לא מתאימים לסלולר.. נראות נוראית במובייל
    מובייל 01/12/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    14 7
    חוץ מזה חמוד
    סגור
  • 27.
    איכסה קנאים
    אחת 01/12/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    12 18
    לקרוא את התגובות הלא מפרגנות ולהקיא. כמה גועל יש בענף שלכם. קם משרד פרסום, קטן וצנוע שיושב הרחק מהברנז׳ה החולה הזאת ועושה את הלא ייאמן. הרי ברור שכל הקנאים ירוצו לחפש עכשיו את הלקוח הזה. גם אם הפרסומת יפה, מכוערת, מקצועית או לא, זה לא מה שחשוב. ההישג הוא הפואנטה, כי אף אחד מכל עושי הרוח והצילצולים למיניהם לעולם לא יגיע אליו. זכות הראשונים נמצאת אצל און, זיו וארז שיחד עם צוות מדהים של אנשים עשו בשקט את הלא ייאמן. תמותו קנאים!!
    סגור
  • 26.
    פרסומת מצויינת וסחתיין על הלקוח (ל"ת)
    נדב 01/12/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    8 15
    סגור
  • 25.
    גול עצמי
    היחיד שיודע 01/12/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
    15 14
    הרי אם יש סיבה אחת להעלות טור מפאר שכזה באתר ברנז'אי כמו אייס, זה כדי להראות יכולות קריאייטיביות ואסטרטגיות של משרד הפרסום (הנחמד בו מדובר) וכדי לחשוף את ההצלחה, כביכול, שלו בחו"ל בפני מתחרים ולקוחות פוטנציאליים. אז איפה הבעיה? שהסרט עצמו הוא מאוד פרווה, צפוי ומשעמם, ולכן מושגת פה התוצאה ההפוכה. אין טעם להעלות טור (ש-80% ממנו הוא קומוניקט) כזה כאן. מקומו במקומות פחות קריאייטיביים ומביני עניין.
    סגור
  • 24.
    כמה רמות מתחת לmisunderstood של אפל (ל"ת)
    ליאור 01/12/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    14 12
    סגור
  • 23.
    ארט יפה אבל סיפור צ'יזי (ל"ת)
    ליאור 01/12/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    15 10
    סגור
  • 22.
    בחיי
    אתם עלובים 01/12/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    17 16
    תפרגנו, פאקינג 13 מיליון צפיות!!! לפרסומת שעשו אנשים כמוכם ביהוד בצניעות באהבה למקצוע. לא ראיתי אחת כזו שעשתה רבע מזה. אתם חבורת עלובים וככאלה תשארו עם ה״אריות - פליירים״ שלכם שמעלות אבק
    סגור
  • 21.
    בדיוק בדרך לברודקאסט :( (ל"ת)
    באגס באני 01/12/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 20.
    מעולה!
    קופיפו 01/12/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    8 14
    אחלה תוצר, בול בפוני.
    סגור
  • 19.
    פרסומת קיטשית ומשעממת עם הפקה יקרה
    ראובן 01/12/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    26 20
    ולכל מגיבי לעומק התודעה, סחתיין עליכם על תקציב בינלאומי ענק והרבה צפיות (בעיקר בזכות לבנדובסקי) אבל זה לא סותר את זה שהפרסומת שלכם היא משעממת, יבשה מיצירתיות ונראית כאילו יצאה מהניינטיז בעיניי ולדעתי. אתם מוזמנים לתקוף חזרה
    סגור
  • 18.
    קריאייטיב חרא ולא מתוחכם (קסם פותר הכל?), הפקה יפה (ל"ת)
    קופירייטר 01/12/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    21 11
    סגור
  • אתה קצת רדוד אם זה מה שהבנת (ל"ת)
    פחות דביל 02/12/2016 06:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • יש מצב שלא הבנת את הפרסומת מר קופירייטר (ל"ת)
    יוני 01/12/2016 19:55
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • קנאי
    אני 01/12/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
    7 14
    בוא נראה אותך מגיע לזה.
    סגור
  • 17.
    ריגשתם
    בכיתי 01/12/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    11 15
    כל הכבוד, עשוי מעולה, לא צוחקת, ירדה לי דמעה.
    סגור
  • 16.
    מקסים
    יגאל עזרא 01/12/2016 13:55
    הגב לתגובה זו
    12 15
    כל הכבוד לארז ולכל הצוות
    סגור
  • 15.
    על מה בדיוק ההייפ? (ל"ת)
    משעמם ומיושן 01/12/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    18 9
    סגור
  • בגלל שאתה משעמם ומיושן לא התקבלת לעומק?
    שונא טוקבקים 01/12/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    10 18
    כמה צרות עין בענף הזה. לא ייאמן פשוט. קנאי. תמשיך לעשות פלאייר במקומונים.
    סגור
  • האריות שלי...
