שיווק ופרסום

השלב שאחרי שרון פרי: פלאפון טמנה "מלכודת" למחפשים בגוגל

הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש שהוביל אותם למקום אחר
משה בנימין |  7
שרון פרי. טיזר באינסטגרם (צילום יח"צ)
בניסיון למנף את הסרטון המדובר בו כיכבה שדרנית הספורט שרון פרי, חברת פלאפון המשיקה שירות הגנה לגלישה בטוחה בסלולר, המשיכה את המהלך בקמפיין דיגיטלי. חברת הסלולר - באמצעות סוכנות הדיגיטל GO INTERACTION - טמנן מלכודת לגולשים שחיפשו אחר אתרי מכירות בינלאומיים בגוגל.  
גולשים ישראלים שניסו לגלוש ביממה האחרונה דרך גוגל לאתרים מובילים בתחום הקמעונאות והפיננסים, מצאו את עצמם מנותבים לאתר שהזהיר אותם מפני מתקפות סייבר. הגולשים שחיפשו בגוגל את האתרים של חברות eBay, עלי אקספרס, אמזון ובנק לאומי ולא היו זהירים או מרוכזים מספיק, הקליקו על הקישור הראשון שמצאו במנוע החיפוש, אלא שקישורים אלו נבנו במיוחד כאתרים הזהים כמעט לגמרי לשם האתר המקורי, למעט שינוי קטן ובלתי מורגש. 
 
GO INTERACTION השתלטה על תוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטויים נפוצים מתחום ה-e-commerce והבנקאות. במקביל היא רכשה דומיינים דומים לאלה של החברות המובילות תוך שהיא מבצעת בהם שינוי מזערי - למשל, במקום eBay נכתבeBey, במקום aliexpress נכתב eli-express ובמקום leumi נכתב banc-leumi. כאשר הגולשים חיפשו את החברות הללו בגוגל, הדומיין החדש הופיע להם ראשון בתוצאות החיפוש - וכך אלפי גולשים הקליקו עליו במחשבה שמיד ינותבו לאתר האמיתי של ענקיות האונליין או הבנק.   
חיפוש "איביי"
חיפוש "אלי אקספרס" או "עלי אקספרס"
חיפוש "בנק לאומי"
בעת הגלישה לאתרים, נותבו הגולשים אוטומטית לדף נחיתה של פלאפון שבישר: "לא מה שחיפשת? מזל שהגעת אלינו ולא לאתר מתחזה". הדף כולל סרטון וידאו המזהיר מפני גלישה לאתרים מפוקפקים, העלולים לגנוב את זהות הגולש באינטרנט ואף לפרוץ למערכת המחשב. הקמפיין פונה ברובו לגולשים דרך הטלפון הנייד, שכן חבילת ההגנה של פלאפון מיועדת רק למובייל, אך הקמפיין פעיל גם בחיפושים ממחשבים נייחים. 
?
אילן סיגל סמנכ"ל השיווק של פלאפון ציין: "מדובר במהלך שמטרתו להמחיש ללקוחותינו את הצורך במעטפת הגנה לגלישה בטוחה, לאור הקלות הבלתי נסבלת שבה שניתן להיפגע מסכנות הסייבר שמאיימות עלינו. פישינג ברשת, אתרים מתחזים, דרישה מזויפת למתן מידע אישי וגניבות זהות הם רק חלק מאיומי הסייבר ברשת שקשה להבחין בהן". 
אדיר רגב, שותף ומייסד GO INTERACTION: "בקמפיין הנוכחי יש תשתית חזקה של ניטור וניתוח דאטה גולשים, יכולות הגשה ב-real time וקראhיטיב דינמי המשתנה בהתאם לתרחישים שונים שבנינו מראש. המהלכים הגדולים באמת קורים כיום דווקא מאחורי הקלעים במערכות ותשתיות טכנולוגיות שאנחנו בונים. זוהי יריית הפתיחה של שילוב הכוחות בין משרד פרסום סופר קראיטיב וחברת דיגיטל חזקה מאוד בתחום הדאטה וניהול חכם בדיגיטל".

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תעשייה של נשמות טהורות
    ג׳וני 01/2017/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזו תעשייה של צדיקים אתם... תפרגנו קצת למהלך מקורי שלא חשבתם עליו לבד ומצריך קצת (הרבה) יותר מחשבה מהבאנר המבריק שעשיתם בשבוע שעבר.
    סגור
  • 5.
    טוב ששלחתי תגובה... אולי תפרסמו אותה עוד שנה שנתיים (ל"ת)
    g g 01/2017/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    גוגל היו צריכים לפסול את החשבון על ההתחזויות (ל"ת)
    נו... באמת 01/2017/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    בזבוז כסף מדהים של הלקוח והולכת שולל של הגולשים
    משקיף על התעשיה 01/2017/04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מדהים איך חברות הפרסום המיושנות (וכן, אני מכליל גם את אלה שקוראים לעצמם סוכנויות דיגיטל - K ו- GO) מקבלות כזה יח"צ על מהלכים כל כך גרועים. הרי המהלך הזה לא תרם ללקוח שלהם בשום צורה, לא הביא לידים ומקסימום יצר אנטגוניזם אצל הגולשים. עוד קידום עצמי של חברת פרסום מיושנת שצריכה להבין שלקוחות אמיתיים מדברים performance.
    סגור
  • במחשבה נוספת... הקמפיין בהחלט יצירתי ונראה לי שהגזמתי עם התגובה. #סליחה (ל"ת)
    משקיף על התעשיה 01/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מהלך מציק, מיותר ומעצבן יותר מהפרצוף של שרון פרי (ל"ת)
    בסססססדר 01/2017/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    מקאן עשו את זה כבר, סתם חובבני
    אלוהים 01/2017/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עבודת איכותית אמיתית הייתה להחדיר את האתרים המתחזים בצורה אורגנית לתוצאות החיפוש ולא קידום ממומן שכבר לא מופיע כשמחפשים עכשיו.
    סגור