    משעמם ומיושן 01/12/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    4 18
    האריות שלי מלאות אבק, פליירים במקרה הזה לא יעזרו...
    סגור
  • קנאי שלא יגיע לעולם לכאלה השגים
    אני 01/12/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    5 14
    קנאי
    סגור
  • 14.
    מרגש ברמות (ל"ת)
    דון דרייפר 01/12/2016 13:30
    הגב לתגובה זו
    9 15
    סגור
  • 13.
    שאפו
    אמיר 01/12/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    11 15
    כל הכבוד לאון, זיו, ארז וכל מי שמוזכר כאן שיחקתם אותה, אני הכי מפרגן לכם, תותחים אחד אחד.
    סגור
  • 12.
    מהרגע הראשון לפני שנים ספורות ועד בכלל משוגע עליכם.
    גיל 01/12/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    11 15
    בצניעות, בחריצות, בכישרון, באנושיות, בהתמדה, בחיוכים - אין עליכם בעולם. אפילו לא ביהוד.
    סגור
  • 11.
    היסטוריה נכתבת??
    שרון 01/12/2016 11:55
    הגב לתגובה זו
    23 2
    אם זה לא העה מנוסח כמו פמפלט תעמולה מנופח על גבול הפתאטי, אפשר היה להתייחס ברצינות לכתבה. כל הכבוד לעומק התודעה. בוז לניסוח, להגזמה ולהעתק הדבק.
    סגור
  • מה את/ה כבר יודע??
    אני 01/12/2016 19:02
    הגב לתגובה זו
    6 15
    מעולם לא היה משרד פרסום בארץ כולל כל המשרדים הגדולים שהגיע להישג שכזה בשקט ובצניעות. כל המשרדים הגדולים והפלצנים בענף בארץ יכולים לחלום על מה שלעומק התודעה עשו כי ההיסטוריה לעולם לא תחזור על עצמה.
    סגור
  • 10.
    ריספקט
    תקציבאי 01/12/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    15 15
    כשצריך לפרגן תפרגנו. אין משרד בארץ שלא היה מוכן להיות במקומם כרגע. שימו את הקנאה והאגו בצד ופשוט תגידו שאפו לחבר'ה האלה על שלקחו את ההזדמנות והפכו אותה למשהו גדול כל כך. זה לא רק היכולת לעמוד בהיקף העבודה אלא בכלל, הביצים והחשיבה העסקית שהובילה אותם רחוק כל כך. מדהים
    סגור
  • 9.
    איזה יופי!
    אביב 01/12/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    12 13
    נראה מצויין, כל הכבוד אלופים!
    סגור
  • 8.
    בלי THE MILL זה היה נראה כמו פרסומת לסנו (ל"ת)
    התחנה 01/12/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    19 10
    סגור
  • בעיקר כי אתה יכול לעשות את זה יותר טוב. קנאה הורגת! (ל"ת)
    אני 01/12/2016 19:02
    הגב לתגובה זו
    5 15
    סגור
  • ובלי מצלמות לא היו מצליחים לצלם (ל"ת)
    אז מה? 01/12/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    16 7
    סגור
  • 7.
    פרסומת יפה
    מעיין 01/12/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    10 15
    כיף לשמוע הצלחה כזו. פרסומת מאוד יפה ומתאימה לקהל שלה
    סגור
  • 6.
    תותחים
    מעולם הפרסום 01/12/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    12 15
    כבוד!! מלכים !! הייתם צריכים להיות במקומות הראשונים במדד של גלובס אבל כנראה שלא התחנפתם אל מי שצריך כמו שהאחרים עובדים בזה
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד אבל הפרסומת נוראית
    שירלי 01/12/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    22 18
    גול עצמי
    סגור
  • נכון, עכשיו כולם יעזבו את הטלפונים ולא יקנו יותר וואווי
    יוני 02/12/2016 06:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וואו. את חדה
    סגור
  • כמה טיפשות יש בך
    אחת 01/12/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    6 16
    בואי נראה אותך עושה את זה. כמה טיפשות!
    סגור
  • את אמיתית????
    קופי 01/12/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    9 16
    זה באמת מה שאת חושבת????
    סגור
  • 4.
    ארז מיטל הוא המוח!!!!!!!!!! (ל"ת)
    ברוס לי 01/12/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    12 15
    סגור
  • 3.
    זיו ואון
    שני 01/12/2016 11:08
    הגב לתגובה זו
    10 15
    זה לא פחות מנס חנוכה
    סגור
  • 2.
    אין מילים
    מיליארד סינים 01/12/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    12 16
    הפרסומת נחמדה אבל זה באמת כלום לעומת הסיפור הגדול יותר - איך משרד מפאקין יהוד הגיע לזה
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    העקרבוט 01/12/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    14 16
    בשקט בשקט, בעבודה קשה להגיע לפסגת העולם און זיו ארז - כל הכבוד - אתם תותחים!
    סגור